Uverejnené Vložiť komentár

Spevnenie vidlice torque arm

Spevnenie vidlice sa používa , aby sa zabránilo pretočniu osky hub motoru vo vidlici .

Keď je Hub  motor v chode , vytvára chod kolesa  smerom dopredu , a opačný krútiaci moment pôsobí cez osku na vidlicu bicykla (úchyty osky) .Preto aby koleso nevyletelo či nezlomilo vidlicu sa umiestňuje takéto spevnenie vidlice apoň najednej no najlepšie na oboch stranách vidlice elektrobicyklu .

V mnohých prípadoch je to postačujúce . Avšak , vysoko výkonné systémy , ktoré vytvárajú veľké množstvo krútiaceho momentu , alebo v zostavách so slabým uchytením , môže pôsobenie síl na oske prekročiť pevnosť materiálu bud sa pretočí alebo zlomí vidlicu . Keď sa to stane , bude sa  motor voľne otáčať , najskôr aj odrhne alebo poškodí motorové káble  to ale nieje to najhoršie  hadajte čo  sa stane ak vám vybehne predné koleso ?

Sila namáhania vo vidlici

Motor generujúci 40 Nm krútiaceho momentu bude vyvíjať silu okolo 450 kg v momente . Torque arm  je samostatný kus kovu pripevnený k vidlici , ktorý  tento moment  preniesie ďalej do rámu , a tým zmierňuje silu ktorú hubmotor vyvíja na vydlicu resp jej úchyty.

Spevnenia prednej vidlice:

 

torque arm 3 torque arm 1 terque arm 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spevnenie zadnej vidlice:

zadná vidlica spevnenie

 

Sila spevenia v tabulke meráné hodnot točivého momentu pri ktorých motor sa vyšmykne z vidlice bez spevnenia a s torque arm spevením.

Cast_Dropout_Torque_Test_TN

 

 

 

 

 

 

 

 

Moja skúsenosť

Po zlomení dvoch predných vidlíc  asi to tam bude treba namontovať . Torque arm by malo byť  už od 500W ak je vidlica hliníková bez železnej vystuže pre uchytenie osky kolesa , to je väčšina vidlíc čo poznám.Paradox (na prvý pohlad) je že práve malé motory (ktoré obsahujú planet prevodovku) majú vyší točívý moment ako priame hub motory tak tam je torque arm treba.

spevnnenie vidlice

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *