Štyri základné časti elektrobicykla
1 bicykel:
Vlastnosti bicykla sú jasné – najľahší a najpevnejší. Vo vetčšine prípadov na elektrifikáciu postačí klasický horský bicykel alebo cestný bicykel. Bicykle vyberajte tak aby zniesol vyšiuváhu hlavne batérií. Odpruženie napr prednej
vidlice není podmienka ale pevný uchyt na koleso je podmienkou hlavne od 500Wat a vyšie.Širka prednej vidlice býva 100mm a zadnej vidlice 137mm
brzdy preferované sú kotúčové ale môžu byt aj V-brzdy
Prehadzovače tu sa veľké nároky nekladú pretože s elektromotorom často neprehadzujete skôr pridávate s rukovetou. Ak sa rozhodnete pre zadný motor treba ratatso tkolečkom alebo viac podla šírky vidlice a typu prehadzuvača
Kolesá, možu byt rôznych veľkostí výplet elektromotora sa dá prispôsobiť napr 20″,24″,26″,28″ odporúčané je ale dvojstené prevedenie ráfu a silnejšie špice, tak by ťažšie batérie nezničili koleso ak nabehne na jamu.
Čo sa týka základu bicykla mali by ste sa vyhnúť nejakým tenkým vidliciam typu liberta
2 Motor
Priamy motor – je motor vpletený v stredovom nnábojikolesa je zvyčajne väčší a ťťažšíno však to nieje nevýhoda lebo viac vydržia tepla, umožňujúr rekuperáciu to je spätné dobíjanie pri brzdení. ak sa vybije batéria tak sa dá betálovat ale kladie veľký odpor
Motor sprevodovaný: je motor ktorý obsahuje planétovu prevodovku , ktorá zníži otáčky motora a zvýši krútiaci moment osobne mam tento typ motoru, a môžem povedať že dobre zvláda aj kopce.. obsahuje volnobežku ak sa vybijú batérie tak sa dá šliapať motor nekladie odpor, rekuperáciu nepodporuje
ostatné motory sú to motory ktoré sa montujú na reťaz ich výhoda je rozloženie sily no je ťažšia montaž. Prostrednictvom prehadzovačov sa udržujú v optimálnom zábere.
Dynama a aleternatory z aut sa dajú použiť ale je stým moc roboty a výsledok je horší ako u spomínaných typov motorov,
3 Riadiaca jednotka vlastne spája motor s batériami, podla nej a batérie zaleží aké napätie a koľko prúdu pôjde do motora , teda reguluje hlavne výkon,väčšinu obsahuje tempomat a ostatné doplnkové funkcie. Základ je aby sme vybrali vhodnú riadiacu jednotku nikdy nevyberáme riadiacu jednotku s nižším napätím ako je napätie baterií može odpálit čiže ak mam batérie 36V tak aj riadiacu jednotku takú vyberiem
4 Batérie tu nastáva najviac problémov úskalí , vybrať lacné olovené alebo drahšie líthiove? Ak mám peniaze tak jednoznačne lítiové konkrétne Lifepo4 mmajúdobru životnosť a váhu dojazd je lepší atď.
olovene sú lacnejšie 24V 12Ah stoja na 50-80 eur no však výkon jazd vavá hasú v porovnaní s lifepo4 horšie