Oprava a Servis elektrobicyklov

Domov Diskusné Fóra Diskusné fórum pre svet elektro-pohonov Ostatné Oprava a Servis elektrobicyklov

Označené ako: 

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 65 )
  • Autor
    Príspevky
  • #2859
    teslabike
    Keymaster

    Auch … máš pravdu nabiť skúsiť možeš , možno by mohlo mať nabíjačku na 3.2V a nabíjať to týmto štýlom

    http://teslabike.online/ako-prebudit-spiacu-li-ion/

    Ale aj keby sa ti podarilo obnoviť niečo určite sa najde článok ktorý nepojde obnoviť takže vysledok bude Fail

    Takže postup kúp tu batériu čo si si vyhliadol
    a vymeniť … podmienka je aby sa ti v mestila do púzdra čo sme si písali niekde vyššie že sa ti zmestí a malo by to byť ok
    Z baterkou nič nenabojujeme… poradil by som ti ju nabiť ale vzladom na nízke napätia článkov , ju nabíjačka uplne dorazí , ak by sa ti podarilo cez nejaký odpor obmedziť prúd a kontrolovať napätie na každom článku aby neprevíšilo hranicu tak to skúsiť možeš

    #2860
    teslabike
    Keymaster

    2 razy som napísal to isté .. auch ..

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 6 months používateľom teslabike.
    #2896
    mrqua11
    Účastník (Participant)

    Baterka dosla, vyzera to byt velmi seriozna pracicka..
    V prvom rade chcel by som ponechat funkcny startovaci/zamykaci kluc. Nabijaci konektor vyvrtam trochu vacsiu dieru aby pasoval, ten chcem urobit po novom-teda nechat ten ktory je na novej baterke.. Povodnu bateriu som odstipol a kable oznacil. Ale mam spanielsku dedinu co a kde zapojit.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #2901
    mrqua11
    Účastník (Participant)

    dodatocny nakres..

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #2903
    teslabike
    Keymaster

    parada budem ti odpovedať , ráno teraz len tak na rýchlo si nájdi 2 káble čo vedú do riadiacej jednotky
    Zajtra pokreslím nejaké schemičky ktoré by ti mohli pomôct (teraz som na nete len na skok píšem len aby si vedel že som to zaregistroval a pomožem ti ..)

    #2908
    teslabike
    Keymaster

    No začneme takto
    ten červený káblik slúži na napájanie BMS (bms je elektrický obvod potrebuje +-)

    Do prílohy som ti poslal prvú schému
    Potrebujem si však určiť konektory teda určil som ich iba ko tip

    Ujasnime si tieto body :

    1
    Tie prvé dva káble (odstrihnuté) som určil že išli do článkov batérie
    Druhé s konektorom veľkým čiernym idú do riadiacej jednotky

    Z tohoto konektoru ide jeden čierny tenky (ten sa spája s čiernym hrubým) je to nabíjačka ide aj do bms pretože odtial čierny hrubý s ktorým sa spája konektore (čierny tenky môže isť z led ukazovatela ale mal by byť spojený aj z nabíjačkou)

    2
    Červený tenky napája bms a ide odkial ?? od vypinaču , od led ukazovatela od nabíjačky ?

    Túto časť (ukazovateľ , vypínač, nabíjací konektor) potrebujem odfotiť ešte raz pokial možno mi pomenuj kábliky odkial idú v schéme čo som ti poslal je to pravdepodobne nepresne len tak na ako by to teoreticky mohlo byť…

    3
    Vypínač vypína (spája) iba + baterky a + riadiacej jednotky.

    ——————————————————————
    Skús mi odpovedať na tieto tri body preistotu či sa nemýlim podla toho by som vypracoval druhú schému

    A na tej fotke sa pokus rozpliesť a trošku oddeliť kábliky lebo na foto ma to dosť mýli stačí foto prvej polovice batérie prílišný detail by zas nebol dobrý lebo zasa potrebujem vidieť spojitosť z bms a pod…

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #2910
    bob
    Účastník (Participant)

    Domnívám se že vypínač asi těžko využiješ jelkož jak vidím nová baterie má jen vývod na nabíječku a silové kabely k řj.
    Silový kabel bych ti na ten vypínač nedoporučoval zapojovat jelikož by to asi nepřežil. Jeho kontakty nejsou dimenzované na vysoké proudové zatížení.
    Například tato baterie má zvlašť vývody kde se elektronicky zapíná silový výstup.
    http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1-Komponenty-na-e-bike/2-2-Li-ion-a-LiFePO4-akumulatory/5/83-Akumulator-LiFePO4-36V-15Ah
    Ty to na té nové nemáš.

    #2911
    mrqua11
    Účastník (Participant)

    Zdravim, sorry ze nemozem reagovat skor na prispevky koli pracovnej vytazenosti, ale v kazdom pripade dakujem za pomoc!
    Takze skusim odpovedat po poradi a este predtym tu hodim nejake info co bude mozno treba.
    Kupena bateria a jej parametre: http://www.ebikeakkus.de/de/fahrrad-akkus/pedelec-ersatzakku/45/heinzmann-pedelec-ersatzakku-36v-10ah-lifepo4 (Priebežné zaťaženie 20 A (22 A testovaný u nich)

    Co sa tyka k bodom:
    1. Ano, presne tak
    2. Cerveny tenky kablik ide od nabijacieho konektora
    3. Podla kablov ano- Vypínač vypína (spája) + baterky + riadiacu jednotku.

    V prilohe komplet nakresy..

    A este posledna co ma napadlo, ze z povodnej nabijacky zoberiem cely kabel aj s nabijacim konektorom a preletujem ho do novej nabijacky-ta vyzera byt v poho co sa tyka montaze demontaze-nakolko riesit vrtanie a prerabanie celeho obalu bude faleko pracnejsie ako prehodenie kabla. Kedze povodny konektor je bohuzial zaliaty, preto cely kabel, inak by som len prehodil konektory..

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #2916
    teslabike
    Keymaster

    Dobre si urobil to čo si poslal , ked budeš mať čas mrkneš sa na to

    1 úloha rozpoj Č1 káblik ten tenky ro ide od nabíjačky pripoj nabíjačku do konektoru a zapni ju
    na tom červenom Č1 by malo byť + a na červenom Č2- (ak priložíš červený hrot multimetru na Č1 a čierny na Č2 tak ti ukáže napríklad + 42V , keď hroty vymeníš tak ti zasa musí ukázať -42V) Tak zistíš polaritu dúfam že je to tak , lebo výrobca dal z nabíjacieho konektoru dva červené káble preto radšej overíme ktorý je skutočne plus
    tip je Č1 ale ….

    Č1 káblik ide z nabíjačky do bms a mal by napájať a cez bms nabíjať batériu ..(to je ten káblik ktorému nerozumieš)

    2 úloha prepíni mínus
    1 S hrubý čierny kábel ktorý ide do riadiacej jednotky ten sa v konektore spája s tenkým čiernym ide do „led panelu zo zámkom tam krmí led diody a odtial ide do poistky a do konektora pre nabíjanie

    dúfam že výrobca nespravil žiadny kulech mal by si namerať nízky odpor alebo žiadny neviem či pod pastu nieje nejaká ochrana proti prepolovaniu napríklad diody a pod..

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 6 months používateľom teslabike.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #2919
    bob
    Účastník (Participant)

    Pozor, středový kolík konektoru nabíječky je +pol nikoliv -pol.
    Č1 bude tedy -pol a Č2 bude +pol
    +pol jde přes tu elektroniku přímo na +pol baterie, na to BMS + pol nejde.
    Ten černý tenký je jen zem did. pnelu a nikam jinam nejde.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 6 months používateľom bob.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #2922
    teslabike
    Keymaster

    Hm bob može (a bude) mať pravdu over to tiež ma to trklo že plus pol pôjde iba cez bms kábliky ..aj led ukazovateľ dáva lepší zmysel Takže č1 – a č 2 je + a dip stred býva vždy plus , no ale zmeraj to ak chceš

    no ale pri stavbe zakomponovaní novej batérie som vlastne zistil že bms nepoznáme , resp nevidím ako to je pospájané pod „pláštom“ preto som tenky čierny nespájal s nabíjačkovým..ukazovať by to malo tak či tak..

    Aj vypínač ktorý je asi dosť silný že vydrží spínať taký prúd by ti fungovať mal (za predpokladu že led sa budú napájať z hrubého červeného káblu a tenkého čierneho káblu)

    prerob si tam ten konektor na nabíjačku starý daj preč a miesto neho osaď ten nový ak sa ti dá .. nabíjaj novou nabíjačkou..

    ešte predtým zmeraj hodnoty na nabíjačke …

    to bob
    Dík za postreh odvtedy čo som nameral(pri zmene konektoru) na nabíjačke na modrom + a hnedom mínus tak všetko meriam. (zmiatol ma ten červený káblik)
    moje staré bmsko malo káblik + z baterky zvlašť ten sa napájal na nabíjačku

    nové bmsko už to malo takto jak to napísal bob a hrubý červený sa vlastne s bmskom spája v „batérii“
    http://teslabike.online/wp-content/uploads/2013/06/BMS-schema.jpg

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #2927
    bob
    Účastník (Participant)

    Tak jak to máš nově nakreslené by to mohlo fungovat za předpokladu že ten vypínač snese vyšší proudy.
    Kolik z toho vlastně bude odebírat? 15-20A?
    Vnitřní zapojení BMS je nepodstatné. Hlavní je nepoplest polaritu jednak konektoru nabíječky a jednak konktoru k řj.
    Vše raději na prázdno několikrát proměřit a propísknout. Jediný omyl vše zničí!!!!!!

    #2932
    mrqua11
    Účastník (Participant)

    Chalani dik za pomoc. Zatial sa mi podarilo len vyvrtat vacsi otvor na novy konektor.. Bohuzial kedze robim v gastronomii a je tu teraz pracovna spicka nemam sancu si k tomu seriozne sadnut a spravit to. Vam by to mozno trvalo par minut,mne kedze som amater elektrikar tak dni..
    Bob ta schema co si nakreslil odpoveda presne tomu.. Bohuzial povodna nabijacka total kaput,ziadne napetie na vystupe nic. Nemam ako zistit ako to bolo povodne od nabijacky az po bat. To povodne stare BMS prec ci?

    Chcem to vsetko fyz.nachystat,potom uz len potrebujem poradit ako zapojit ten povidny modry a ten cerveny tenky co idu z BMS. Ostatne je mi jasne.. Zatim dikes.

    #2933
    teslabike
    Keymaster

    Neva kedy spravíš vtedy bude aj ja som bez netu a vytažený ale už začínam mať viac volného času takže nečo sem aj pridám

    Staré vecičky „odoperuj“ a nové zapoj podla schémy tej poslednej na ktorej sme sa z bobom zhodli

    ono tie postupy predtým boli na to že ak by si zapájal toto staré bms na nejakú novú batériu (nové články) tak už budeš vedeť ako na to ..inak je to nepotrebné pre zapojenie novéj batérie.. (ja vždy overujem staré trasy aby ma neprekvapil nejaký kuleh , väčšinou je to zbytočné …)

    #2934
    mrqua11
    Účastník (Participant)

    Mam obist teda tu povodnu poistku od nabijacieho konektoru, alebo ju zapojit?

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 65 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.