Oprava elektrobicyklu Dinotti od Andreja

Oprava elektrobicyklu Dinotti od Andreja

Oprava elektrobicyklu Dinotti od Andreja
Hodnotenie čitateľov

 

V nedeľu mi Andrej doniesol elektrobicykel značky Dinotti , mal problém pri zapnutí sa rozsvietili “kontrolky“ na panely ale elektrobicykel nešiel.Hodím sem návod ako som postupoval ,možno má niekto podobný problém s pokazeným bicyklom , a mohlo by mu to helfnúť.

Moje tipy na pokazenú súčiastku boli hall senzory v motory , riadiaca jednotka alebo ovládanie .

 

Najprv som však zmeral batériu mala 39V (36V 10 Ah lion) , batéria vyzerala podľa tohto merania okej.

 

Potom som napojil motor na testovaciu riadiacu jednotku – išiel super, má zmysel pokračovať v oprave.

 

Andrej ten bicykel kúpil v nepojazdnom stave , oškretý , zlomený nosič, potrhané káble, takže ebike bol zrejme po dobrom páde , užívateľovi sa ho nechcelo opravovať tak ho strelil do bazáru.

dinotti ebike

 

Takže som sa zameral na riadiacu jednotku a ovládanie tam určite bude porucha

Ako prvé som si zmapoval a označil konektory, konektory sú na tomto elektrobicykli to najlepšie , pri servise výborne sa rozoberali a každý bol iný takže nešlo pomýliť sa, no však trošku ma mýlilo to že farby vodičov na riadiacej jednotke sú iné ako na periférnych súčiastkach (riadiaca páčka a pod).

konektory na riadiacej jednotke

 

Riadiaca jednotka :

Riadiaca jednotka bola umiestnená v kryte pri batérií je veľmi malinká , a pri pripojení batérie začala hriať (už som vedel ktorá bije). Problém bol že doma mám síce náhradnú riadiacu jednotku ale do priestoru pred batériou sa nezmestila teda zmestila by sa len by to nebolo pekné a vznikol by problém s chránenim konektorov pred vodou. (to som vyriešil neskôr trojuholníkovou kapsičkou ..)

riadiaca jednotka ebike info

 

 

Riadiaci panel:

Keď som mapoval konektory pri oprave elektrobicyklu som chcel pozrieť aké farby káblikov idú do riadiaceho panelu.Som ho horko ťažko otvoril no a čakalo nemylé prekvapenie , zhrdzavený plošák od zatečenej vody , pravdepodobne bude K.O. (neskúšal som ho rozchodiť ,moc roboty malo času a užitok z toho minimálny) Riadiaci panel ukazoval stav batérie 4 led , zapínal a nastavoval stupeň dopomoci pri PAS režime , zmenou riadiacej jednotky bude systém trošku iný a led ukazovateľ stavu batérie bude uplne zbytočný pretože tie led pri záťaži klesnú aj o dve tri políčka (led) a pritom je nabitá batéria ,naopak ak sa zastavím niekde po 20km jazdy led display ukazuje že je batéria plná no po 8 km môže klaknúť ,neskúsený užívateľ by si myslel že môže jazdiť ešte dalších 20km veď batéria je plná….

Ja to riešim volt ampermetrom , viem že pri zaťaži 5 Ampérov mám 38,6V ak by som mal 36.2V tak už viem že batéria mele z posledného (to bol len príklad).

Riadiaci panel je dokonale vodotesny ale nechápem to tlačítko nad tlačidlom Mode…


riadiaci panelOvladanie elektrobicyklu

 

Aby som opravil andrejovi elektrobicykel bolo treba vymeniť riadiacu jednotku , no však bolo mi ľúto tých konektorov ktoré mal na pôvodnej riadiacej jednotke, (moja riadiaca jednotka mala iné konektory) tak som si trošku mákol a konektory prehodil , nech má to lepšie, na odpálenej riadiacej jednotke chýbať nebudú.

riadiaca jednotka z elektrobicyklu
Použil som riadiacu jednotku z elifebike.com – zatial je na ne spoľah najazdil som 5000 km na jednej a stále a druhé tiež už čo to vydržali

 

Motor je Bafang SWXB 

(mimochodom toto je typ motoru ktorý si oblúbil odpalovač motorov Bruce Teacle )

28 hub motor

 

Potom čo som prehodil konektory som zapájal motor , zdalo sa mi že ťažko ide , pre istotu som ho skontroloval. Rozobrať šiel ťažko ale mám šrobovák ktorý presne pasuje na tieto krížové šroby a s použitím značnej sily som šróby poodťahoval.

