Pár trojkoliek s elektropohonom som už opravoval. Tu sú moje skúsenosti. Hodia sa hlavne ľudom, ktorí zvažujú kúpu takejto „elektro“ mašinky.
Najprv popíšem úskalia čo som opravoval. Najčastejšie to boli pokazené batérie a riadiace jednotky. Tie sa menili najčastejšie. Čo sa týka riadiacich jednotiek, sem tam sa stáva, že prestanú fungovať. Naštastie som sa nestretol s takou, čo by nešla nahradiť (vo všetkých elektro-trojkolka bola klasika Čína, čo je vlastne aj dobre).
Akumulátor – v elektrických-trojkolkách je tak trochu povinnou závadou. Rátajte so životnosťou 2-7rokov ,zámerne som uviedol až takýto rozptyl – 5 rokov, pretože každého užívateľa sa pýtam, koľko mu vydržali baterky. Je to taký môj „výskum“. Akumulátor sa skladá z takýchto 12V blokov, tie treba vymeniť.
Ak budete kupovať trojkolku na bazoši prečítajte si tento článok .
Trojkolka v praxi
Starší ľudia si ju pochvaľujú hlavne pre stabilitu. Dve kolesá vzadu poskytujú dobrú stabilitu, pád-nehrozí, to je asi najväčší rozdieľ oproti elektrobicyklu.
Šoférovanie na trojkolke je nezvyk, aj keď je pohon motor v prednom kolese (v náboji). Je to iné ako nabicykli, neplatí prenášanie váhy pre bočenie a pod..Prvé jazdy trojkolka zanáša do strán.
Priznám sa, viezol som sa iba par krát, aj to kúsok, ako test po oprave.
Ovládanie je najčastejšie riešené plynovou rukoväťou alebo senzorom betálovania.
Batéria bola umiestnená pod sedankou v ťažisku. Tak je to dobre..
Váha je veľká. Typická elektro – trojkolka pre seniorov má železnú konštrukciu, olovené batérie a jednoduchý priamy motor vpredu. Jazda bez elektropohonu je infarktovo náročná, ale teoreticky možná, avšak s elektropohonom to ide samé.
Trasy sú najčastejšie do mesta, ale zvládne aj zlé cesty, napríklad pri jazero ak chodíte na ryby tak je to fajn. Nadjazdy a menšie kopce sú ok, no prudké kopce asi nie. Váha elektrotrojkolky je vysoká, s dopomocou by to možno šlo.
Užitková hodnota: babička si vybehne do mesta a vzadu si dá nákup. Dedko si zasa prevezie udice a krmivo na ryby. Čo sledujem jedného pána, tak ten chodí na takejto trojkolke predávať zeleninu a nosí debničky vzadu, čiže nosnosť je vysoká, problém nebudú mať ani ťažší seniori.
Čo sa týka doplnkov, ako je ukazovateľ stavu batérie, tak to je skôr na okrasu. Neukazuje to dobre realitu. Treba rátať s tým, že ak začne ukazovať iba žltá LED, mal by som byť už doma, alebo blízko domu. Celkový dojazd je 20-25 km (zaleží na trase a pod. v kopcoch je to o dosť menej aj 12-15km)
Nabíjanie je jednoduché, stačí pripojiť nabíjačku a keď sa elektrotrojkolka nabije, nabíjačka prestane nabíjať. Potom je dobré nabíjačku odpojiť úplne, ale nie je to povinnosť.
Ak máte nejaké otázky, napíšte do komentárov .. rád odpoviem
Dobrý vecer.
Čítala som vaše hodnotenie a chcem poprosiť o názor akú elektricku trojkolku si mám kúpiť?
Mala som elektricku trojkolku panter catini,ktorá žiaľ po 2,5rokoch sa pokazila.odisla elektrika a povedali mi že sa už nedá opraviť…..som dôchodkyňa a nemôžem si dovoliť kupovať nové elektr.trojkolky každých 2,5roka.v predajniach vám vychvaluju iba tu,ktorú majú v ponuke.odbornik nie som tak sa neviem rozhodnut..
Ďakujem za vašu odpoveď.m.k.
Vo vášom prípade si trojkolku skúste, ťažko radiť lebo každá čo som robil zanášala do strany , osobne by som bral s batériou 36V alebo 48V.. 12Ah a viac. Dnes je to tak že každá Vás odvezie
napadlo ma či by bolo dobré voziť aj náhradnu ale neviem či je zložitá výmena
V tomto prípade by bola výmena jednoduchá iba vytiahnut prvú a vložiť druhú