Rýchlosť elektrického bicyklu možem lahko ovládať plynovou rukoväťou . Tu netreba moc vymýšlať plynová rukovať stoji okolo 10-15 eur
Takže nejaké trápenie s vlastnou rukovätou je zbytočné. Treba si však vybrať vhodne k bicyklu, a požiadavkám existuje viacero variant „plynovej“ rukoväte.
Napríklad takýto rýchlopal , stlačením palca elektrobike akceleruje , diody ukazujú stav nabitia batérie.
Výhoda sú rozmery (ak nejde umiestniť klasická rukovät) nevýhody po čase pridávania bolí palec no tempomat to hravo vyrieši.
Potom je tu plynová pačka s polovičnou pridávcou rukovätou alebo celou pridávacou rukovätou , na obr je s polovičnou
Led indikujú stav batérie , Vypínač odporúčam použiť na zapni vypni (cez konektor riadiacej jednotky).
Výhoda je ľahké pridávanie , led indikácia ukazuje ako tak stav batérie (k tomu sa ešte vrátim)
nevýhoda takéjto páčky je že ak prenášam bicykel držím ho za rukoväť a samozrejme otočím tou páčkou a elektrobike vyletí jak
kôn to môže byť nebezpečné. Môže sa to riešiť cez PAS senzor betálovania – páčka je aktívna iba ked človek betáluje ,alebo ja to rieším tým červeným tlačítko keď zoskočím s elektrobicykla tak ho vypnem…
Môj oblúbený systém je takýto , pridávanie je po celej rukoveti , a pridávacia páčka má jeden vypínač, ktorý mi slúži na zapni vypni
Nemám tam Led indikáciu stavu batérii. tú riešim voltmetrom (prejdem na volt+ampemermeter)
Takýto voltmeter ukáže vždy presnejšie ako led indikácia
Zapojenie pridávacej páčky na elektrobicykel.
Pre príklad to zapojenie uvediem na tejto páčke je to na tom obrázku zle videť všimám si len páčku ostatné veci popíšem neskôr ako zapojiť.
Páčka sa skladá
Ovládanie pridávania
Červená +5V
čierna -5V
Biela – signál (ale može to byť aj zelená)
Poznám to tak že 3 kábliky sú spolu jednej izolácii
Vypínač
Hnedý káblik a žltý
Led indikácia
Zelený a čierny ale može to byť červený a čierny ..
Pri led indikácii si musím uvedomiť jednu vec že kolko voltov má môj elektrobicykel podla toho kupujem led indikáciu
ak má 48V aj led indikácia musí mať 48V , ak by mala menej tak by svietila stále zelená aj pri vybitých batériach a zohrievala sa (niektoré sa môžu odpáliť)
Pridávacia páčka
Hall sonda v pridávaciej páčke sníma potočenie pačky , je napájaná tromi káblikmi ktoré som už popísal – Ovládanie pridávania
Treba si dať pozor na to aby sa kábliky nezamenili lebo hall sonda sa odpáli a potom je celá páčka nefunkčná bud hall sondu vymením alebo kúpím novú páčku , zatiaľ sa mi nestalo a všetky páčky na mojich elektrobikoch fungujú super.
*Takéto kábliky som popísal na pridávacích páčkach na riadiacich jednotkách možu mať iné farby
Dalšie možnosťi ovládania rýchlosti elektrobicyklu sú PAS pedal asistent systém , trojtlačítko (tri rýchlosti resp tri stupne asistencie)
tie po píšem niekedy nabudúce
Ako odblokovať 25 km rýchlosť na biku
https://www.insportline.sk/20762/horsky-elektrobicykel-crussis-e-atland-1-2
Asi nijak. Ten motor s 36V batériou pravdepodobne aj tak vyššiu rýchlosť nedosiahne…
By si sa čudoval či nie.Samozrejme po rovine a ideálnych podmienkach ako protivietor váha jazdca 100 kg a vyše.
Ahojte.bolo by možné na mojom focuse Turín pro nahradiť totožný snímač plynovou prackou?
Mam kit 250w motor 350w riadiaca jednotka kupil som bateriu hoverboard 4400mah 158vh islo to suprer ale dojazd len 12km kupil som este jednu som ich prepojil paralelne no ale odpalilo mi ridiacu jednotku
Tie baterie maju 36v aj riadiaca jednotka je 350w 36v