Stredový motor – Mid Drive

Stredový motor – Mid Drive
Hodnotenie čitateľov

Ked som kupoval prvý ebike som narazil na stredový motor no túto možnosť som hned zamietol pretože som nevedel ako ho namontovať. A  aj ked je to kit ,by nemusel sedieť s tvarom rámu bicykla.

stredový motor

Dnes sa k tejto možnosti vraciam, škoda že len nemám osobnú skúsenosť s takýmto typom motorov, Na internete ich dávajú do všetkých rýchlych elektrobicyklov/skutrov ako sú ego kit

[embedplusvideo height=”418″ width=”695″ editlink=”http://bit.ly/149RVLQ” standard=”http://www.youtube.com/v/i8R-AK1qAmA?fs=1″ vars=”ytid=i8R-AK1qAmA&width=695&height=418&start=&stop=&rs=w&hd=0&autoplay=0&react=1&chapters=&notes=” id=”ep9469″ /]

A tak som začal zhánať info v čom sú výhody takýchto motorov.Narazil som na článok  z www.electricbike.com kde popisujú vyhody tohoto typu motora pre elektrický bicykel.

Takže popíšem ich skúsenosti (tie isté píšu aj iný užívatelia stredových motorov takže to možeme brat ako všeobecné info)

Stredové motory využívajú najmä ludia čo hladajú vysoký výkon.Ak sa chystaš do elektrobicyklu vrazit vela penazí je stredový motor dobrá voľba.

Stredový motor až nieje lahké a lacné nahodiť na bicykel,no ale požitok z jazdy je super špecialne na trasách kde je zlá cesta v teréne a pri zdolávaní kopcov a hor.

 

Porovaní s Hub motorom (v náboji kolesa) má riešenie stredového motoru výhody v prehadzovaní rýchlosti tak sa dajú dosiahnuť optimálne otáčky, táto skutočnosť robí stredový motor viac efektívnejší  preto motor može byť lahší a aj bicykel je vyváženejší.

Prečo je bicykel lahší ? a lebo ak využívam prehadzovače nepotrebujem velký tažký motor ktorý vela žere, a oproti takémuto motoru može byt aj menšia batéria pretože stredový motor je efektívnejší ako hub motor hlavne v kopci .

No aj stredové motory majú svoje nevýhody.

V porovaní s Hub motorom sú drahšie  ale aj hlučnejšie. Niektoré motory obsahuju kartáče tj elektrická energia sa prenaša do rotoru uhlíkmi ktoré sa opotrebia.. ale sú aj bezkartáčové bez uhlíkové motory (bruschless).Potom je treba dávať pozor na spravny prevod teda do kopca treba zvoliť správny prevod inak sa hlavná výhoda stredového motoru stratí.

Ak budem jazdit v krajine kde je rovina alebo len malé kopce, ani zvlášt do terenu chodiť tak hub motor sa oplatí viac .

stredový mid drive

ešte pár videí kde je mid drive v akci

[embedplusvideo height=”418″ width=”695″ editlink=”http://bit.ly/149VMsl” standard=”http://www.youtube.com/v/YOWMpXwWzgE?fs=1″ vars=”ytid=YOWMpXwWzgE&width=695&height=418&start=&stop=&rs=w&hd=0&autoplay=0&react=1&chapters=&notes=” id=”ep1405″ /]

 

[embedplusvideo height=”418″ width=”695″ editlink=”http://bit.ly/149VZeW” standard=”http://www.youtube.com/v/Qb8EmcU7b4A?fs=1″ vars=”ytid=Qb8EmcU7b4A&width=695&height=418&start=&stop=&rs=w&hd=0&autoplay=0&react=1&chapters=&notes=” id=”ep3824″ /]

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *