Ale aj keby sa ti podarilo obnoviť niečo určite sa najde článok ktorý nepojde obnoviť takže vysledok bude Fail
Takže postup kúp tu batériu čo si si vyhliadol
a vymeniť … podmienka je aby sa ti v mestila do púzdra čo sme si písali niekde vyššie že sa ti zmestí a malo by to byť ok
Z baterkou nič nenabojujeme… poradil by som ti ju nabiť ale vzladom na nízke napätia článkov , ju nabíjačka uplne dorazí , ak by sa ti podarilo cez nejaký odpor obmedziť prúd a kontrolovať napätie na každom článku aby neprevíšilo hranicu tak to skúsiť možeš
Baterka dosla, vyzera to byt velmi seriozna pracicka..
V prvom rade chcel by som ponechat funkcny startovaci/zamykaci kluc. Nabijaci konektor vyvrtam trochu vacsiu dieru aby pasoval, ten chcem urobit po novom-teda nechat ten ktory je na novej baterke.. Povodnu bateriu som odstipol a kable oznacil. Ale mam spanielsku dedinu co a kde zapojit.
parada budem ti odpovedať , ráno teraz len tak na rýchlo si nájdi 2 káble čo vedú do riadiacej jednotky
Zajtra pokreslím nejaké schemičky ktoré by ti mohli pomôct (teraz som na nete len na skok píšem len aby si vedel že som to zaregistroval a pomožem ti ..)
No začneme takto
ten červený káblik slúži na napájanie BMS (bms je elektrický obvod potrebuje +-)
Do prílohy som ti poslal prvú schému
Potrebujem si však určiť konektory teda určil som ich iba ko tip
Ujasnime si tieto body :
1
Tie prvé dva káble (odstrihnuté) som určil že išli do článkov batérie
Druhé s konektorom veľkým čiernym idú do riadiacej jednotky
Z tohoto konektoru ide jeden čierny tenky (ten sa spája s čiernym hrubým) je to nabíjačka ide aj do bms pretože odtial čierny hrubý s ktorým sa spája konektore (čierny tenky môže isť z led ukazovatela ale mal by byť spojený aj z nabíjačkou)
2
Červený tenky napája bms a ide odkial ?? od vypinaču , od led ukazovatela od nabíjačky ?
Túto časť (ukazovateľ , vypínač, nabíjací konektor) potrebujem odfotiť ešte raz pokial možno mi pomenuj kábliky odkial idú v schéme čo som ti poslal je to pravdepodobne nepresne len tak na ako by to teoreticky mohlo byť…
3
Vypínač vypína (spája) iba + baterky a + riadiacej jednotky.
——————————————————————
Skús mi odpovedať na tieto tri body preistotu či sa nemýlim podla toho by som vypracoval druhú schému
A na tej fotke sa pokus rozpliesť a trošku oddeliť kábliky lebo na foto ma to dosť mýli stačí foto prvej polovice batérie prílišný detail by zas nebol dobrý lebo zasa potrebujem vidieť spojitosť z bms a pod…
Co sa tyka k bodom:
1. Ano, presne tak
2. Cerveny tenky kablik ide od nabijacieho konektora
3. Podla kablov ano- Vypínač vypína (spája) + baterky + riadiacu jednotku.
V prilohe komplet nakresy..
A este posledna co ma napadlo, ze z povodnej nabijacky zoberiem cely kabel aj s nabijacim konektorom a preletujem ho do novej nabijacky-ta vyzera byt v poho co sa tyka montaze demontaze-nakolko riesit vrtanie a prerabanie celeho obalu bude faleko pracnejsie ako prehodenie kabla. Kedze povodny konektor je bohuzial zaliaty, preto cely kabel, inak by som len prehodil konektory..
Dobre si urobil to čo si poslal , ked budeš mať čas mrkneš sa na to
1 úloha rozpoj Č1 káblik ten tenky ro ide od nabíjačky pripoj nabíjačku do konektoru a zapni ju
na tom červenom Č1 by malo byť + a na červenom Č2- (ak priložíš červený hrot multimetru na Č1 a čierny na Č2 tak ti ukáže napríklad + 42V , keď hroty vymeníš tak ti zasa musí ukázať -42V) Tak zistíš polaritu dúfam že je to tak , lebo výrobca dal z nabíjacieho konektoru dva červené káble preto radšej overíme ktorý je skutočne plus
tip je Č1 ale ….
Č1 káblik ide z nabíjačky do bms a mal by napájať a cez bms nabíjať batériu ..(to je ten káblik ktorému nerozumieš)
2 úloha prepíni mínus
1 S hrubý čierny kábel ktorý ide do riadiacej jednotky ten sa v konektore spája s tenkým čiernym ide do „led panelu zo zámkom tam krmí led diody a odtial ide do poistky a do konektora pre nabíjanie
dúfam že výrobca nespravil žiadny kulech mal by si namerať nízky odpor alebo žiadny neviem či pod pastu nieje nejaká ochrana proti prepolovaniu napríklad diody a pod..
Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 6 months používateľom teslabike.
Pozor, středový kolík konektoru nabíječky je +pol nikoliv -pol.
Č1 bude tedy -pol a Č2 bude +pol
+pol jde přes tu elektroniku přímo na +pol baterie, na to BMS + pol nejde.
Ten černý tenký je jen zem did. pnelu a nikam jinam nejde.
Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 6 months používateľom bob.
Hm bob može (a bude) mať pravdu over to tiež ma to trklo že plus pol pôjde iba cez bms kábliky ..aj led ukazovateľ dáva lepší zmysel Takže č1 – a č 2 je + a dip stred býva vždy plus , no ale zmeraj to ak chceš
no ale pri stavbe zakomponovaní novej batérie som vlastne zistil že bms nepoznáme , resp nevidím ako to je pospájané pod „pláštom“ preto som tenky čierny nespájal s nabíjačkovým..ukazovať by to malo tak či tak..
Aj vypínač ktorý je asi dosť silný že vydrží spínať taký prúd by ti fungovať mal (za predpokladu že led sa budú napájať z hrubého červeného káblu a tenkého čierneho káblu)
prerob si tam ten konektor na nabíjačku starý daj preč a miesto neho osaď ten nový ak sa ti dá .. nabíjaj novou nabíjačkou..
ešte predtým zmeraj hodnoty na nabíjačke …
to bob
Dík za postreh odvtedy čo som nameral(pri zmene konektoru) na nabíjačke na modrom + a hnedom mínus tak všetko meriam. (zmiatol ma ten červený káblik)
moje staré bmsko malo káblik + z baterky zvlašť ten sa napájal na nabíjačku
Tak jak to máš nově nakreslené by to mohlo fungovat za předpokladu že ten vypínač snese vyšší proudy.
Kolik z toho vlastně bude odebírat? 15-20A?
Vnitřní zapojení BMS je nepodstatné. Hlavní je nepoplest polaritu jednak konektoru nabíječky a jednak konktoru k řj.
Vše raději na prázdno několikrát proměřit a propísknout. Jediný omyl vše zničí!!!!!!
Chalani dik za pomoc. Zatial sa mi podarilo len vyvrtat vacsi otvor na novy konektor.. Bohuzial kedze robim v gastronomii a je tu teraz pracovna spicka nemam sancu si k tomu seriozne sadnut a spravit to. Vam by to mozno trvalo par minut,mne kedze som amater elektrikar tak dni..
Bob ta schema co si nakreslil odpoveda presne tomu.. Bohuzial povodna nabijacka total kaput,ziadne napetie na vystupe nic. Nemam ako zistit ako to bolo povodne od nabijacky az po bat. To povodne stare BMS prec ci?
Chcem to vsetko fyz.nachystat,potom uz len potrebujem poradit ako zapojit ten povidny modry a ten cerveny tenky co idu z BMS. Ostatne je mi jasne.. Zatim dikes.
Neva kedy spravíš vtedy bude aj ja som bez netu a vytažený ale už začínam mať viac volného času takže nečo sem aj pridám
Staré vecičky „odoperuj“ a nové zapoj podla schémy tej poslednej na ktorej sme sa z bobom zhodli
ono tie postupy predtým boli na to že ak by si zapájal toto staré bms na nejakú novú batériu (nové články) tak už budeš vedeť ako na to ..inak je to nepotrebné pre zapojenie novéj batérie.. (ja vždy overujem staré trasy aby ma neprekvapil nejaký kuleh , väčšinou je to zbytočné …)