máj 28, 2014

Romanove skúsenosti III s Cyclone

Ďakujem Romanovi za cenné skúsenosti, ktoré mi poslal mailom a tak som sa ich rozhodol zverejniť na teslabiku, aby mal z nich úžitok každý, kto plánuje prestavbu s Cyclone alebo aj inými motormi

Ahoj,

po dlhej dobe som sa zasa dostal k e bike. Konečne som dostal heavy duty freewheal od acs, typ crossfire. Povodné-Dicta z Číny mi vydržali asi hodinu, keď som skúšal v novembri motor-cyclone / 48v-35A /v hlbokom snehu, terénom do kopcov.
Acs som namontoval pred pár dňami. Dnes som to celé podrobil trojhodinovej skúške. Všetko šlapalo ako treba, žiadne pazvuky ani závady. Môžem znova potvrdiť, čo som písal na jeseň.

Cyclone stredový motor s planetovou prevodovkou, nominálnym výkonom 650w je skvelý motor na každú jazdu, či v teréne či v kopcoch. Ja ho mám napájaný s Lifepo 4 48v 15Ah. Stačí to, ale 48v 20Ah by som volil radšej, len mi nevošiel do rámu. 36 V pre tento motor je ako priškrtiť výkon pretekárskemu autu. Štandardne je počet zubov na vývode z motora 14-samozrejme voľnobežka je tam Dicta, ktorú ja hodnotím ako nevyhovujúcu pre tak silný motor-už na GNG gen 2 sa ukázala ako nevyhovujúca a rýchlo sa rozsypala.

cyclone stredový motorTu som vymenil za 13 zubové ACS a prevodník 44 zubov. Má tiež novu volnobežku od ACS.Reťazový prevod na kazetu z prevodníka som zvolil ten menší, tušim 32 zubov, 44 je velmi rýchle a silne sa hreje už pri miernom kopci. Chladič som zatial nenamontoval, ale v blizkej dobe namontujem, jazdim strme kopce .

Dnes som si všímal i spotrebu a prudy. Už od 2A motor citelne pomáha, v kopcoch stupa spotreba až k 20A, ak neťaham, ak ťaham menej 10-13A. Ak pridám a prúd vyskoci nad 25A, ťah motora je tak silný, že sa citim ako na motorke. Motor zvladne akýkolvek kopec, pokial sa jazdec udrži v sedle.

Mám pocit, že nasledujúcim limitom, či najslabšim článkom v tomto ekologicko-ofrovdovo-elektrickom motobicykli sa stane reťaz a kazeta. Pri tak velkej sile záberu sa predpokladám reťaz skoro vyťahá a zuby na kazete vyderú- preto ani nepouživam najmensie kolečko-tušim mám 13 zubové. Tiež uchytenie motora nebudí dojem, žeby vydržalo aspon rok, uvidím, prerobím ak bude treba.

Rychlosť pri takto sprevodovanom systéme sa pohybovala do 40km/hod, no zdaleka som nesiel na plný výkon.Dojazd bol 50km, prevýšenie asi 2000m. Vacšinou som pedaloval s lahkým zadýchaním,tj citelne som motoru pomahal, maximálne stupanie 21%-zvladal lahko, len sa hrial.

batéria na elektrobicykel do rámu cyclone motor

porovnanie cyclone s mojimi predchádzajúcimi motormi:
Oproti gng gen 2 /s Lifepo 4 48v 20A/ je to citelne silnejsie, vacsia vykonova rezerva, ale i hlučnejsie. Výhodou je i volnobežka na vývode, netreba točiť motorom ako na gen 2 ak dojde šťava.Oba motory sú dobré, spracovanie je lepsie u cyclone. Cyclone je vhodnejsí na velmi hornatý terén.

Oproti hub motoru clyte-HT 3525,ktorý som mal ako prvý, je to celkom iná káva. Polovicná hmotnosť, ine ťazisko, neporovnatelný v strmých kopcoch. Na HT-ečku sa zasa nemá čo pokaziť, na asfalt a polné cesty stací,aj ked su kopcovite. Je tak tichý, pradie si ako mačka ledva ho čuť.

Roman

40 thoughts on “Romanove skúsenosti III s Cyclone

  1. riadiacu jednotku kelly …netusim.je nadstavená tak ako to výrobca urobil a ja neviem ako,ale funguje dobre. ci by mohla i lepsie neviem, nemám s cim porovnať. max prud čo mi ukázal display bol okolo 76A.
    Bob, mna by zaujimalo, či si daval i nejeku extra pevnu reťaz a ci si urobil nový držiak motora, alebo či ten pôvodný je ok i po x kilometroch

    1. Řetěz používám běžný HG50. Ten původní držák motoru jsem vymenil hned jak jsem si nechal udělůat nové. Tak že životnost těch původních nemohu posoudit. Mám zato že něco to zcela jistě vydrží jinak by to už asi upravili. Ja to chtěl mít zichrované a navíc i prodloužené oproti původním o několik cm. Taky jsem ten levý chtěl stejné síly jako pravý (5mm), levý byl jen 3mm. Při zesílení levé konzoly je potom nutno přidat jednu 2mm podložku do pozdra středové osy. Ten pravý držák je prodloužen u šroubu motoru do poloviny těla motoru tak že se to opárá větší plochou.
      Přes nasledující zimu chci udělat nový mustr na uchyceni motoru a to tak aby i levá strana obepínala celý motor.
      Jinak kelly se dá přes PC nastavit dle vlasního uvážení.
      Zde je k tomu i příslušný program
      http://kellycontroller.com/KBShelp.php

  2. zdravim,
    pridam zasa dake postrehy a skusenosti z jazd so stredovým motorom cyclone 48v lifepo 4, 15Ah, r.j.35A kelly
    Posledne dni som podnikol viac jazd v horách. vcera som si vybral zvlášť strme kopce, ktoré som nevysiel ani ked som jazdieval najdlhšie horske maratony a mal som kondiciu, aku dnes už nemam.Nevozim sa iba, stale motoru vyrazne dopomáham, ale iba tak aby som sa moc nezapotil.
    Pri dopomoci, na nespevnenom povrchu, stupanie 10-12% je spotreba 7-15 amper, podla rýchlosti a zvoleného prevodu.Stupania okolo 30% motor zvlada s mojou dopomocou s prúdom do 30A a pritom sa hreje iba mierne. Samozrejme treba vhodný prevod, radsej lahsí ako ťažký, setria sa komponenty medzi motorom a kolesom.Nad 30% stupanie zvlada motor, bez problemov ale to som už nezladol ja, dvakrat som sa prevrátil dozadu.Prud sa nad 30A nevyšplhal ani v najťažších kopcoch. Hodnotiť dojazd je ťažké, vcera bolo miestami mokro, vysoká trava, kamene, tiahle a velmi strme kopce, málo asfaltu.Napriek tomu-ale i vdaka mojej dopomoci som presiel 58km a bateria este nebola prázdna-minul som 13,5Ah. Viac jazdiť som nevladal, bolela ma noha, lakeť z padu a cele telo z ťažkeho terenu.Zaujímave bude sledovať, ako dlho vydržia komponenty pohonu,pri takéjto záťaži

    1. DObre tomu cyclone nakladáš aj sebe :), je to brutus že sa skôr prevráti ebike než by nevytiahol kopec .. niečo také by sa mi hodilo …
      Skúšal si aj teplotu jednotlivých komponentov napríklad motoru + riadiacej jednotky a bmska ? netreba presné udaje len či to hreje lebo prúdové zaťaženie v kopcoch značné,a je už leto a docela teplo .. dik za skúsenosť

  3. pri jazde do tiahleho kopca v lese bez šlapania, prud 36A doba asi 5-6 min, motor sa hreje mierne do 50 st.C. Riadiaca jednotka je vždy o niečo chladnejsia ako motor, ale i ta sa hreje.

  4. 1500 km s cyclone 1680w,ping bateria 48V15Ah

    nedavno som najazdil 1500km a 30.000 výškových metrov s cyclone motorom a tak pridavam dalsie skusenosti.

    teren : jazdil som 80% hory-inovec, stražovska hornatina,biele karpaty, mala fatra,muránska planina, slovensky raj, zvyšok cesta-
    asfalt
    poruchy: 1. volnobezky,o tom som pisal, štandard k motoru je dicta, je to šrot, rozsypala sa každa čo som namontoval
    2.po 1100km prestal ukazovať voltmeter/ampermeter
    3. to už nebola porucha, ale pri skuške max rýchlosti a výkonu ma odoplo BMS-motor ma tepelnu ochranu,
    po par minutách motor sam naskocil.To sa stalo pri jazde do mierneho kopceka po asfalte rýchlosť okolo 55km/hod.

    žiadna dalšia porucha motora

    dalšie poruchy : pár krát spadla reťaz z vývodového kolečka motora, nahodenie nie je problém
    ten ochranny plech som zahodil, urobil tam ochranu proti blatu, je to lepsie
    vymenil som 2 reťaze, kupujem sram, ale výdrž nad 1000km je len želaním.vraj campagnollo c9, wippermann connex 804 a kmc x8,99 su dobré-vyskušam
    dolámal som prehadzovačku-treba kvalitnú- Deore, prip deore slx, či xt
    zničil som i kazetu-neskoro menená reťaz.

    vždy som jazdil aj s príšlapom, obcas intenzivnym, občas ltt.Zvačsa sa odber prudu hýbe do 10A, v kopcoch rôzne 20-30A občas aj 70-90A,ale to už je motorka. Po ceste býva odber sotva polovičný. Iba 2 krát som vybil baterku uplne, inak som vždy po 3-4 hodinách jazdy našiel chatu či krčmu kde som nabil. 3 hodiny baterka vydrži v akýchkolvek kopcoch-s príšlapom
    za 3 hod. 1500výskových metrov a 60km a baterka stale ťaha.

    zatial som s cyclone spokojný,

    1. Přidám i své zkušenosti sice jen se 720Watovým cyclone.
      Aku 2x lipol 36V/15Ah a 1x li-mn 36V/18Ah, celkové zatížení kola plně naloženého 160kg. Jizda je jen za pomocí motoru bez šlapání, jen v těch nejprudších kopcích je nutno přišlápnout.
      Najeto 2329km a nastoupáno necelých 15000m 75% asfalt zbytek nenáročný povrch.
      Porucha žádná, ani jedna volnoběžka dicta se ještě nerozsypala:-)
      Řetěz je v polovině životnosti, tác a kazeta jako nové.
      K přehřátí motoru nedošlo nikdy ani při 13km stoupání.
      Teplota motoru je tak 50-60°C, víc ne.
      Jednou se mně přehřála řj. kelly, ale od doby kdy tam mám přidán ventilátor je teplota tak kolem 60°C max.

      Co se týká spotřeby tak na svých 45Ah ujedu po rovině 140km
      v kopcích 70km, podotýkám že to je bez šlapání.
      V kopci při pomalé jízdě je spotřeba 10-12A (do 10km/h),
      Při ryclejší jízdě (15-18km/h) si to vezme 20-30A.

      Jsem rovněž spokojen i když jezdím značně méně náročnější terén než Roman.
      Doufám že se i nadále nic mepodělá a motor bude sloužít další km.
      Přes zimu se chystám vyměnit vazelinu v převodovce za kvalitní olej.
      http://mrbill.homeip.net/albums/cyclone_motor/pages/page_26.html

  5. Caute e-bikeri. Som stary motorkar, dlhe roky som jazdil na Yamahe XT600E. Je to 176kg stroj, 35kw vykon (dost nizky), ale so silnym krutiacim momentum 48Nm (najprv som sa zlakol, ze elektromotory maju viac, ale potom mi doslo, ze to je krutak motora a za tym ide prevodovka, ktora ho zvacsi pri jazde v terene niekolkonasobne). Teraz predavam motorku a chcem si postavit/kupit nejaky silnejsi e-bike celoodpruzeny. Najprv som si nasiel tento:
    http://www.hi-powercycles.com/2014-hpc-xc-series-full-suspension-electric-mountain-bike/
    So 4000W motorom a 13.5Ah baterkou, displejom vyslo cca na 4000,- Eur bez dopravy, DPH a cla. Potom som si pocital viac o priamych motoroch a zistil som, ze taky uz nechcem. Keby mal aspon volnobezku po vybiti baterky, tak mozno… Tak som sa priklonil k vlastnemu poskladaniu. Zatial som si vytipoval downhill:
    http://www.yt-industries.com/shop/de/Bikes/Gravity/Tues2.0-raw-2014
    a k nemu sadu:
    http://www.turbobikekit.com/cyclone-bike-kit/cyclone-6000-electric-bike-kit-48-72-volt
    V baterkach som mal od zaciatku jasno. Mam skusenosti s LiPol clankami a nevidim dovod preco pouzivat ine. Zatial mam vyhliadnute tieto:
    http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=72743
    resp. tieto:
    http://www.dx.com/p/fire-bull-22-2v-10000mah-25c-high-rate-rechargeable-li-poly-battery-black-6-cells-322195#.U-9MOZXlp3A
    Nabijacka s balancerom napr. tato (3x):
    http://www.dx.com/p/casalrc-c6p-ac-dc-10a-100w-balance-charger-for-lipo-liio-life-nicd-nimh-pb-battery-274514#.U-9MbJXlp3B
    Jazdit by som chcel na 72V, cize pospajat 3×22.2V clanky LiPol a vysledne napatie je 66.6V nominalne. Zatazitelnost LiPoliek je bezne 240A pri 16Ah 15C. Pocitam, ze pri 66V bude stacit do 90A.
    Ked ale rozmyslam nad tym, ze tych 6kw sa ma prenasat cez bicyklovu retiazku, tak mam z toho obavy. Ratam, ze prehadzovat pod zatazou nebudem, ale aj tak. Kdesi tu som cital, ze silny motor nema zmysel, ze je to len strata penazi. Ja by som vsak bezne chcel jazdit v terene aj do 80 km/h a nech to ma tah do kopca poriadny, podobne ako motorka. Chcem sa opytat na Vas nazor a poradit s tymto:
    1/ Ako je to so spotrebou? Ak mam silnejsi motor, ale plyn mam trebarz len na 10%, mam rovnaky vykon a odber ako pri slabsom motore, ktory ide na plny plyn?
    2/ Kolko vydrzi vykonu bicyklova retaz?
    3/ Ma zmysel ist do 8kw motora? Aj taky uz ponukaju.
    Diky za rady a pripomienky.

