Na trhu sú výborné motory Bosch, Bafang (8FUN), Shimano, Yamaha a do tejto vyronanej TOPky patrí aj motor nemeckej značky Brose. V článku sa dozviete technické parametre a čím sa tento motor odlišuje od konkurencie.
O značke Brose
Na Slovensku sa Brose značka dostala do povedomia elektrobikerov cca 2roky dozadu. Aj v roku 2018 sa bude jednať o menej známu značku. To však nemení nič na tom, že sú expertami na elektropohony rovnako ako Bosch (a jeho vŕtačky..)
Spoločnosť Max Brose, ktorá sa začala v roku 1908, sa stala celosvetovo úspešnou spoločnosťou s približne 26 000 zamestnancami. Jeho história je charakteristická silnou víziou, podnikateľskou odvahou a odhodlaním uspieť.
Takže žiadny „startup“, venujú sa mechatronike. Napríklad vyrábajú elektropohony pre sedačky v autách, ľahká konštrukcia, elektronicky komutované motory. Podobne, ako konkurencia, majú dobrý základ v elektropohonoch. A majú výrobný závod na Slovensku v Prievidzi.
Brose motor pre elektrobicykle
Pohonný systém je vyrábaný v Brose Motorenwerk v Berlíne. Vďaka tomu ponúka e-bike nálepku „Made in Germany“.
Tichý motor bez rušivých zvukov
Zaostrené na pomer výkon / váha pre silnú podporu a optimálnu manipuláciu
Modelovo špecifické nastavenie motora prispôsobené typu e-bike
Opticky príťažlivá integrácia motora do rámu pre pekný e-bike
Malý a ľahký dizajn pre dizajn e-bike novej generácie.
Technické parametre:
- Rozmery 213 x 150 x 128 mm
- Hmotnosť 3.400 g
- Motor Typ motora stredový
- Menovité napätie 36 V
- Menovitý trvalý výkon 250 W
- Max výkon 500w
- Krútiaci moment: 90 NM
- Max výstup 380%
- Podporujte pedál do 25 km / h
- Podporujte S-Pedelec až do 45 km / h
- Pomáhanie pri chôdzi vedľa bicykla 6 km / h
- IP56 tesnosť
Brose VS konkurencia
Jedným z hlavných rozdielov medzi systémami Brose v porovnaní s Bosch je jeho vysoká prispôsobiteľnosť. Samotný systém je len motor, zatiaľ čo riadiaca jednotka značky Brose existuje, ale zostáva len jednou z možností. Batérie nie sú súčasťou tohto systému. Výrobca bicyklov si sám vyberá alebo vyvíja batérie. Jedným z hlavných dôvodov je umožniť výrobcom bicyklov integráciu batériových jednotiek do rôznych častí rámu, v závislosti od druhu a účelu bicykla.
Tiež slúži marketingovému účelu, pretože niektoré z renomovaných značiek môžu uprednostňovať implementáciu niektorých vlastných myšlienok súvisiacich s konštrukciou E-bike a nie sú obmedzené na tom, čo výrobca pohonu trvá. Táto skutočnosť už niekoľko rokov od roku 2015 získala niekoľko významných mien, ako napríklad Specialized, Bulls, Scott, Steppenwolf a Kettler.
Dobrým príkladom toho, ako sa prispôsobilo Brose, je Specialized Turbo úplne odpružený MTB, ktoré okrem sotva viditeľného motora a batérie zabudovanej do rámu, má iba ovládacie tlačidlá pre nastavenie úrovne pomoci a zapnutie a vypnutie, LED indikátor batérie. Jednoducho, tí, ktorí jazdia po teréne cez les, nezaujímajú veľa o vzdialenosti a iných metrík, chcú sa len tešiť vo voľnej prírode..
Po technickej stránke ponúka Brose vážnu silu, krútiaci moment 90 Nm pre 250-wattový výkon.. Motocykle so systémom Brose majú maximálnu rýchlosť nastavenú v rozsahu od 25 Km/h do 45 Km/h.
Brose s konkurenciou ťažko zrovnávať, pretože dosť záleží na výrobcovi elektrobicyklu, aké súčiastky implementoval. Základ však je jasný, oproti konkurencii je Brose tichší a nenápadnejší, menší, v podstate je to menší Bosch Performance.