Lidi, a proč vlastně řešíte stavbu mosfet spínače, když se to vyrábí a prodává? 🙂 http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1-Komponenty-na-e-bike/0/5/475-Mosfet-spinac-aku-do-48V-50A
Přesně tenhle mám na ebike a spokojenost a pro mě max. komfort. Vpředu spínací klíček jako na motorce a mezi ř.j. a baterkou mosfet spínač. (Bez klíčku s tím nikdo neodjede, leda by šlapal, což na mám ebike není zase tak velký problém nutno přiznat.)
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 7 months používateľom Robikl.
LuboN: Aha. Prostě borci. A jaký je vlastně výsledek. Ty už jsi postavil mosfet spínač pro vyšší napětí a vyšší proudy? Je k tomu nějaké schémátko pro nás amatéry? 🙂
Aktuálna schéma, pracovné napätie od 30-90V, typ mosfetu a počet treba vybrať podľa požiadaviek na napätie/prúd/účinnosť. Tá kravina vpravo hore pri napájaní bola pre určité testy, v hotovom zariadení nebude. Kondík 3mF a odpor 1kOhm reprezentujú riadiacu jednotku (znovu potrebné len pre testy)
Tak dobře to není pro kontakty, na kterých to jiskří. Jestli je nějaká možnost prorazení kondíků nebo jiné zničení ř.j. vysokým proudem po připojení prázdných kondíků jsem se ptal jinde, ale patrně se to tady zatím nikomu nepřihodilo, jak jsem pochopil. Takže vlastně se moc bát nemusíš. Z linergy kup aktivní plnící obvod a máš to vyřešené.
Leiftras: ono to iskrenie nerobí dobre konektorom (čo je zjavné) a tiež kondenzátorom v RJ. Čo sa iskrenia nabíjačky týka, ak to iskrí len trošku tak by to snáď vadiť nemalo, výrobca ju tak navrhol tak by to malo fungovať. Logicky (ak to nejaký výrobca zámerne nenavrhol inak) by sa mala najprv nabíjačka zapnúť do siete a následne pripojiť batéria. Totiž ak sú na výstupe nabíjačky filtračné kondenzátory (čo je takmer isté), mali by byť nabité predtým ako sa pripojí batéria. Inak sa nabijú z batérie a dá to šupu. Vplyv na tento jav môže mať aj vnútorné zapojenie ochranných obvodov batérie, ale tá batéria na ktorú si dal link asi BMS nemá.
LuboN: Hezké schéma. (Na tohle já nestačím. Základní principy chápu, ale jaký typ čeho dát to už ne.) Dá se říct, jaká ztráta výkonu na takovém spínači bude? Díky.
Robikl, mne zhorela riadiaca jednotka cyclone 60V 100A, ked som na nu pripajal LiPol 22Ah, 25C, 44.4V. Asi po 5 pripojeniach s obrovzkou iskrou uplne odisla do vecnych lovist. Teraz pripajam najprv odpor 1kOhm 5W a uz je to ok. Iskri len malo. Pri pripajani do nabky problem nemam, pouzivam modelarsku inteligentnu nabijacku s balancerom, cize tam to je poriesene.
Robikl: hodnoty súčiastok okrem mosfetov platia tie v schéme, a pre konkrétne zadanie môžem dopočítať čo treba. Ideálne potrebujem vedieť napätie batérie a maximálny trvalý prúd RJ a tiež či to bude bežne behať „na doraz“ alebo maximum budú len sem-tam špičky (pre optimalizáciu). Chladič sa stanoví približne a v praxi sa overí koľko sa hreje.
LuboN: Já mám tenhle http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/0/3/5/475-Mosfet-spinac-aku-do-48V-50A . Napětí 36V (LiFePo4 Headway) a proudy nula až 40A. Schválně zkusím i proměřit, jaký je na tom úbytek napětí. Čemu ale stále nerozumím je, jak rychle nabíhá proud v takovém mosfet spínačem. Ten tvůj je třeba vymakaný, že to nabíhá rozumně. Ale u toho mého po zapnutí klíčku se signálně sepne mosfet spínač a vidím jak hned probleskne displej u Cycle Analyst… Takže si myslím, že i s mosfet spínačem tam na začátkou mám proudovou špičku. Nic se nespálilo a nespálilo se ani s obyč jističem, ale i tak přemýšlím, jak to doladit…. Dalo by se to jednoduše řešit tak, že signál by šel nejdříve k plnícímu obvodu (třeba tomu z linergy.de) a pak se zpožděním cca 1 sekunda by šel signál na mosfet spínač. Jen zatím nevím jak na to zpoždění 1 sekunda.
Robikl: Musím reagovat sám na sebe, protože asi už trošku blbnu (nebo jsem minimálně nepozorný). Teď vidím, že ve schématu Kelly ř.j. mají B+ připojené pořád přes plnící odpor, takže kondenzátory jsou i na vypnutém stroji plněné. Jen holt musí být spínání pro PWR+ (tam je odběr) a taky případně bočník Cycle Analyst musí být ve vypnuté větvy (taky je tam odběr). Takže by zapojení s mosfet spínačem mohlo jít docela jednoduše, ať už to na začátku spíná jak chce rychle.
bob: Tak baterii teoreticky od B+ a B- vůbec odpojovat nemusíš. Tedy pokud z nějakého důvodu nepotřebuješ baterku odnést od kola. Potom stačí pro vypnutí vypnout PWR+. Tak jsem to myslel. A pokud přeci jen baterku odpojuješ, tak pak je tam pro ten případ holt plnící odpor, což stačí, pokud je systém vypnutý a tedy je odpojené PWR+. (Ono to tedy stačí i když je PWR+ zapojené, ale pak je přeci jen lépe mít plnící obvod.)
P.S. Jinak samozřejmě mluvil jsem o větvi a ne větvy. 🙂 Říkám, že blbnu. Na učitelku češtiny se vymlouvat nebudu.
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 6 months používateľom Robikl.
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 6 months používateľom Robikl.
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 6 months používateľom Robikl.
Čím si tedy mám vysvětlit že u mně nic nejískří i když baterie nosím ze sklepa do bytu nabíjet a třeba i týden nejedu?
Zato když je dávam na tu jednu nabíječku tak to prskne, né sice moc ale prskne.
Nejsou tam (v nabíječce) žádné kondiky na výstupu.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 76 až 90 (z celkového počtu 96 )