    1. Ahoj pivnicek

      1bod Rozoberiem prvú variantu
      http://www.hi-powercycles.com/2014-hpc-xc-series-full-suspension-electric-mountain-bike/

      Kamenom úrazu je tu práve batéria

      4000W System: 44 MPH (Striker) 50 MPH (Thunderbolt). *Battery: 90V HPC ELITE Li-NMC 57 Mile Range battery weight: 13.4 lbs Motor Weight: 15.9 lbs

      Má 90V čo je super ale 10Ah kapacitu zakladná 13,5Ah ak
      4 000W / 90V = 44,4 A 44Amperov je dosť na baterku aj ked je kvalitna ide o to 4000W je zrejme špičkový výkon ak by si išiel dlhodobo do kopca by to malo veľké nároky na batériu nepochybne batéria dá 44 Ampérov ale..zrejme bude na tiahle kopce pri plnom výkone krátka…
      A má navyše hub motor ktorý je nepochybne kvalitny ale na to čo chceš nevhodný .. potrebuješ stredový motor.

      2 bicykel
      http://www.yt-industries.com/shop/de/Bikes/Gravity/Tues2.0-raw-2014
      Je to kvalitka ale jako umiestniť batérie ? stredové oko je krátke a sú tam pohyblivé časti , napadá ma do ruksaku na chrbat ale zasa vysoko je tažisko , najlepšie je batérie umiestnovať do stredového rámu trojuholníka.

      3 sada cyclone je to dobrá no však 6 000W je treba živiť v tomto prípade sa jedna o krátkodobý výkon ono 6000W to žrať bude len v kopci resp ked bude treba výkon
      6000W / 72V = 83A čiže batéria by musela dodať 83A a to dosť …
      Na rovine nebude tolko papať len v kopci , kopec sa bude musieť stihúť vybehnúť pokým bude batéria a kontroler dovolovať spičku …špička neviem kolko može trvať ale bude to asi sekundách …

      4 samotné batérie budem ta trošku citovať

      “Zatazitelnost LiPoliek je bezne 240A pri 16Ah 15C. Pocitam, ze pri 66V bude stacit do 90A.”

      To čo udávajú sa neviem vyjadriť ano batéria dá 240A ale meniť ich po pár použitiach ? Záleží na kvalite .. Maš ich odskušané ? v nejakých rc modeloch , alebo aspon kamoši ?
      lebo ak by zvládala davať 90A bez dopadu na životnosť ju beriem aj ja
      Dnes sme tu s bobom bavili :

      25A. Při 72V a např. motoru 1260W cyclone by ti na jeho výkon stačil odběr 18A tak že 12Ah baterie by to měla kontinuálně dodat po dobu zhruba 40min.

      tu je videť že 12Ah dodáva mu 25 A
      Tvoja uvedená batéria má 16Ah a mala by dodať 90A nehovorím že nedá ale aka bude životnosť ??..
      asi to bude riešiť 2×10 000 ah alebo 2×16 000 lenže to už bude drahé a tiež ich bude treba umiestniť na bicykli

      5retaz neviem či to vydrží

      Minule mi volal známy Milan a hovoril že roztrhli reťaz na Ktm elektrobicykli .. tu bude musieť poradiť niekto iný..

      6 Spotreba je vždy podobná napríklad ak idem 20km/h na bicykli ktorý ma 250W bude mať rovnaký odber ako aj 500W

      7 AK budú na to batérie tak možno , je pekné mať 8kw no ked to neutiahnu batérie tak zmysel určite nema , riadiacu jednotku potom treba obmedziť aby tolko nežrala takže to zdegraduje výkon

      Hadam som ta neodradil lebo to čo postavíš bude mat určite výkon , na lipolky je tu expert bob pretože ja jazdím na lifepo4 alebo na starej panasonic li-ion z bionxu.

      Keby je treba možeme založiť tému v diskuznom fore
      https://teslabike.sk/forums/forum/elektrobicykle-diskusia/

      1. Diky za odpovede. Vsetky mi dotvaraju pedstavu. Najradsej by som bral vzhladom k uvedenemu tak asi 3kw. Ale cenovy rozdiel medzi 6kw a 3kw je minimalny. Navyse ten 6kw motor vyzera omnoho robusnejsie aj s lepsim chladenim. Pravdepodobne ho nevyuzijem momentalne na dlhe jazdy, ale len na chvilkove potesenie z vysokeho vykonu. Pri presuvoch pridavat len jemne vzhladom na baterky. S LiPol mam nejake skusenosti. Bol som konstrukter robotov – futbalistov s ktorymi sme ziskali titul majstra sveta v kategorii Mirosot. Baterky sme mali LiPol. Pokial sa nevybiju pod urcite napatie a nenabijaju sa uplne naplno, pravidelne sa balancuju a nabijaju sa vyssim prudom a su kvalitne, vydrzia slusnu porciu zataze. Najvacsiu obavu mam s tou retazou. ALe ved ked to bude problem, obmedzim si riadiacu jednotku a bude vyriesena vec. Co sa tyka velkosti bat., tak je pravda ze budu vazit vela a budem musiet vymysliet obostavanie, pravdepodobne pojdem do sirky. S vahou ked pojdem do 40kg, tak to bude ok. Motorka mala 176kg a to je sakra rozdiel. Toto bude aj pri 40kg komar oproti tomu. Co sa tyka penazi, tak som pripraveny invesovat trosku viac, ved sa vzdavam motorky, tak cosi si ine zas doprajem 🙂

    2. Taky si nejsem jist zda to normální řetěz snese.
      To co hodláš postavit je elektromotorka pro krátké vdálenosti. Vlastně ani elektro skůtr nemá tak silný motor. Žrát to bude mohutně a mám obavu že ty baterie ani neuneseš.
      Osobně nechápu tu nesmyslnou honbu za vysokým výkonem.
      U středového motoru se to řeší převodovýma poměrama a nikoliv vysokýma kW.
      Cana takového stroje taky mnohonásobně převyšuje cenu motorky.
      Je to ale každého věcí co si postaví:-)

      1. Je to o tom, ze chcem nieco, co nahradi motorku. Mam rad bicykel, casto na nom jazdim do roboty. Ja prave nevidim zmysel v 250W motore. Radsej rosku zaslapem, aspon zasportujem. Vysoky vykon sa mi 6kw ani nezda. Myslim, ze v terene ho vyuzijem. Jasne, ze pre bezne presuvanie staci aj pod 1kw. Verim, ze za par rokov sa aj baterky posunu trosku k lepsiemu a potom budem vykonovo pripraveny. V sucasnosti by som chcel mat stroj, ktory bude mat dlhsi dojazd pri jemnom zaobchadzani s plynom a ked sa budem chciet vyblaznit, tak mi to umozni a domov doslapem uz nejako. To su moje dovody.

        1. Jen k těm bateriím, za poslední 4 roky žádný znatelný posun nenastal, myslím že ani za další 4 roky se příliž nezmění.

          Nikde jsem se nezmiňoval o motoru 250W jelikož z vlastní zkušenosti vím že je to k ničemu. Měl jsem i přímý 2kW a taky neuspěl. Středové motory jsou ta správná cesta. Přímým zvoní umíráček:-)

  6. ak trocha zrealniš svoje predstavy tak u mna v garáži je bajk ktorý by ich splnal.
    spotreba po rovine s príšlapom: 4Wh/km pri rýchlosti 32km
    spotreba pri 20%stupani a 10km/hod-9Wh
    svahová dostupnosť-neobmedzena
    dojazd po kopcoch: Trenčín-inovec-hreben po turistickej značke na bezovec minul som 12,3Ah pri priemernej rýchlosti 20,3km
    max prúd nepresiahol 20 A pocas celej tury
    ak by som mal hub motor, prešiel by som asi tak 20km po asfalte…
    bicykel si možes vyskusať,

    1. Zdravim som tu novy. Staviam trojkolku podobnu tej co je na obrazku. A chcem namontovat el. pohon. Ako optimalny sa mi javi Cyclone niekde okolo 700watt, 48 voltovy system. Doteraz som jazdil na trojkolke z jednym kolesom vzadu a s Bionxom, ale v terene to nestihalo a ak tak zasa presmyklo to jedno koleso. Chcel by som poprosit Romana, ci by bolo mozne vidiet, pripadne vyskusat tvoj system. Byvam kusok od Trencina, nemam problem prist kamkolvek. Inak su tu mozne aj sukr. spravy? zatial som to nenasiel. Miro

      Príloha:

      1. Predpokladám, že chceš aj pedalovat. Odporúčal by som ti zistiť si koľko má Cyclone motor kV. Myslím že nezatazeny pri 48V je to 4800rpm na motore. Integrovaná prevodovka je myslím 1:10.
        Neviem presne aké sú otáčky/kV zatazeneho motora.
        Podľa týchto údajov by som ďalej zvazoval napätie, druh motora a následne dodatočné sprevodovanie.
        Pre mňa je príjemná kadencia niekde medzi 60-80. Používanie bude potom podstatne pohodlnejšie, prípadne môžeš používať PAS so simulovanym torque sensorom, t. j. riadenim prúdu a nie rýchlosti na strede.
        http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=65508

        1. Ano chcem hlavne pedalovat z pomocou motora, ale tak aby mi pomahal nielen do 25 km/h ale aj za touto hranicou. Ak to bude mozne nechcem pouzivat plynovu rukovat, nemam ju kde fyzicky umiestnit. Takze ak je nieco take ako neobmedzeny PAS, idealne z nastavenim urovni dopomoci.
          Trojkolka bude mat 27 prevodov /9 x 3sp. Dual drive/. Plus by som chcel Cyclone z 3 prevodnikom, takze este na klukach by sa radilo “mala – velka”. Ide mi o co najvecsi rozsah prevodov. Budem na tom jazdit do prace, jedna jazda 40km a aj blbnut v narocnom terene a to aj v zime. Na trojkolke budu na zimu fat bike pneumatiky, takze to zvladne aj “zimnu krajinku”.
          Rad by som pouzil nejaku zakladnu konfiguraciu Cyclone sady, bez zlozitosti naviac, som strojar, zivim sa stavbou takychto netradicnych strojov o elektrike viem akorat to ze kope. Pripadne ak by sa tu nasiel niekto kto ma skusenosti a pomohol by mi z elektrifikaciou. Mne moc odkaz na ine stranky, naviac v anglictine nepomoze.
          Aby ste ma pochopili, nie kazdy vie vsetko a nema chut sa ucit nieco nove kvoli jednomu pripadu ked ludi co to vedia je dost. Ja 2 x do mesiaca montujem Rohloff, par krat do roka Pinion, to musim vediet, ale elektrosadu by som montoval v lepsom pripade raz, pre seba.
          Jedine co viem, ze chcem 48 V system kvoli mensiemu prudovemu zatazeniu a vysiemu objemu Wh v baterii. Predpokladam, ze cestovna rychlost bude niekde okolo 30 – 40 km/h. Hmotnost stroja, jazdca, pripadne nakladu je niekde okolo 200 kg max.

          1. Hmm, najlepšiu podporu PAS od výroby má Bafang ale to myslím že nezvazujes. Neviem ako je to v prípade Kelly riadiacej jednotky ale moja riadiaca jednotka ku GNG má ubohu podporu PAS, preto musím zadovážiť inú. Conhismotor ponúka riadiace jednotky na stredové motory so simulovanym torque sensorom.
            http://www.conhismotor.com/ProductsList.asp?id=115
            Mám objednanu 36V350w verziu, môžem dať vedieť potom.

            K tým 48V, je pravda že budeš potrebovať nižší prúd ale pri 700W to nie je také strašné ani pre 36V. 20A ti dá bežne každý kontroler, o to by som sa nebál. Čo sa týka batérie, tvrdil by som opak, 36V batéria s odpovedajucou kapacitou je minimálne rovnako efektívna ako 48V. Efektivita jednosmerného zariadenia je urcovana rozdielom vstupného a výstupného napätia.
            A ešte raz k tej kadencii, pokiaľ chceš pedalovat spolu s motorom potrebuješ čo najnižšie otáčky, od toho sa bude odvíjať aj tvoja spotreba/pomoc motoru. Všeobecne nie je problém zvyšovať otáčky / kadenciu ale znižovať. Preto by som rozhodne išiel do 36V. Naviac, vyskladať 36V batériu a umiestniť je myslím jednoduchšie ako 48V.
            http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=28&t=21824#p321167

            Príloha:

  7. Zvazujem aj Bafang mid motor, ale stredove zlozenie mam komplikovanejsie nez je na klasickom bicykli a nenamontujem ho tam. Existuju sice aj sirsie stredy Bafang urcene pre siroke stredy fat bikov, ale zatial je to len v amerike a za nekrestanske peniaze. Normalny Bafang v europe za cca 500 Euro, upraveny fat bikovy v amerike 1300 dolarov.
    Z tou voltazou mas asi pravdu, necham si poradit. v zasade i je jedno ci 36, alebo 48 volt, ak to bude mat mnou pozadovane vlastnosti a to cestovna rychlost a tocivy moment/sila v kopcoch.
    Inak ja som uvazoval z pohonom primarnou retazou, ale aj ten system na fotke je dobry, jednoduchsi. Kadenciu mam bezne 70 – 90 ot./min.

    1. Jo, ten Bafang by bol asi problém kvôli integrovanému stredu.
      Ináč je to úplne jedno akú verziu kitu kúpiš, v podstate sú na trhu len dva motory. Cyclone a GNG, to je potom ten istý motor len s iným kontrolerom. GNG nemá integrovanú prevodovku, vyžaduje viac práce. Ja som si zadovazil GNG 48V kvôli retazovemu prevodu ale jazdím na 36V, tiež som urobil dodatočnú primárnu redukciu kvôli kadencii. Mám 2*9 prevodov, viem jazdiť do kopca pod 100W.
      https://teslabike.sk/forums/topic/gng-gen-1-1-48v450w/
      Bob s 36V Cyclonom urobí na 1Ah cca 3.5km, bez pedalovania. Ja by som sa rád dostal niekde medzi 4-5km na 1Ah s PAS asistenciou. Toľko má spotrebu napríklad Bosch pri plnom výkone. Na 10Ah batériu by som teda mohol urobiť 50km.
      Neviem koľko vážiš a tiež tvoj trike ale 200kg sa mi zdá veľa. Pri 10Ah batérií by sa ti mala zvýšiť terajšia hmotnosť o cca 8kg.
      Čo presne myslíš “s pohonom primárnou retazou”?

  8. Primarnou retazou je spojeny motor pred stredom z jednym prevodnikom stredovej zostavy, ako na fotke.
    Hmotnost 200 kg beriem ako maximum, ja mam 110 kg, trojkolka z motorom cca 25 – 30 /skor 30 kg/ a ktomu nejaka bagaz. Ked som siel naposledy na cyklo zraz tak vybava /stan, spacak,……./ mala 35 kg. takze sme na cca 170 kg. naviac tato trojkoka umoznuje zapojit za seba taku istu trojkolku / vyhodenim pr. kolesa a spojenim spec. zavesom/ a urobit z toho kvazi tandem. Planujem tak jazdit z 10 rocnym synom na dlhe /100 a viac km denne/ vylety.
    Cyclone ma vyhodu ze uz ma vstavanu redukciu a ostatne prevody si viem doprevodovat. Ide mi o tu elektroniku, neviem ci by som vedel presne vytypovat co objednat, objednavate to na cyclone.tw, alebo niekde v europe. Platba nie je problem, mam Pay Pal, alebo by som to objednal cez svojho zamestnavatela /ak by sa dalo kvoli lepsej cene, inak nie/.

    Príloha:

    1. Rozumiem, myslím že na začiatok ti stačí základná verzia elektroniky. Vyskusas a budeš vedieť čo by si viac chcel. Komplet kit môžeš zakúpiť priamo z Európy http://eclipsebikes.com/chainwheel-watt-ebike-p-979.html
      Ja som odtiaľ bral ISIS stred a kľuky, to ťa pravdepodobne čaká neskôr 🙂
      Zvaz si ako to chceš uchytiť. Podľa toho si vyber aj zostavu aby si využil z tých súčiastok čo najviac. Pokiaľ tu možnosť máš, môžeš uvažovať aj o vlastne vyrobenom uchyteni a teda by ti potom stačil samostatný motor a riadiaca jednotka s príslušenstvom. Samozrejme nezabúdajme ešte na stred. Väčšina vecí, ktoré sa dodávajú pôvodne v zostave sú odpad. Je to business. Keby si to teda vyskladal, potrebuješ motor, uchytenie, ktoré by si mohol zvládnuť sám a stred s volnobezkou. Pokiaľ ale skutočne máš skúsenosti a prístup k nástrojom ako sústruh je to len o tvojej potrebe a predstave. Elektroniku teraz nerieš, potrebuješ poriesit uchytenie a stred s volnobezkou. Prevody vol čo najnižšie, stále môžeš prejsť na vyššie napätie, na nižšie už asi nie.

    2. Možno ešte k tomu Cyclonu.
      Tento motor je vinuty na 24V. Interná prevodovka je stavaná do 1kW. Možno firma ako Ego alebo Aft predavaju tento motor ako high end, stále ale zabúdajú na maličkosť. A to, že tento motor bol vinuty na 24V. Pri 48-60V je už viac menej nemožné pedalovat počas asistencie motora. Pre určitých ľudí to nemusí byť nevýhoda a pre niektorých áno.
      Netvrdím, ze GNG je výhra. Bohužiaľ množstvo navinutej medi hovorí v prospech GNG.

  9. Pozeral som eclipsebikes.com a nasiel som PAS senzor. je tam pisane:
    “PAS nie je vhodný pre použitie s regulátormi Kelly. Môže byť použitý s Cyclone motormi s vnútorným regulátormi a Cyclone externých ovládačov”.
    Znamena to ze je mozne ho pripojit k dodavanemu regulatoru a bude fungovat?
    Nenasiel som tam foto toho regulatora a tak neviem ci ma konektor na pripojenie PAS. Pripadne kam sa vlastne pripaja. A este, ak pripojim pas, bude automaticky do 25 km/h, alebo aj viac /podla vykonu motora/? Bude fungovat spolu z trottle ovladacom? Ospravedlnujem sa za mozno blbe otazky, ale chystam sa definitivne objednat a tak chcem mat istotu. Diky za odpovede.

    1. Na PAS se vybodni, ošidíš se tím že koupiš jinou řj. než kelly o možnosti nastavení.

      Ostatně na většinu motoru cyclone ho ani nepřipojíš jen tím zužuješ výběr motoru.

  10. Ako som uz pisal vyssie. Ide mi prave o to, ze 85% casu by som jazdil na PAS, ale idealne rychlosti okolo 30 km/h, samozrejme zo sliapanim, nechcem sa len vozit. Mam to 45km do prace cez Biele Karpaty /byvam v Melciciach a chodim do Uh. Brodu/ a chcem si aj trocha zamakat. Plynovu rukovet budem mat niekde bokom /na riadidlach nemam moc miesta/ a budem ju pouzivat len v malej rychlosti a v tazkom terene, na “vyhrabanie sa”. Na bezne jazdenie by som radsej ten PAS. Je to zkombinovatelne z tou standardnou sadou cyclone 48v/1200w z eclipsebikes.com?

    1. Ne na tuhle jednotku pas nezapojíš, neni to vnitřní, je to jen má doměnka.

      “PAS není vhodný pro použití s regulátory Kelly. Může být použit s Cyclone motory s vnitřním regulátory a Cyclone externích ovladačů.”

      Jde to jen na motory s vnitřní řj. a s přislušným ovládáním.

      Zkus jim napsat dotaz.

  11. Neviem ci som to tu uz pisal, doteraz som jazdil na BionX-e a vyhovovala mi ta absolutna blbuvzdornost: zapnes,, sliapes a max. si zmenis level dopomoci. Len potrebujem vyssiu rychlost prepravy /cca30km/h/ a motor co namontujem na tu zrudu z obrazka vyssie, Bionx tam nedam z konstrukcnych dovodov. Nepotrebujem kilowattove vykony. Skusal som kedysi 400watt sprevodovany stredak a jazdilo to do kopca po ktorom opacnym smerom stahovali drevo a po rovina to islo cez 40 km/h. Berte v uvahu aj to, ze CHCEM slapat,nechcem sa vozit bez sliapania.

    1. Aby jsi mohl šlapat tak k tomu nepotřebuješ pas:-)
      Prostě a jednoduše šlapej a dopoc si šteluj třeba tempomatem který s kelly jde spojit.
      Mám to popsané vše zde ve svých článcích včetně odkazu na fotky kde je i ten tempomat.

    2. Tempomat mám aj ja, mám Crystalyte Cruise control. To isté má myslím Bob. S tým slapanim ti rozumiem, ja chcem tiež trénovať ale aj využiť výhody elektropohonu. Zvýšiť dojazd napríklad.
      Crystalyte Cruise control je v princípe jednoduchá vecička, ktorú pripojis paralelne k plynovej packe. Žiadna veda. Po nastavení plynu, stisnes tlačítko Cruise a tempomat ti drží otáčky, prípadne ich môžeš meniť. Pracuje teda s každou riadiacou jednotkou.
      Používať plynovú páčku na dlhšie trasy je veľmi nepohodlné. K tempomatu by som ale odporúčal elektronické brzdy. Pokiaľ máš mechanické, nemal by to byť problém.
      Stále sa ale pokúšam nájsť vhodný kontroler s PAS, je to predsa len pohodlnejšie, asi aj úspornejšie. Zásielku z Conhismotor som obdržal, kontroler ale nefunguje dobre. Odpísali mi, že mi pošlú iný. Uvidím, dám potom vedieť. To je zatiaľ jediný kontroler s plnou podporou PAS pre stredové motory.
      Pokiaľ chceš hotovú vec, môžeš zvažovať aj Bafang
      http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=6&t=61686

      1. Bafang je stale jedna z moznosti, ale zatial ho nedostanem do mojej atypickej stredovej konzoly na trojkolke. Potreboval by som ho upravit tak aby bol na sirsiu ako klasicku 68 mm stredovu mufnu. Ako som tu uz pisal v Amerike upravuju sadu Bafang na sirku 100 mm na Fat biky, ale ta cena!!!

  12. O.K. skusim to teda tak ako mi radis. Mohol by som ta poprosit o e-mail kontakt. Budem kupovat tie komponenty a chcel by som to este konzultovat. Chcel som skusit sukromnu spravu, ale akosi som nepochopil ako ju poslat konkretnej osobe.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *