Uverejnené komentárov 6

Ovládanie rýchlosti elektrobicykla (Elektrobicykel detailne III. )

Rýchlosť elektrického bicyklu možem lahko ovládať  plynovou rukoväťou . Tu netreba moc vymýšlať plynová rukovať stoji okolo 10-15 eur

Takže nejaké trápenie s vlastnou rukovätou je zbytočné. Treba si však vybrať vhodne k bicyklu, a požiadavkám  existuje viacero variant „plynovej“ rukoväte.

 

Napríklad takýto rýchlopal  , stlačením palca elektrobike akceleruje , diody ukazujú stav nabitia batérie.

Výhoda sú rozmery (ak nejde umiestniť klasická rukovät) nevýhody po čase pridávania bolí palec no tempomat to hravo vyrieši.

elektrobicykel rychlo pal

 

 

Potom je tu  plynová pačka s polovičnou pridávcou rukovätou alebo celou pridávacou rukovätou , na obr je s polovičnou

Led indikujú stav batérie , Vypínač odporúčam použiť na zapni vypni (cez konektor riadiacej jednotky).

Výhoda je ľahké  pridávanie , led indikácia ukazuje ako tak stav batérie (k tomu sa ešte vrátim)

nevýhoda takéjto páčky je že ak prenášam bicykel držím ho za rukoväť a samozrejme otočím tou páčkou a elektrobike vyletí jak

kôn to môže byť nebezpečné. Môže sa to riešiť cez PAS senzor betálovania – páčka je aktívna iba ked človek betáluje ,alebo ja to rieším tým červeným tlačítko keď zoskočím s elektrobicykla tak ho vypnem…

DC24V-e-bike-battery-indicator-accelerator-electric-bike-font-b-throttle-b-font-

 

 

Môj oblúbený systém je takýto , pridávanie je po celej rukoveti , a pridávacia páčka má jeden vypínač, ktorý mi slúži na zapni vypni

Nemám tam Led indikáciu stavu batérii. tú riešim voltmetrom (prejdem na volt+ampemermeter)

pridávacia paka elektrobicykel

 

 

Takýto voltmeter ukáže vždy presnejšie ako led indikácia

voltmeter

 

 

Zapojenie  pridávacej páčky na elektrobicykel.

Pre príklad to zapojenie uvediem na  tejto páčke  je to na tom obrázku zle videť  všimám si len páčku ostatné veci popíšem neskôr ako zapojiť.

riadiaca jednotka

 

Páčka sa skladá

Ovládanie pridávania

Červená +5V

čierna -5V

Biela – signál (ale može to byť aj zelená)

Poznám to tak že 3 kábliky sú spolu jednej izolácii

 

 

Vypínač

Hnedý káblik a žltý

 

Led indikácia

Zelený a čierny ale može to byť červený a čierny ..

Pri led indikácii si musím uvedomiť jednu vec že  kolko voltov má môj elektrobicykel podla toho kupujem led indikáciu

ak má 48V aj led indikácia musí mať 48V , ak by mala menej tak by svietila stále zelená aj pri vybitých batériach a zohrievala sa (niektoré sa môžu odpáliť)

Pridávacia páčka

Hall sonda v pridávaciej páčke sníma potočenie pačky , je napájaná tromi káblikmi ktoré som už popísal – Ovládanie pridávania

Treba si dať pozor na to aby sa kábliky nezamenili lebo  hall sonda sa odpáli a potom je celá páčka nefunkčná bud hall sondu vymením alebo kúpím novú páčku , zatiaľ sa mi nestalo a všetky páčky na mojich elektrobikoch fungujú super.

 

*Takéto kábliky som popísal  na pridávacích páčkach  na riadiacich jednotkách možu mať iné farby 

 

Dalšie možnosťi  ovládania rýchlosti elektrobicyklu sú PAS pedal asistent systém , trojtlačítko (tri rýchlosti resp tri stupne asistencie)

tie po píšem niekedy nabudúce

 

 

 

 

 

 

 

 

6 názorov k “Ovládanie rýchlosti elektrobicykla (Elektrobicykel detailne III. )

    1. Asi nijak. Ten motor s 36V batériou pravdepodobne aj tak vyššiu rýchlosť nedosiahne…

      1. By si sa čudoval či nie.Samozrejme po rovine a ideálnych podmienkach ako protivietor váha jazdca 100 kg a vyše.

  1. Ahojte.bolo by možné na mojom focuse Turín pro nahradiť totožný snímač plynovou prackou?

  2. Mam kit 250w motor 350w riadiaca jednotka kupil som bateriu hoverboard 4400mah 158vh islo to suprer ale dojazd len 12km kupil som este jednu som ich prepojil paralelne no ale odpalilo mi ridiacu jednotku

  3. Tie baterie maju 36v aj riadiaca jednotka je 350w 36v

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *