Uverejnené Vložiť komentár

Meranie teploty motoru

Potom čo Bruce Teakle odpálil pár motorov sa rozhodol namontovať meranie teploty.Sondu merača teploty umiestnil na začiatok vinutia motoru. Teplomer má malú sondu takže sa tam zmestil presne na vinutie.

Bruce to popisuje takto:

Aby som mohol merať teplotu v mojom Bafangu SWXK 250w prednom motore , som vyvŕtal dieru 2,5 mm do prechodového plášťa vedľa osky motoru  tak aby nezavadzal keď motor nasadím. Káblik od sondy som umiestnil tak aby  viedol pri fázovom vodiči v a sondu som vložil čo najbližšie k vinutiu cievky motora. Tak som docielil aby sonda merala aktuálnu teplotu z medených drôtov vinutia, je to lepšie než je teplota železného jadra, alebo v hliníkového krytu. Teplota vinutia  je to na čom najviac záleží.

čidlo teploty motoru

Monitoring teploty je v mojom prípade dôležitý , príliš veľké teplo  poškodí tenkú vrstvu izolácie na vinutí, a spôsobí medzizávitový skrat, vtedy vlastne motor začne dymiť  (vinutie zhorelo).

Návod ako chladiť motor

Takto môžem sledovať teplotu motoru počas jazdy.Kombináciou tachometra , ampérmetra, a tohto teplomeru som došiel k týmto záverom:

Jazda  s elektrobicyklom zahŕňa pridávanie zrýchľovanie, dopomáhanie bicyklovaním, spomalenie v kopci.Každému je jasné že vinutie je hreje ak tečie cez neho prúd, a začne chladnúť ked netečie cez neho prúd alebo prúd tečie nižší. Rýchlosť má tiež vplyv na ochladzovanie , čím rýchlejšie motor ide  tým lepšie.(s ohľadom na prúd napr pri jazde dole kopcom)

V normálnej prevádzke vinutie zriedka prekročí 80°C.
Pri jazde na kopec rýchlosťou cca 15 km/h často sa vinutie rozpáli  cez 100 stupňov, toľko ešte znesie.Pri rýchlosti nižšej ako 15km/h teplota stúpa o  0.5 stupňa za / sekundu, teplota môže dosiahnuť 160 stupňov aj viac, vtedy už to je kritické a prerušujem jazdu.

Trafo drôt má teplotné parametre:  -65÷200°C , ktovie aký je použitý pri   motoroch pre elektrobicykle ?

teplomer na elektrobickli

 

Brucove prevedenie nieje pekné ale mne pre zber poznatkov poslúžilo celkom dobre.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *