november 6, 2013 Tuning motoru na vyšší výkon. (Magic pie III)

Tuning motoru na vyšší výkon. (Magic pie III)

Toto je návod , ako upraviť Golden Motors  magic pie 2. Niečo z týchto zmien môže byť prevedené aj na iné hub motory.

Je to taký základný návod pre  začiatočníkov , aby dokázali  si pomôcť sami  urobiť nákladovo efektívny moding motoru, A získať tak  čo najviac z z  motoru  s ohľadom na jeho možnosti.Magic Pie ponúka dobrý pomer  sila / $ , a je to pomerne rozšírený motor aj na Slovensku a Čechách.


Ak chcete väčší krútiaci moment , potrebujete pridať viac ampérov .Lacné hub motory majú tenké  fázové vodiče , z dôvodu nedostatku miesta , aby sa zmestili do otvoru stredovej osky alebo vedľa osky .

To znamená , že je nerozumné púštať  vysoké prúdy cez takéto  fázové vodiče. Fázové vodiče sa rýchlo ohrejú , a skrat nedá na seba dlho čakať  . Každý pokles napätia vo fázových vodičov tiež  znižuje max otáčky motoru (no to je druhoradé) . Ak máte magic pie so štandardnú 6 fet internú riadiacu jednotkou a chcete upgradovať do veľkej externej riadiacej jednotky s vyšším výkonom treba vylepšiť fázové vodiče a chladenie motoru.

 

Porovnanie štandardný 15 awg alebo 1,5 mm fázový vodič s novým  Turnigy 8AWG 8,4 mm fázovým vodičom.

káble magic pie

 

 

 

S citom rozoberieme motor. Pri rozoberaní budte opatrní aby ste napríklad nepoškodili vynutie motoru.

 

Rozobraty maly motor

Nezvratné zmeny začínajú 🙂  odcvaknete  staré tenké fázové  a nahradíte ich hrubšími káblami inak by to nemalo zmysel.

vodiče turnigy

 

 

Najviac roboty zaberie prepchať tie káble von z motoru je tam treba vymeniť ložisko z väčším vnútorným priemerom a treba vysústružiť kolečko ktoré je medzi oskou a ložiskom prejdu cez neho tri hrubé káble + 1 hall kábel (keď tak nad tým rozmýšľam nebolo by od veci natiahnuť teplomer s čidlom a merať teplotu vo vnútri motoru ).

ložisko

Diery v kovovej prechodke musia byť hladké a treba ich zabrúsiť aby sa nesekol kábel.

 

magic pie prechodka

 

 

Vylepšenie chladenia na hub motore:

 

Použite šablónu a fixou vytýčite body pre chladiace otvory. S vŕtačku vyvrtáte otvory ktoré budú chladiť vynutie motoru. Otvory musia byť  v dostačnom odstupe od seba aby sa dekel nezlomil , autor odporúča vrtať do kríža aby bolo lepšie chladenie. Diery majú najlepší  efekt na boku dekla , lebo  sú pod uhlom a lepšie naberajú vzduch.

Pri vrtaní si diery najprv predvrtajte z menším vrtákom väčší vrták nasadťe až keď budete mať predvrtané diery (aby nepukol dekel).

Vlastník tvrdí že jeho prevrtaný dekel  vydržal silné namáhanie, skoky  jazdu po schodoch a pod. diery musia byť s rozumným odstupom.

Kryt magic pie

 

P3160090

 

Chladenie autor doviedol do dokonalosti namonotovaním “lopatiek ” na kryt. Motor bude v systéme 52V 80A to je 4KWlopatkový chladič 2

 

lopatkový chladič

 

Rozmery lopatiek v chladiči

lopatky z hliníkového profilu

 

Motor nahodený vo vidlici:

namontované motor v bicykli

Návod je prevzaná odtialto  www.endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=30&t=48518&p=737644

Tagged on:

2 thoughts on “Tuning motoru na vyšší výkon. (Magic pie III)

    1. Tú izolačku myslíš štvrtý obrázok od spodu ? je som raz menil hall sondy a izolačka zavadzala .. myslíš že bude zavadzať aj teraz ?inak komentáre už máš spustené prvý krat ich musim potvrdit ja je to taká ochrana proti spamu

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *