Reakcie
-
AutorPríspevky
-
rob.brno
Účastník (Participant)Bobe, je to jak psal Lubo, cena součástí není závratná, ale ten čas a to úsilí, strávil jsem nad tím už stovky hodin. Jaký lepší způsob by jsi si představoval pro zobrazení napětí? Ono ta úroven napětí zhruba ukazuje kolik máš ještě štávy.
rob.brno
Účastník (Participant)S tím měřením proudu na fázi mě to nenapadlo. Jak to chceš potom zpracovávat, co bude jeho výsledkem?
Rozdělil bych to na dvě věci a to získání údajů, je to hlavně o HW a dá se to dělat i s textovým displayem. Druhá je to pak nějak semlít a vyrobit potřebné údaje a ty efektně zobrazit – a to pak chce nejlépe grafický LCD.
Dobře si rozvaž časování, všecko je to v realtime a skloubit komunikaci s displayem, čidlama a kdo ví čím vším ještě je celkem náročné.Do reglu jsem dal DS18B20(přesné a digitální), ale v motoru mám termistor(nepřesný, analogový) kvůli rušení od silových káblů, v tom by se digitální komunikace úplně ztratila. Beru údaj rychlost z hallovek motoru a bez ošetření to bylo tak zarušené, že se to nedalo využít.
Inspiraci najdeš v diskuzích na:
mcu.cz
mypower.cz
ebastlirna.cz
….
….rob.brno
Účastník (Participant)Co by tě Lubo konkrétně zajímalo?
Stavím to na A.nano s ACS(čidlo proudu), napětí měřím na odporovým děliči, hodiny s DS3231(rtc s DS1307 se ukázalo nestabilní). LCD je zatím jen 128×64, ale plánuju to udělat v barvě na 320×240 s dotykáčem.-
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 6 months používateľom
rob.brno.
rob.brno
Účastník (Participant)Dnes jsem si na to dal pozor: Tak při odběru 1C(10A) spadlo při 80V(lipol 10ah 77V) napětí aku naprázdno o 1V. Teda 50mV na článek.
Pozn.: celkem mi vadí, když zde někteří uvádějí jejich celková napětí(týkající se poměrů na Li-aku), ale vzhledem k obecnosti a k tomu, že tu máme různí lidé kola s různými systemovými napětími navrhuju udávat vždy napětí na článek, pokud se bavíme o aku.
-
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 6 months používateľom
rob.brno.
rob.brno
Účastník (Participant)Rekuperace mě zklamala, do kopce nahoru před našim domem cca 300m délky a 30m převýšení jedu kolem 20km/h s odběrem kolem 20A. Sjíždím podobnou rychlostí, rekuperuji, nabíjím kolem 2A, tedy účinnost 10proc. Mám to cca tak, že při určité rychlosti se rekuperuje stejné množství v mA(jedu 50kmh,rekuperuji 5A)
rob.brno
Účastník (Participant)Hlavně necpát controller do motoru, už tak je problém uchladit samotný motor natož když tam dají ještě i druhé topítko. Jak mají tlusté fázové dráty k motoru?
rob.brno
Účastník (Participant)Mám takhle jeden lipol pack 5ah(7s), kde je jeden článek zkratovaný.
rob.brno
Účastník (Participant)Já mám takovýdle „Cycleanalyst“ 🙂 Je to zatím jen prototyp.
To grafické znázornění proudu a napětí se mi osvědčilo, nemusím louskat čísla např. za slunečného dne to bývá hůř vidět.Attachments:
You must be logged in to view attached files.rob.brno
Účastník (Participant)Začal jsem jezdit na 77V(21s) 10Ah lipol, motor MP, LYen 12FET a prototyp displaye s Arduinem. Zatím maximálka 70km/h, když jsem na dvouproudovce předjížděl nákladák. Za měsíc mám najeto přes 500km(kolo už si na sebe vydělalo přes 1000kč, protože se jej snažím použít i pracovně :-). Trochu víc se zahřívá(hlavně v těch parnech co byly 30+) motor i regl(je schován v rámu,zvažuju k němu dát větráček z PC, který se sepne při teplotě nad 60st).
Na chladiči v reglu mám teploměr DS18B20 a v motoru termistor 100k – jenže jsem si jej blbec nezkalibroval když byl venku, tak ted budu asi muset v troubě „pect“ celé zadní kolo:-)
Ještě mi korektně nefunguje watthodino_na_kilometr metr, ale jsem trochu zklamán dojezdem: při průměru 25km/h bude dojezd jen někde kolem 45km.rob.brno
Účastník (Participant)Naprostý souhlas s Robi i Lubo. Taky udržuju lipolky na 3,8-3,9V(asi je budu nechávat blíž těch 3,9). Před delší jízdou dobíjím na 4,15V, zatím jsem nikdy ani pod zátěží nespadl pod 3,6V. Baterky jsem zapěnil do rámu, takže musím dbát na životnost za každou cenu. Výměna aku = rozřezání rámu nebo vydloubání aku s rizikem požáru. Nabíjím 0,4C a snažím se vybíjet mezi 0,5-1C(5-10A). Jen do toho našeho kopce před domem valím s 2C.
Podle mě je ideální pohybovat se kolem 50proc SOC. Tudíž nabíjet vždy na tolik abych v půlce cesty byl na těch 50proc. Např. Vyjet s 70proc. a vrátit se se 30proc(což je samozřejmě extrémní utopie).
rob.brno
Účastník (Participant)Sice v opačném gardu, ale třeba se bude někomu hodit:
K napájení logiky 5V Arduina(a dalších) na kole používám tento AC(DC)/DC měnič,např.: http://www.ebay.com/itm/EU-Plug-USB-AC-Wall-Charger-Travel-Power-Adapter-for-iPhone-5-4S-iPod-Samsung-/400938061495?hash=item5d59c54eb7#ht_5021wt_1153
Šlape pro nízké proudy(do 10mA) už od 28V, pro vyšší najisto určitě už na 48V. Jelikož čínským věcem moc nevěřím výstup 5V jistím pojistkou a transilem.-
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 7 months používateľom
rob.brno.
rob.brno
Účastník (Participant)Lubo, nebylo by jednodušší zrušit ten „chuml“ odporů,trandů a kondů nalevo od silových FETů, přemostit FETy výkonovým odporem třebas 150ohm(ten by omezil zkratový proud kondu) a gate silových FETů sepnout se zpožděním nějakým RC článkem?
-
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 7 months používateľom
rob.brno.
rob.brno
Účastník (Participant)Ahoj,
zatím to provizorně řeším, tak, že mám přemostěn hlavní vypínač z baterek malým tlačítkovým spínačem v serii s odporem 150ohm/20W. Stisknutím tlačítka se omezí nabíjecí proud do reglu(kondu) na cca 0,6A(při 88V aku). Kond se rychle nabije asi na 83V(88V-150x30mA(ustálený proud reglu)) a pak teprve přepnu hlavní vypínač, takže už to nehodí jiskru.
Časem nahradím tlačítko malým FETem a hlavní vypínač troj-FETem, které budu spínat SW Arduinem.Nabíječka mi taky při připojení hází jiskru(musí se nabít filtr. výstupní kond na „sekundáru“), jenže zároven zafunguje nuvnitř nějaká ochrana asi na nadproud a nabíjení ani nezačne. Takže nabíječku prvně zapnu, ta si nabije filtr.kond plným napětím a pak vrazím konektor nabíječky do kola a už to jede 🙂
-
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 6 months používateľom
-
AutorPríspevky