Reakcie

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 106 až 120 (z celkového počtu 202 )
  • Autor
    Príspevky
  • odpoveď na: rekuperácia #6972
    Robikl
    Účastník

    Bobe neshodneme se. Ale zase to nevadí. 🙂 Můj názor je jiný.

    odpoveď na: rekuperácia #6967
    Robikl
    Účastník

    Ještě dám data z měřenbí pro nastavení 100%. Dělal jsem dvě měření.
    první sloupeček je rychlost a druhý je proud
    km/h A
    první měření
    44,8 ….. 11,08
    41,3 ….. 10,58
    34,8 ….. 9,49
    25,8 ….. 7,33
    21,1 ….. 5,84
    15,7 ….. 3,65
    12,4 ….. 2,19
    11,6 ….. 1,9

    druhé měření
    44,1 ….. 10,82
    40 ….. 10,12
    36,6 ….. 9,68
    27,3 ….. 7,53
    18,3 ….. 4,52
    14 ….. 2,64
    11,8 ….. 1,56
    9,2 ….. 0,5

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 rokmi používateľom Robikl. Dôvod: doplnění teček pro přehlednost
    odpoveď na: rekuperácia #6965
    Robikl
    Účastník

    Ještě mám přepočet brzdného účinku… Je to přepočet, takže to nemusí být přesné, ale pocitově to odpovídalo… Pro 100% ve vyšší rychlosti měkčí nástup rekuperace, ve střední mírně vyšší a pak to šlo dolů. Naopak pro menší nastavené procento byl brzdný účinek pro vyšší rychlost hodně jedovatý a někdy až nebezpečný. Prostě naprd. Takže pokud rob z brna nebo odkud říká, že je rekuperace u Magic naprd, tak dost možná, že nemá nastaveno 100%, které mě vyšlo jako nejlepší. Třeba to někomu pomůže.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    odpoveď na: rekuperácia #6962
    Robikl
    Účastník

    Našel jsem moje měření jednotky Magic z dávných dob a dám to sem tedy k dobru a taky pro všechny nevěřící Tomáše.
    Prvně Magic jednotka se chová zvláštně. 🙂 Nejvíce osvědčilo kupodivu nastavení na 100%. Je to pro 28″ kolo. Mám k tomu i tabulky s údaji, takže pro nastavení 100% mě to dávalo při 44,8km/h dalo 11,08A a pro 9,2km/h je naměřené minimum 0,5A. Takže ze všech měření je tahle křivka paradoxně nejvíce položená. Zajímavé je, že snižení procenta rekueprace u jednotky Magic jenom posune rychlost od které to rekuperuje, ale pro vyšší rychlosti je pak nástup rekuperace o to jedovatější. Takže pro 66% a rychlost 36,5km/h to dalo 14,24A a úměrně tomu jedovatý brzdný účinek. Je to pro motor přímý označený tenkrát snad 500W nebo 750W od Šikuly zapletený do 28″, baterie 36V LiFePo4 taky od Šikuly. Křivka označená jako „Řady1“ je jen pro srovnání s rekuperací jednotky Infinion, kterou nemám, ale zanesl jsem ji jen dvěma hodnotami převzatými z webu ebikes.ca.
    Tak to byly moje experimenty v dávné době. Pak jsem šel do jednotky Kelly, kde je rekuperace daleko kultivovanější a lépe a logičtěji nastavitelná.
    Samozřejmě nemám potřebu nikoho o ničem přesvědčovat. Bob stejně neuvěří. 🙂

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 rokmi používateľom Robikl.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    odpoveď na: rekuperácia #6954
    Robikl
    Účastník

    Asi máš v té úvaze chybu, protože Cycle Analyst mám v pořádku a výsledky se od tvé teorie liší. Škoda, že nebydlíš blíže.

    odpoveď na: BMS pro Lipo? #6947
    Robikl
    Účastník

    Napadá mi mosfet spínač na vyšší napětí, než seženu u Šikuly. Takže třeba na 72V. 🙂 Ale jinak máš pravdu, že seženeš dneska plno věcí. Je to zajímavá doba. 🙂

    odpoveď na: rekuperácia #6946
    Robikl
    Účastník

    Bobe, já nevím, jak ti to říct a neurazit. Mám tě rád, ale tohle jsou nesmysly. Píšeš o neřízené rekuperaci a ne o řízené. Je mi to líto, ale píšeš kraviny. Sorry.

    odpoveď na: BMS pro Lipo? #6939
    Robikl
    Účastník

    Bastlit se vyplatí, když chceme něco, co si člověk nekoupí. Obecně díky bastlení ty naše stroje jsou originály a unikáty. 🙂 Svým způsobem je to taková pionýrská doba. Asi jako když po válce někdo v garáži stavěl na koleně první motokola a taky asi dost bastlil. Takhle začínal tuším i Honda. 🙂

    odpoveď na: rekuperácia #6938
    Robikl
    Účastník

    Musím dát za pravdu LuboN. Ten má jak je vidět rekuperaci zažitou a zná jí. Naopak se závěry Boba nemohu souhlasit. Za mě bych výhody shrnul do několika bodů:
    1) vrácení části energie (u mě na ebike většinou kolem 10%, ale samozřejmě záleží na terénu)
    2) oživení baterky při rekuperaci je lepší než její souvislé vybíjení (samozřejmě max. proud musí být v souladu s použitou baterkou)
    3) funkce ABS, aneb kolo se ti při rekuperaci nezablokuje ani na ledu, takže nedostaneš smyk
    4) šetří brzdy
    5) u lepších systémů (KTM Panasonic třeba) nabízí možnost automaticky držet nějakou rychlost z kopce…

    Při použití přímého motoru nevidím důvod nevyužít rekuperaci, protože nic navíc to neváží a podle mého názoru to stroj dost povyšuje.

    odpoveď na: rekuperácia #6931
    Robikl
    Účastník

    Hlasuju pro rekuperaci. Mám jí jak na ebike, tak na Neodrives a neměnil bych. 🙂 Samozřejmě, že jí nejde přeceňovat, ale prostě je to i tak paráda. Pro mě je to takové povýšení kola o další funkci. Ikdyby to vrátilo málo, tak to alespoň oživý baterku a ta to má raději, než jen souvislé ždímání. 🙂

    odpoveď na: prve testy ebiku #6930
    Robikl
    Účastník

    Klotasovo dělo je super, ale možná rozumím i „userovi“, co chtěl říct. Ano je to kompromis mezi pedelecem a elektromotorkou. Pedelec (ať už s BionX nebo Boschem, Yamahou atp.) je lehký a je to ještě kolo a tedy může skoro všude. Elektromotorka je silná, rychlá a může jen na silnici případně do terénu. Elektromotorka bude mít výhodu nižšího těžiště jezdce a je tam větší možnost měnit těžiště. No a Klotas vytvořil kompromis, který spojuje výhody pedelecu a motorky. A o tom si myslím, že silné ebike je. Podle mne je to svébytná kategorie, která má právo na život. Pak je samozřejmě otázka kde na tom jezdit a jestli pro mě konkrétně není daleko praktičtější elektromotorka a nebo pedelec.

    odpoveď na: koncept 2 x přímý motor #6814
    Robikl
    Účastník

    Tak jsem vše zvážil a taky se chvíli díval na to moje ebike Electra Townie a představil jsem si v předu ten samý přímý motor jako vzadu… Dojem je, že je to šílený do odpružené vidlice dát tak těžkou věc. Přední kolo, aby kmitalo na nerovnostech, tak nesmí mít velkou neodpruženou hmotu. Pokud má 2WD smysl, tak se mi daleko více líbí v kombinaci s neodpruženým kolem na hodně silných balónových pneumatikách, které to alespoň nějak odpruží. Pak by to byl tank, který projede všechno. Ale Electra Townie se na tohle, zdá se mi, nehodí. Takže zatím Electra zůstane jak je, jen se zadním pohonem.

    odpoveď na: prestavba pre zaciatocnika #6813
    Robikl
    Účastník

    chefo: Ahoj. Jenže ona ta výměna kola není vždy zase tak jednoduchá. Matice musíš pořádně dotáhnout a je docela žádoucí tam mít záchyt momentové reakce motoru a to taky demontáž komplikuje. Lepší je tedy mít dvě kola. Další možnost je mít motor, se kterým můžeš jezdit v pohodě i bez jeho použití. Takovým motorem je převodový motor s volnoběžku. Pokud chceš pohon na předek, tak to bude spíš na silnice než někam do terénu. Taky promysli. Jako všechno to má svoje pro a proti.

    odpoveď na: koncept 2 x přímý motor #6804
    Robikl
    Účastník

    Ani jsem nevěděl, že se tomu říká 2WD. Díky!
    TeĎ jsem koukal na obrázky a videa a třeb tohle

    nevypadá vůbec zle! 🙂

    odpoveď na: koncept 2 x přímý motor #6801
    Robikl
    Účastník

    LuboN, diky i za kriticky názor. Kritika je důležitá, aby si člověk sám pro sebe ten koncept obhájil či naopak ne. Takže ano, to namáhání přední vidlice se mi taky moc nelíbí. Ale zase na druhou stranou jsou i přední motory s velkým kroutícím momentem, jako převodový eZee, a funguje to. Tedy popravdě nevím kolika lidem motor udělal něco z vidlicí nebo s rámem. Ale i tak pocitově to vnímám stejně jako ty a je to pro mě vlastně největší důvod proti. Jen nevím, jak je to vážné riziko. Ostatní důvody, jako více hmotnosti na předek, nebo těžší šlapání bez motoru, u tohoto stroje neřeším. Trošku snad bude vadit větší neodpružená hmota na předku a tím to bude ještě horší na nerovnostech, ale i to není pro mě tak dramatické. Bude to holt monstrum odkázané na nějakou polňačku, či lesní cestu, či asfalt bez výmolů. Jako výhodu tam vidím, možnost napájet oba motory samostatně ze dvou baterií. Teď si asi dost lidí poví, že co to je za blbost, protože je lepší jedna velká baterie než dvě menší. Ale věc se má tak, že teď s jedním motorem tam je sice baterie speciálně stavěná pro tenhle účel, ale pro dva motory by se i koncepce baterek měnil na napájení z baterek umístěných v zadních brašnách. Důvod je hlavně ten, že tohle řešení baterek mám na tříkolce a je pro mě výhodné tyhle baterky využívat i pro další moje stroje, pokud to tedy je možné. Jasně znamená to komplikaci v tom, že najednou nebude stačit jeden měřák. Tak pak klidně bude měřák jen pro zadní pohon a přední bude brán jako doplňkový nastavený cca na 50%. Monstrum se dvěma měřáky z toho asi vážně dělat nebudu. Ale ano, i toto je jedna z věcí, která mě zatím brzdí v nadšení. Vím, že u tohohle stroje mě teď už jde více o pocit z výkonu a cílem je, aby šlapání byla jen nouzovka.

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 106 až 120 (z celkového počtu 202 )