Po otvorení deklu bolo prekvápko , hrdza , a staré uschnuté mazivo , planétová prevodovka bola bezchybná rovnako ako aj ložiská po stranách deklu tie sme namastili  tiež planétovú prevodovku , motor ide lepšie. Tá hrzda nieje až tak hrozná ako sa na prvý pohľad zdalo , no je jasné že motor má už svoj vek.
Motor s prevodovkou

 

Korózia je poznať ale nylonové prevody sú v dobrom stave , niet známky poškodenia

hub motor 8 fun

 

 

Vinutie nejavilo známky prepálenia (len tak pohľadu sa to nedá  zistiť až je motor silne poškodený )

Hub motor planétova prevodovka

 

 

Mal som špeciálnu vazelínu tú som zabudol u svokra no namastiť to bolo treba ,vazelína už bola sucha prachová..

Namastenie hub motoru

 

Po zapojení riadiacej jednotky , elektrobicykel šlape ako hodinky ešte treba opraviť resp vymeniť brzdové páčky (jedna páčka je uplne rozbitá) nech sú pekné rovnaké.Riadiacu jednotku som uložil do trojuholníka a išiel na testovaciu jazdu tá prebehla okej.

 

Na naj mi už je jasné že toto nieje elektrobike do kopcov ale na rovinaté cesty. 28“ palcové koleso kladie vyššie nároky na malý motor , s tým však nič nespravím , Max rýchlosť do 25km (len tak od oka nemal som tachometer ) Ohrev súčiastok bol na rovine ok no v kopcoch by to mohol byť problém , ak by jazdec nepomáhal s príšlapom.

 

Na predné koleso by som najradšej umiestnil spevňovacie rameno , vidlica je masívna no 28“ koleso spolu z motorov vo špičke dokážu vyvinúť točivý moment ktorý môže zlomiť úchyt vidlice , na rovine môže isť na plný výkon ale čo ak bude vyššie stúpanie?…

 

Batéria test na štrkovku ustála dojazd ešte otestujem hádam ešte niečo vydrží zatiaľ som prešiel 10-15 km. Má pekný zámok ktorý mimo toho že zaisťuje batériu v nosiči ju aj elektricky odpája. Nosič bola kapitola sama bolo treba vymeniť šroby medzi sebou (bolo to zle zmontované asi po nehode sa niečo udialo) Nosič sa kýval teraz je o čosi stabilnejší ale mohlo by to byť lepšie . (je to klasický nosič z bmsbattery.com) Navyše nosič blokuje nižšie nastavenie sedanky ,ja to zvládam len tak tak , vyšší ľudia mať problém nebudú ale nižší budú musieť by trocha akrobati , “od kupovaného kompletu“ je to hrubá chyba. (vlastne aj tento kupovaný čínska sada + bicykel)

zámok

 

lionová batéria  36V v ráme

 

 

Nabudúce sem pošlem fotky z celého elektrobiku keď bude hotový prípadne natočím nejaké video z jazdy.Len podotýkam že ak by mal niekto pokazený elektrobicykel je škoda nehať ho niekde kúte , batérie degradujú je pekne treba sa voziť . Ak by niekto potreboval poradiť , može napísať tu na stránku do komentárov ..alebo tu som popísal free servis moje schopnosti a kontakt , rád pomôžem..

—————————————————-

Mimochodom ako s volajú tieto konektory ? … páčia sa mi, pár by som si ich kúpil ak by bola cena primeraná

(už som ich niekde videl ale zatal som to nejako neriešil )

konektory

 

2 komentáre

  1. To tl. nad tl. mode je na rychlost 6km/h pro výpomoc při tlačení kola.

  2. Author

    Ono v tomto prípade bolo použité na zapnutie vypnutie bicyklu..chcel som poukázať na to že krabička má hrani vodotesné no okolo tlačítka medzera cez ktorú voda natečie na elektroniku čo sa aj stalo.

    inak diky za poznámku

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *