Uverejnené Vložiť komentár

Návratnosť investicície do batérií elektrobicykla

Čo som sa stretol ludí zvažovali kúpu olovených batérií alebo lítiových batérií a či sa vôbec oplatí elektrobicykel kúpiť

Pri ich uvažovaní neberiem do úvahy váhu a celkové prevedenie s olovenými batériami ktoré hovorí v ich neprospech.Budem sa na problematiku pozerať z  pohľadu ekonomickej stránky elektrického bicyklu.

Dosť ludí už v tejto dobe uvažuje riešiť alternatívnu dopravu a vymeniť auta z elektrobicykel.

 

Verzia elektrického bicykla s olovenými batériami

Cena olovených batérií do elektrobicykla 48v 12Ah sa pohybuje do 150 eur. Je to cena za trakčné batérie.Tieto batérie majú výdrž 300 cyklov v náročnej prevádzke denne najazdím 20 km čo ich síce úplne nevyštaví.Ak najazdím 300x20km=6000km tj pri súčasnej priemernej spotrebe nafty 6l na 100km a cene 1.3l eura za liter by to vychádzalo 486 eur.Takže za dobu životnosti batérii by sa cena batérií vrátila aj s cenou prestavbovej sady alebo elektrobicyklu. Ešte bonus ak sa o batérie budete starať vydržia dlhšie ako 300 cyklov.Životnosť prepokladáme 2 sezóny častého jazdenia.

pozrite si dobré značky tu:

https://teslabike.sk/olovenne-baterie-skusenosti-zo-znackami/

https://teslabike.sk/c-20-rating-baterii/

 

akumulator

 

 

 

 

 

 

Verzia elektrického bicykla s Li-ion batériami .

 

Li-ionové batérie sa už v elektrobicykloch používajú bežne ak sa k nim správame rozumne tak by mali vydržať 500-700 cyklov kvalitnejšie vydržia 1000 cyklov.Cena batérii s dojazdom 30km je okolo 300-400 eur záleží či budeme brať 36V 12Ah  300 eur  48V 400 eur . Takže ak by sme jazdili tak isto ako v prípade olovených síce z lionkami je to lepšie zvládnu toho viac a sú lahšie . Po 500 cykloch kapacita klesne o 30% treba s tým rátať .. 500X20= 10000 km sme ušetrili 780eur

samozrejme lítiové zvládnu toho viac napríklad na 48V 12Ah prejdeme 35-45km ak by som jazdil každý den 35×500 17500 kilometrov za dobu životnosti tj  1350 eur ..

Predpokladaná životnost batérie je 3-4 roky .

li-ion tube

 

 

 

 

 

 

 

 

Verzia elektrického bicykla s Lifepo4 batériami

Lifepo4 je “ odnož „li-ion sú vynikajúce že znesú veľa nabíjacich cyklov .Cena na týchto batérii sa pohybuje okolo 400 eur za 48V 10 Ah  napríklad Ping 48V 10Ah stojí „462 eur“.Výrobca Ping garantuje že batéria má vydrž 1000 cyklov a kapacita neklesne pod 80%  ak by som nabehal 1000 x 20=20 000 km  tj 1530 eur  takže túto čiastku ušetríte naisto.Výrobca tiež udáva že batéria bude mať cca 70% kapacity po  3000 cykloch ak by sme 3000 x najazdili 20 km  60000 to je  4680 eur hm..

moja lifepo4 bateria

 

 

 

 

 

 

Môj pohľad na vec

Samozrejme že 3000 cyklov najazdiť ani nepojde trvalo by to asi moc dlho 🙂

1 Cyklus je vybitá a potom nabitá batéria. Nieje to tak že prejdem jeden kilometer a potom ked dám nabíjať sa to ráta už za cyklus.

V mojom prípade batériu vybijem úplne (že ju BMS odpojí) len zriedka ,asi 3x sa mi to stalo tak cykli počítam zhruba takto:

napr ja na 36V 20 Ah  som prešiel 2500 km výrobca udáva že batéria má v normálnom systéme dojazd 30km ja mám otestované že prejdem niečo nad 40km (rovina) . Tak 2500km / 30km  = okolo 83 cyklov

Ak by moja Lipfepo4 batéria vydržala len 500 cyklov  tak  500×30 tak by som ušetril 1170 Eur , Výrobca udáva že vydrží 1700-2000 cyklov čo predstavuje 51 000km – 60 000 km. Samozrejme som skeptický že by až toľko kilometrov vydržala , každopádne investícia by sa mala vrátiť .Batéria ma vyšla 400 eur  teraz som nabehal za 165 eur (od doby čo si vediem deník) pred tým odhadujem že to bolo  40 eur čiže dokopy cca polovicu batérie už mám vrátenú.  Kapacita je rovnaka ako pri kúpe zatiaľ len toľko moje najazdené kilometre môžete pozrieť tu :

https://teslabike.sk/teslabike-denik-jazd/

o tom pre komu sa elektrobicykel alebo elektrifikácia bicyklu oplatí napíše nabudúce

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *