Uverejnené komentárov 45

Keby som staval elektrobicykel v roku 2014

Dnes som už poučený s predchádzajúcich elektrobicyklov a čoto by som na elektrobicykli zmenil. Tento článok je určený pre tých čo plánujú prestavbu bicykla na elektrobicykel.

Keď som začínal bol som príliš opatrný napríklad nechcel som zainvestovať do batérie to bola moja chyba aj olováky majú návratnosť ale majú tiež svoje nevýhody dnes by som už do olovených batérií nešiel pokial by ma k tomu neprinutil rozpočet.

Dnes by som už rozmýšlal trochu ináč a nebál by som sa do toho dať viac peňazi spočiatku celková cena prestavby mala byť u mna cca 400 eur dnes by som dal do elektrobicyklu cca 800-1000 eur , lebo už teraz viem že by sa mi to vrátilo,o návratnosti niekedy inokedy teraz napíšem aký elektrobicykel by som kúpil v tento rok 2014.

(budem sa držať v istých medziach samozrejme by som chcel elektrobike v štýle Bomber alebo niečo so stredovým motorom cyklone no nemám s tým žiadne skúsenosti iba ma to láka , cena je tiež vysoká batériu by som tam praskol aj 72V 12Ah, preto berem do úvahy potreby a zručnosti pre bežného človeka)

Začnem u batérie lebo tá zhltne asi najväčšiu časť finančných prostriedkov ano je to práve tá batéria do ktorej by som najviac zainvestoval Bral by som 48V 15-20Ah  Lifepo4. 36V a 24V by som nehal tak síce na moje vozenie a kopce stačí aj tá 36V no 48V je lepšie hlavne kopcoch prečítaj si elektrobicykel do kopcov

Batériu by som bral od Ping alebo Headway  možno ešte A123 síce snimi nemám skúsenosti a sú drahšie no je snimi spokojnosť. Celú kompletku aj s BMS a nabíjačkou taká 48V 15Ah Ping by ma vyšla  630 eur aj s poštovným a clom. Kvalita je úmerná cene.  Na ebay sa predáva V power batéria 48V 20Ah za cenu 410 eur (píšu tam sice dolarov ale ked sa to preclí víde to eur)

http://www.ebay.com/itm/new-2014-48v-20ah-Third-generation-Lithium-ion-rechargealbe-Battery-ebike-power-/271368752550?pt=US_Rechargeable_Batteries&hash=item3f2ed68da6

No bral by som radšej batériu od pingu je to overená značka  a na značku V power už nadávali na endless sphere je možne že 48V 20Ah V power sa  vyrovná ledva 48V 10ah ping budem sledovať skúsenosti ostatných uživatelov ohladne tej V-power.

ping baterie pre elektrobicykle
Ping batéria

Motor  stále by som ešte išiel do hubmotora aj keď stredové sú tiež dobrá voľba no nemám snimi skúsenosti . Dobré skúsenosti mám s 8 Fun  zvolil by som si ten istý čierny čo mám na svojom elektrobicykli  je sice navinutý 36V na 48V by bol dravejší. Ak by som mal viacej peňazí možno by som skúsil  priame motory od crystalyte alebo 9continent , o crystalyte čítam samú chválu.

Vzhľadom k finančným možnostiam ostávam u 8 fun cena je do 150 eur.

8fun motor
Rozobratý 8fun motor jeho 48V verzia do predného kolesa

Riadiacu jednotku by som dal buď nejakú klasiku od elifebike ktorú by som objednal spolu z motorom 8fun alebo by som našiel trošku lepšie riešenie.

Lepšie riešienie by mohla byť práve takáto riadiaca jednotka

http://www.ebay.com/itm/48V-60V-72V-1000W-35A-Brushless-E-bike-Scooter-E-ABS-Controller-With-Hall-/251176679953?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a7b4bfa11

Ktorá podporuje 48V 60V 72V  pre upgrade alebo dorobenie pridávnej „turbo“ batérie do budúcna no nemám odskúšanú túto  riadiacu jednotku . Skúšal som len 2x Magic pie a od elifebiku 4x a súto dobré riadiace jednotky neodišla ani jedna.

Za zmienku stoja riadiace jednotky ktoré vytvárajú sínusoidu, predávajú ich na BMS battery, ich výhody nevýhody napíšem inokedy.

72 v riadiaca jednotka elektrobicykel
riadiaca jednottka ktorá podporuje 48V/60/72V

Rekapitulácia

Batéria ping 48V 15ah 630 Eur

Motor 8 fun 36V 500W 150 Eur

Riadiaca jednotka 48V-72V 58 Eur

Páčky + inštalácia 80 eur (plynová rukovät , brzdy,torque arm,voltmeter)

———-

920 eur

Ten motor tam vyzerá slabo ale mám sním dobré skúsenosti tak preto by som ho tam dal.

Nabudúce sa nechám trochu uniest a načrtnem ako by vyzeral elektrobike keby som nebral ohľad na financie

45 názorov k “Keby som staval elektrobicykel v roku 2014

  1. s tymi ping baterkami riskujes ze Ti to posta zasantroci aj ked mas trackovanu zasielku.

    Mne sa teraz stalo ze trackovana zasielka po 2 mesiacoch trcalo to na slovensku , ked som sa na poste stazoval tak to babky nevedeli najst. A nakoniec sa mi po mesiaci ozvali z ciny ze im to prislo naspet. Ku.vy stare komunisticke lenive radsej to poslali naspet aby sa mi nemuseli omluvit. A za nove zaslanie chceli cinania prachy.

    Skor potom cenovo rovnako mas tie ceske HEADWAYe a mas ich na druhy den u kuriera a prachy z rucky do rucky:
    http://www.i4wifi.cz/Elektricka-kola/Baterie-pro-EV-kola-vcetne-nosice-EVBike-36V-10Ah.html?cur=1

    (BTW su to tie iste co ponuka ebike.sk len on ich aj kontroluje predtym ako ich preda, ale trochu si za istotu/kontrolu priplatis.)

    A daj 2 do serie. Z 2x36V budes mat delo co taha 60..65km/h. A mas to pekne zadeklikovane aj s nosicom vpredu aj vzadu.
    10Ah je sice na dojazd tak do 50km, lebo pri odpichoch na krizovatke ti neda nepridat. Mozno s pas senzorom by sa dalo aj 70km urobit.

    A motor daj jednoznacne nesprevodovany priamy hub. Lebo tu umelohmotnu prevodovku zapecies aj na 48V nie len na 72. lebo z 8fun bude spalovaci motor…

    Riadiacu jednotku by to chcelo s rekuperaciou. A podla moznosti variabilnou.

    Mikrospinace v brzdovych packach to chce zamenit za magnetku a hall-senzor kvoli spolahlivosti , mikrospinace po par rokoch odidu.

    Na bike daj dopredu rychlo a nahodne blikajuce led svetlo a par lediek nahrad vysokosvietivymi infra diodami. Kvoli zabakom. Nie ze by si zajamoval signal radaru to si nefandi, ale rychlymi zmenami mozes zahnat do kuta AVC slucku radarovej infra diody. A ziadne leskle plochy na bycikli , vsetko oblepit matnymi „foliami“ aj helmu.

  2. Tak to je teda smutné že to tak je na pošte ja som objednával cez dhl / fedex väčšie zásielky zatal ok , raz kamoš objednával ledky a mal aj tracking išlo to cez poštu a nedošlo to…

    K tím českým headwayom ? ako vieš že sú bunky prave headway maš to doma alebo sa to niekde na internete rozoberalo lebo cena je fakt super 280 euračov a plus poštovné.

    za kontrolu od ebika priplatiť nieje problém hlavne aby to bolo dobre nedošlo nejak vybité alebo staré bunky.

    „A daj 2 do serie. Z 2x36V budes mat delo co taha 60..65km/h“ – palec hore mustang is born 🙂

    Máš pravdu teraz pozeram že na 4wifi majú motor za 100 eček , no na ebikovom fore zožali kritiku ak si zeber do 500 eur by bola celkom schopna elektrosada z lifepo4 batériu. Motor je podla všetkého priamy takže je bez voľnobežky a má rekuperáciu.

    Mikrospínače momentalne nemám na svojom kvoli tomu že mám spojené brzdy s prehadzovačmi o brzdenie sa zatial stara jedno HWBS. spočiatku haprovalo bolo treba lepšie odblankovať brzdové lanko potom je to super brzdenie nestalo sa mi že som zmačkol brzdu a ebike šiel dalej reaguje na tuknutie.

    k posednej rade nič že len dakujem 🙂 its usefull …:) (oto som sa nezaujimal ako žabakov prelstit, ak by si mal čo ktomu napísať môžem spraviť tému len pre registrovaných , zatial žabakov tu nestem spomínať, momentalne mi vyhovuje všetko tak ako je nech to tak ostane aspon 30 rokov )

    1. Na kolik vyjde sada z Číny 8FUN 500W 36V ? Myslím tím sakumprdum i s poštovnym,clem a DPH 21%.Ceny se tam pohybují v rozmezí 151 až 180$ za sadu. Našel jsem prodejce v Itálii 8fun 500w 36v přední celý kyt bez baterky 295 eček. A to by mohla být konečná cena + nějakých 20 eček poštovné z Italie,neboť je vše v rámci EU. Výhoda „talošů“ do týdne je to doma a malá pravděpodobnost ztráty zásilky. Ale co cena? vyplatí se objednávat z Číny?

      Ještě jeden dotaz, psal jsi, že máš tyto motory jak na 36v tak i na 48v. Co se je lepší volba?

      1. Mna to vyšlo cca do 200 eur objednával som to na jesen 2012 z elifebike.com každá objednávka mi dorazila poriadku a doteraz všetko ide motory riadiace jednotky páčky. Teraz s tým poštovným neviem aká bude cena dlho som neobjednával skús sa tam zaregistrovať a dať do košíka zvol si prepravnú slúžbu a tolko zaplatíš je také malé pravidlo od oka že zaplatíš tolko v eurách kolko ukazuje cenu v dolaroch ak zarataš dan + clo .. ak by si z nečím nevedel dat rady poradim..

  3. Ved sa pozri na ebikeove forum ako ich testoval a vychvaloval. Vraj daju 200A. Ale tiez sa mu nedivim ked mozno 1..2 z desiatich reklamuje.

    Osobne ju mam LFP 36V/10AH ale este som to nerozoberal a aby ma nahodou nekleplo z cinskej kvality vnutri ani to rozoberat nechcem. Plasty su zvonku tvarovane na sulcove baterky priemer 4cm a dlzka cca 10cm.
    Pravda je ze ten zamok vyzera labilne. patent na srobovanie konektora je na … .

    Inak eBike pod 500W nema vyznam je to len pritaz na bycikel.

  4. 1..2 z desiatich je dosť velké číslo ale keď sa to dá reklamovať a nepíde o peniaze tak je to OK..

    Jasne ani ja radšej nič nerozeberám počkám až kým batéria dodýcha a potom rozoberem , dojazd máš výborný tak neni nad čím špekulovať v tomto smere ..

  5. Tak dnes jsem objednal konečně od ELIFE stejnou sadu co máš ty. Původně jsem chtěl přední, ale po včerejším výletě zasněženýma cestama předek dost často v kopcích hrabal, i když jsem nastavil 75% výkonu. A to mám slabej motor. Taky mám strach o tu přední hliníkovou vidlu. Tak jsem vzal zadní, bude sice pomalejší, ale 48V to vyrovná.

    Ř. jednotka co dávají k sadě QQ-350-9M se mi zdála slabá, tak jsem objednal QQ-500-9M snad to bude stačit. V ř.j. mají mizernej výběr.
    Snad jsem vybral dobře, zbývá už jen čekat jest-li to dojde a v jaké kvalitě. Na výplety kol jsem moc chvály neslyšel.
    Zatím jsem nic neproclíval, tak snad se ozvou sami…

  6. Riadiace jednotky by mohli pridat to je pravda no sú okej … s tým preclením si hlavu nerob ak si to dal cez dhl tak sa ti ozvú budú chcieť tvoje údaje a splnomocnenie o zastupovanie v colnom konaní to vyplníš podpíšeš a oskenované im to pošleš, jako dôkaz berú aj paypal platbu …ak by si mal problém napiš ..ak to bude v mojich vedomostiach poradím ti.

  7. Ta zippy Lipo Ti dlho nevydrzi. tiez som mal poskladany pack 4x 3s1p 5Ah Lipol v nehorlavom sakli a urobil som na nich asi 20 cyklov a 3 clanky prdli. Realny dojazd bez slapania asi 7km s polkou cesty do kopca, po rovine tak 10..15km. Zaujimave ze prdli az po vybiti do prepolovania.

  8. Tak má ji kolega již delší dobu a je bez problémů.
    K lipolkám se musiš chovat velmi ohleduplně. Mám tam BMS jek pro nabíjení tak ro vybíjení, dále mám řj. kelly nastavenou tak aby mně baterií odpojila při poklesu napětí 33V. Lipolky nesmíš nechat podbít jinak ji odděláš.Odběr z baterií mám nastaven na max. 23A což je na můj cyclone plně dostačující a v pohodě stím vyjedu bez šlapání i 25% kopec. Vše mám navíc pod kontrolou cycleanylystem. Dojezd je bez šlápáni na 15Ah lipolku 45km po rovině a do kopce 17Km.
    Pokud se k lipolce chováš ohleduplně pak vydrží i 800 cyklů

  9. čo som čítal skúsenosti sú podobné, bez bms netreba skúšať šťastie.
    Výdrž 800 cyklov vzladom k cene je velmi dobrá.No čo ma odrádza je že môžu začať horeť nakolko mám ebike v dome .. aj keď sa to stáva ojedinele a horieť možu aj iné typy batérii , som sa rozhodol pre lifepo4…

    To zoomer asi si mal
    https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=35808
    dobrá cena no asi nieje vyvedený konektor pre bms (v ruke som ju nedžal tak posúdiť neviem na foto nieje)
    ide o to že 5Ah 44V je na 500W a viac málo, pre akýkoľvek typ batérie (myslím štýl jazdy bez betálovania kopce nekopce) je to nedostačná kapacita , ako dopomoc byto mohlo byť ok ale batérie by museli byť napojené na bms ktoré dodávalo by iba nízke dopomáhacie prúdy.. Výbíjacie prúdy čo sú popísané na hobykingu sú podla mna nerealita (ano batéria toľko dá ale pár cyklov a je zničená)

    Z bobovho príspevku predpokladám že zapojí tieto tri batérie paralelne a prúd ak nastaví na cca 23A bude vychádzať 7.6 na jednu batériu paralelne zaujimalo by ma ako na tieto batérie pripájaš bms ? máš bms na každú batériu zvlašť ?

  10. I ta 3S má vývody pro BMS
    Ja používám jednu BMS a mám ji zapojenou na všechny tři ty akupacky 10S, tak že mám 15Ah/37V A odběr z toho je max 23A což je naprosto v pohodě. Těch 23A odběr je jen při rychlejší jízdě do kopce, bežný odběr je 5A-10A.
    Bez šlapání jezdím v mírně zvlněné krajině 3km na 1Ah, celkem mám k dispozici 43Ah které dohromady váží 8,5kg.
    Baterie mám taky doma a mám je uložené v ochraném vaku
    http://www.rc-foto.cz/produkt/bezpecnostni-sacek-25×33-cm-k-nabijeni-a-skladovani-akumulatoru/
    a kdo se i přesto bojí tak to ještě může strčit do plechového hrnce nebo plechové krabice a víko opatřit gunicukem.
    Dal bych tu i schéma jak to mám zapojené ale netuším jak sem vložit fotky a nebo výkres ve formátu pdf.

    1. Doplním odkaz na fotky i schéma zapojení BMS
      http://bob54.rajce.idnes.cz/Stavba_baterie_li-pol#

  11. Ahoj fotky možeš už vložiť upravil som to v nastaveniach,dokonca možeš publikovať článok na hlavnom webe keď budeš mať čas a chuť.Tie registrácie sú len kvoli spamu takže ked mi niekto napíše že chce postnúť foto mu nastavenie upravím .. nieje to problém .. web má služiť …

    .. . dík za link a užitočné fotky teší ma že sa najde nekdo v CZ/SK kto sa o to zaujíma do hlbky.
    „43Ah které dohromady váží 8,5kg“ pre porovnanie maja 20ah lifepo 4 važi tolko isto .Modelári vedia čo robia 🙂 .. teraz ma napadá že keby tie lipolky boli blbu vzdorné tak by to bol asi najlepší typ batérie. Nízka váha dobrá kapacita aj cena…
    ten dojaz je vskutku mega …vzladom k váhe batérií.

  12. Tak ty dvě baterie mám koupené z linergy http://www.linergy-shop.de/index.php?cat=c2_Akkus-fuer-Elektrofahrraeder-Akkus-fuer-Elektrofahrraeder.html
    li-mn 11Ah sanyo a druhá 18,9Ah taky sanyo (dnes panasonic).
    Nyní jsem chtěl právě otestovat něco jiného a tak padla volba na ty modelářské lipolky.
    Pokud se neosvědčí tak se pokorně vrátím k li-mn. (panasonic, sony nebo smsung) lifepo nechci kvůli značné váze.

    Jinak v červnu pořádáme sraz elektrokolistů v kempu v Hranicích na Moravě, kolegové ze Slovenská jsou vítání.

  13. jasne čo mám kamoša rc modelára tak prešiel na tieto lipoky a je spokojný.. opíšem to asi jeho slovami

    “ pozri kúpim lipolky z hobykingu sú lacnejšie než nemecké batérie nalítam s nimi skoro to isté ku koncu sa nafúknu .. kúpim druhé…“ prakticky bol snimi spokojný …

    Jak dopadne lipo http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21377__ZIPPY_Compact_5000mAh_10S_25C_Lipo_Pack.html

    Versus

    Sanyo -Panasonic kvalita predávaná v nemecku (vyrobené sú tiež v čine či sa mýlim ?)

    bude to veľmi zaujímavé hlavne parameter dojazd / cena .(životnosť hneď nezistíme aspon dúfam že nie! 🙂 , a držím palce aby to šlapalo tak ako má )

    1. Udajně je skoro vše vyráběné v číně co se týká aku a elektrokol či motoru do nich. Němci ale tvrdí že tam mají své experty kteří si kvalitu hlídají. Zatím jsem spokojen jelikož ty sanya mám již tetí rok a beze stráty kapacity a to ani na jedné není žádné BMS. Jen ta cená za tu kvalitu je nechutná. Pokud mně ty zippy vydrží dva roky tak není co řešit. pak koupím další tři a mám za pár šupů 15Ah.
      Čas ukáže zda to je dobrá volba.

    2. Ciao kto ste tu
      Mam drobnu poznamku k bateriam. Momentalne zhanam bateriu do mojho „Cruisra“ – Zdravim TESLU – mojho buduceho e-bike moj ciel dojazd cez 150km/ nabitie. Klucovy prvok – bateria. Ak tu ludia pisete o bateriach bolo by dobre a napomocne zdielat zakladne informacie vaha/wat a cena/wat lebo mam lahku a lacnu bateriu a ja zase tazku….. ma nizku vypovednu hodnotu. Takze dam ako priklad moju bateriu ktoru mam v modeli 1. je to 48V 20AH LiFePo4 vazi 13KG a dal som za nu vo vypredaji 350eur. Takze ma 14g/Wat a stala cca40centov/wat.
      A preco to pisem? Lebo pozeram ako nakupuju dobre a lahke baterie z Hobiking LiPo lebo su lahke a lacne. Tak som sa tam pozrel a ….. nic super nenasiel. Napr 5s 5ah LiPo som nasiel za 750g a cca 40$ bez postovneho hmotnost je 8g/wat a cena bez dopravy 40cent/wat. Cize do slovenciny prelozene usetril by som cca 4kg lebo krabica prepoje aj BMS nieco vazia ale na cene prerobil lebo dokupit treba BMS a nabijacku a aj nejaka ta praca.

      Momentalne zhanam bateriu a obzeram sa po

    3. No a co je hlavne zaujimam sa o A123 LiFePo4 20 Ah ploche stvorcove s mekkym obalom ale nie wictpower (mozno Shenzen, GEB alebo dakto iny) a zistil som ze mam znameho a ten ma znameho v Cine. A obaja pracuju pre jednu megacinsku prepravnu spolocnost. A tak som sa ho pytal na batreia hovoril, ze je obrovsky rozdiel ci si cinsky dodavatel dovoli ojebabrat dakoho z europy alebo niekoho miestneho, ze v takom pripade su Cinske sudy ohromne rychle efektivne a nekompromisne. Ale hlavne dalo by sa pomoct…. Islo by to lodou cca 5 tyzdnov a vraj sanca na kvalitu je neporovnatelne vyssia, urcite riziko vsak ostava.
      A preco to sem pisem, zatial teoreticky ci sa ma zaujem dakto pridat, vacsia dodavka lepsia cena a podruhe schcel by som sa dat do kupi ojazdeneho elektromobilu a budem potrebovat -baterie- velavela a takto by som si tuto cesticku otestoval.
      Tieto clanky vazia cca 0,5kg a maju 64Wh icze menej ako 8g/wat a cenovo by som sa chcel dodtat pod 40cent/wat.
      Dajte prosim reakciu a ak je zaujem aj navrhy ako sa dat dohromady aby to bolo „koser“….

  14. Ahoj robin A123 je dobrá značka horšie je to keď sa to snažia napodobiť viz prípad Victpower.. Shenzen je pekné mesto v číne asi to neni značka batérií ale je tam kopa predavajúcich, GEB, som očul možem sa popozerať po tejto značke .. Čomu sa však doporučujú všetci vyhnuť je Vpower a podobne.. z ebayu ..ja mám batériu od Alllifepo4 36V 20Ah zatial spokojnosť no nemožem odporučit ukáže sa tento rok či kúpa bola dobrá …

    jasne rozmýšlaš dobre najprv kúpiť málo otestovať na ebiku a potom kúpiť veľa a dať to do auta lenže riziko je vždy napríklad to môže byť úplne iná várka inej kvalite a podobne.. minulosti sa stávalo že „málo“ došlo ok ale veľké množstvo už nebolo ok , myslím že rizika si vedomý , ale s týmto ti nejako nepomôžem na to som malý pán.. ja by som išiel cestou buď nakupiť články od ping a alebo od cellmana no je to drahá cesta..

    K prepočtu batérií váha / watt / euro spravím článok je to dobrý napad to takto uviesť a myslím že by to mnohých zaujímalo

    Uvediem porovnanie aj slovenských predajcov aj zahraničných Headway/Ping / hobyking/ vpower-ebay. kolko by to vyšlo..

    Ploché štvorcové asi myslíš prismatické články..

    Dojazd 150km tak to už je sloboda 🙂 nech sa ti to podarí šefe ak chceš daj link presne čo chceš nakúpit

  15. Prave kvoli zaruceniu kvality mam tohoto zolika,ze nenakupuje dajaky trulo z europy ale cinan od cinana. takto sa vraj da riziko smejdov obist linky dam ano myslel som prismaticke baterie.

  16. Uzasna stranka, som rad ze nieco taketo mame aj doma na S. Som absolutny zaciatocnik a hladam pomoc s vyberom e-biku, ktorym chcem nahradit nekonecne trcanie v zapchach, radsej za ten cas prevetram hlavu. Za kazdu radu budem velmo vdacny. Problem tkvie v tom, ze sa neviem rozhodnut pre variant dopravy do prace. Ide o 19,5 km trasu, z toho cca 14 km je po rovnej asfaltovej hradzi (Dunaj), zbytok po mestskej cyklotrase a meste (Blava). Vazim cca 90kg.
    Chcem sa dostat do prace relativne rychlo a hlavne nespotit sa. Viem, ze mnohi z vas ma odkazu na skutre, elketroskutre a pod. ale s tym nemozem (ani nechcem) na hradzu.
    Oslovila ma ponuka od E-totemu, momentalne predavaju Voyage (250W, 36V, 10Ah) za 920,-. PRijemny prislap by mi nevadil. Este viac ma vsak laka prestavba mojho rocneho biku (CTM Rebel) a to sadou Magic Pie 48V 1000W. V ceskom Tisnove (pri Brne) – E-pohon (Sikula) mi ponukli prestavbu s LiFePo 48V,12Ah s kompletnou prerabkou za 820,-. Nejde mi ani tak o tych 100E, ako skor o rychlost jazdy. S tym 250W by som siel par minut dlhsie, no v protivetre pri Dunaji by sa to este natiahlo.
    Uvitam kazde odporucania, este som v stadiu rozhodovania. Nechcem (skor nemozem) ten rozpocet nejako prepisknut. Dik

  17. Ahoj podľa legislatívy je všetko nad 250W už elektro skuter (legislatívu riešiť nebudeme) Ja by som išiel do tej verzie s magic pie
    je to skrátka viac muziky … síce veľké plus je že etotem za tú cenu dostaneš aj „bicykel“ a motor má voľnobežku..

    Pozreme sa na to takto .. trasa je 20km iba tam alebo tam aj naspäť ?

    Ak je iba tam tak potrebuješ dojazd 40kilákov lebo pojdeš naspät z roboty domov 36V 10ah by pri výkone 250W musela dodávať 7A na rovinke to bude žrať okolo 4,5-6A a pôjdeš rýchlosťou okolo 20-25 km/h. Na trasu dlhú 20km by stačila 36V 10Ah ale na 40km by to bolo len tak tak.. alebo by si musel betálovať.Treba mať batériu „nadimenzovanú voči trase“ tj že vždy prísť z rezervu takto to predlžuje výrazne životnosť !!

    Takže ak v robote nemáš možnosť nabitia je to další bod pre verziu s magic pie..

    Budeš jazdiť kopce alebo len roviny ? ak kopce tak etotem má malý motor síce nečo pomože ale .. magic pie je väčší a v tomto prípade bude mať zbytkové teplo kade unikať 48V je lepšie ako 36V v kopci. Pri rovine je to jedno ..

    Teraz zásadná otazka ak prerobíš CTM na elektrobike nebude ti chýbať „bicykel “ ?
    Vieš keď to prerobíš na elektrobike tak síce možeš bicyklovať no motor magic pie nieje sprevodovaný je to priamy motor takže kladie odpor pri odpojenej batérie takže ak by si chcel „bicyklovať“ budeš museť pohladať bod kedy asistencia motoru sa eliminuje jeho odpor .. Samozrejme betálovať a dopomáť pri obidvoch verziách môžeš ..

    Inak jeden tip ak budeš jazdiť na elektrobicykli často a nebudeš používať auto tak si ten CTM Rebel kúpiš znovu 🙂 (za ušterené peniaze)

    Verdikt ber to magic pie
    má dobrú batériu .. možno ak by ti vadila veľkosť váha motoru môžeš požiadať o menší sprevodovaný napríklad bafang ..

  18. Dik za odpoved.
    Trasa je 20km tam, teda spolu 40! Klasicke bicyklovanie mi chybat nebude, chcem to vyslovene ako nahradu za auto (resp. podporu, lebo sem tam aj prší…). Cielene je to vyslovene na rovinu, ziadne kopce. Etotem sa mi paci, ale v protivetre by som musel riadne prislapnut a nechcem sa niak moc spotit (pri Dunaji niekedy slusne fici).
    Skor ma zaujimalo, ci niekto s vasimi skusenostami ma nebude odhovarat, ze 40 km na jedno nabitie je aj na magic vela. Ak by ma to nechalo niekde na polceste, nemam predstavu aky odpor priameho motora treba prekonavat. Nastastie v praci by sa dalo dobit, ak by bolo treba.
    Nevies nahodou, ci niekto na Slovensku, v okoli BA, DS, TT nemontuje magic? Sam si to netrufam a trosku ma odradza ta vzdialenost do Tisnova (aj v pripade nejakej opravy…)

    1. Vyzkoušel jsem motor 250W na 36V s planetovkou – konstauji že je to šidítko na nákupy do supermarketu.
      Vyzkoušel jsem přímé motory HS, HT crystalyte 2kW, v kopcích taky nic moc a pokud tomu nepomůžeš tak
      stratí rychlost a zdechne. Po tříletém tápáni s přímýma motorama v kolech konstatuji že nejlepší je pohon středový.
      Je efektivní a dokáže využít převody zadního kola. Pokud se jedná o to který, tak bosch, nebo 8fun. Osobně jsem si pořídil
      cyclone 720W 36V a jsem nadšen. Do kopců super tahoun a po rovině pokud potřebuji tak jede i 60km/h.
      Středové motory mají volnoběžku a v případě vybití bat. není problém v pohodě došlapat vlasní silou.
      Osobně bych doporučoval středový motor. Pokud máš možnost nabití baterie v práci bude ti bohatě stačit 36V/10Ah.
      Němci je prodávají lehké a malých rozměrů.

      1. Zdravim,

        Musim suhlasit a podporit ta v nazore.

        Sice nemam absolutne ziadne skusenosti s e-bikami ale pracujem roky vo vyvojovych centrach pohonov pre motorove vozidla. Z mojho hladiska je pohon v kolesach absolutne plytvanie zdrojmi a energiou.
        Spoliehat sa na jeden fixny prevod je ozajstne sialenstvo. Dokazes si predstavit, ze by si v aute nemal ziadnu prevodovku? proste iba brzda plyn? Povedzme, ze by si mal iba stvorku rychlost. Zrejme by si sa ani nepohol, kym by ta neroztlacili alebo by si nebol z kopca. Auto by sa pomalicky rozbehlo a vo chvili ked by dosiahlo rychlost adekvatnu 4ke a motor by pracoval v optimalnych otackach tak by to bolo super, ale iba chvilku, kym by neprisiel prvy kopcek a ty by si mal iba dve moznosti, bud auto rozturovat aby si to vysiel, alebo nechat motor trapit sa v oblasti mimo optimalne otacky az do jeho zhasnutia. To je presne pripad vsetkych e-bikov s pohonom v kolesach, ktore v kopcoch zhoria.
        Jedinym tvojim riesenim by bolo kupenie 8-12 valca, ktory by bol natolko predimenzovany, ze by si vystacil mozno aj s jednou rychlostou a ty by si bol macher. To je presne situacia s priamym pohonom a 2-3kW v kolese. Sialene predimenzovane a neskutocny zrut energie, ktora je tazka pretazka a ty ju vlacis so sebou vsade kde sa pohnes.
        Naproti tomu so stredovym pohonom mas k dispozicii 6-10 rychlosti na zadnej prehadzovacke a to uz je standardna situacia, ktoru vsetci pozname z motorovych vozidiel. Zaradis prevod podla toho aby motor pracoval stale v oblasti optimalne ucinnosti a ides a setris a nepotrebujes 8-12 valec na to aby si zvladol kopcek, sice nepojdes tak rychlo, ale zase skoro nic nevazis a nezeries.
        Preto pre mna existuje uz len jedina dilema a to ako sklbit vykon motora a hmotnost baterie tak, aby to este stale bol mrstny bike a nie tazke hovado, ktore ledva prenesies po schodoch do pivnice a z pivnice.
        Zatial som v stave 8fun 48V 350W max.15A + li-ion 48V 9Ah 15A 3.4 kg
        ale mozno zmenim nazor.

        e-pohonom zdar

        1. s tym tažkym hovadom mas pravdu len ciastocne, tazke hovado je to kým to nosis , ak sadnes 35kg je malina, ba dolu kopcami je to tažke hovado dokonca lepsie, ba i po chodnikoch v horach je dobre ak ma dobré pruženie.

          priatelia, vaha vašho hovada nie je rozhodujuca, hoci doležita je, ak jazdite vela v kopcoch…

  19. Bob s variantov stredového motoru má pravdu ano čo sa týka rýchlosti je to najlepšie riešenie . len je trocha drahšie od tých ostatných stojí len kit z motorom $505.70 USD(po zaplatení cla dph) do rozpočtu treba ešte nejakú dobrú batériu kupiť a bude to
    tu je stránka cyclone http://www.cyclone-tw.com/order-3chain.htm
    ak by si mal chuť sa s takýmto riešením popasovať tak napíš bobovi , nech ti dá rady ktorý model je gut

    1. Doplním, sadu jsem koupil zde
      http://www.eclipsebikes.com/motor-kits-chainwheel-ebike-c-73_129.html
      A i s dopravou mně to vyšlo na 8900Kč to bylo ale před zásahem ČNB.
      Mám tento model
      http://www.eclipsebikes.com/chainwheel-bottom-bracket-watt-ebike-p-1070.html?currency=EUR
      Stojí 339 eček + doprava. Baterie by mu na to stačila 10Ah s povoleným odběrem 20A.
      Vychází to o něco málo dráž než Magic ale je to mnohonásobně lepší i když hlučnější.
      Poloviční váha oproti Magic, vyvážené umístění, snadná montáž, nastavitelná kvalitní řj. kelly se dá
      umístit včetně veškeré kabeláže od motoru do brašny pod štangli. Žadný pedelec, o přípomoci si rozhoduji sám.
      Kdo bude mít zájem na případné dotazy odpovím.

    2. Vdaka chlapci, mam dalsieho chrobaka do hlavy. musim to stravit, ale radsej si dam poradit. dajte mi cas.

  20. Cafte teslaci…
    Ja inspirovany aj touto strankou som si z Rebelbike.cz objednal sam na bike namontoval sadu stredovy motor evbike 250W s li-ion akumulatorm do ramu 36v 13Ah.
    Bike pouzivam hlavne ako nahradu auta na cedty do prace a na vozenie synov. A ze jazdim po cestach tak som volil slabsiu verziu.
    Po naskladneni mi sada prisla za 3dni do ba.
    Sice som na naskladnenie cakal 3tyzdne ale stalo to za to.
    Sada ma prehladny display s tachometrom a cyklopocitacom. Ovladac pri ruke a este i plyn pre rozbeh alebo jazdu bez pedalovania.
    Motor ma maximalny vykon 500w a max krutiaci moment 80Nm!
    Takze po uprave obmedzovaca taha po rovinke maximalne 40km/h!
    Mam ho par dni a mam uz 100km najazdene. A planujem pokracovat. Asistencne mody ma 3 a tak na prvom stupni pomaha do 16km/h na 2ke do 26 a na 3ke do 36km/h. Ale ako tu niekto pisal s prehadzovackou vzadu das i viac nez asistuje…
    Takze budem este testovat jazdy do kopca, to som este nestihol. No vyjazd z garaze s dvoma synmi (5r a3r) na sedackach zmakne bez rozbehu ci extra prevodu. Mozno este vymenim na kazete nejvacsie koliesko za viaczubove, i ked bude retazriadne skriza pojde sa lahsie do kopca…
    Podla odporucani pripajam nabijacku po kazdej jazde a prichode do pivnice.
    Bateria ma odvyroby vyvedene dva kable s 36v vystupom, no vsimol som si ze su na konktore este dalsie mozbosti. Napr tamje +5V- ale nepodarilo sa mi tam namerat nic.
    Okrem investicie do sady som este investoval do kvalitneho zamku no este by sa hodilo dorobit moznost napr klucom zamknut napajanie. To tu nieje. Tu sa da zamknut iba bateria na mieste. Ale zapinanie je uz len tlacitkami na baterke a na ovladaci.
    Nozatialvelka spokojnost.

    Ebikovaniu zdar

    1. Ak chceš môžeš pripojiť fotografie , podľa toho čo popisuješ ide o dobrú kúpu, dobre že si vybral batériu na stred maš to dobré vyvážene .. hádam najazdíš veľa štastných kilometrov

      Ebikovaniu zdarec 🙂

    2. K tím 5+V na batérii dávajú pre ak by konštruktér si chcel umiestniť usb dobíjanie z elektrobicykla alebo nejaký dc menič

    3. Takto to mam nahodene. Prisiel som sice o predny prehadzovac a ostal mi tam len velky 46 zubovy tanier.
      No asistencia 250W motora je fajn.

      Príloha:

      1. Je videt že deti si užijú jazdu a s prácu pomože 8fun stredový motor
        Je to dobre vymyslené .. takýto ebike by ocenilo viac ludí

    4. No pozeram ze som dal zly obrazok.
      Tak tu je detail…

      Príloha:

      1. Je to videt lepšie .. keby kupujem tak myslím že by som nelutoval .. čas ukáže , čo ta vyšla prerábka ?

        1. Caf, kupoval som v cechach.
          Nebol to lacny spas.
          Celkem k úhradě : 23304.40 Kč
          (Konverzní kurz : 27.5) : 847.43 €
          Takze tak…
          V sade bola 13Ah 36V li-ion bateria, 250W stredovy motor a sada naradia bez ktorej by som to nerozobral a na miesto nedal. Nakoniec trebalo maticu zaistit lepidlom na sroby, bo sa povolila.
          A k tomu este riadny zamok.

          Príloha:

  21. A keby niekto chcel stavat ebike teraz s umyslom jazdit skor lesom a do kopcov tak maju v ponuke 500W stredovy motor 😉 A tu je link na kratke zoznamenie s tymto 100Nm motorom so 110ot/min: http://www.rebelbike.com/index.php?clanek_detail=true&id_clanek=1075&n=St%F8edov%FD-pohon-EV-Bike-Power-Kit-500W
    Skoda ze sa na SK nesmie po cestach jazdit s viac ako 250W motorom na bikoch ;(

    1. V čř. se taky dle EU normy nesmí jezdit s vice jak 250W motorem. Ve vyhlášce ovšem máme povolenou přípomoc do 1kW:-)
      Pokud SK přebralo společné normy tak to tam máte taky.
      Jinak pochybuji že naší a vaší poliši dokáži změřit jaký maji naše motory výkon.

  22. Páčil sa mi aj ten predošlý obrázok alebo tiež chcem voziť 3 a 5 ročné deti len som nemal predstavu ako umiestnim to druhé pred sebou.Dá sa ešte jeden obrázok z prednej časti?

      1. Tu prednu sedacku som zmajstroval sam, pretoze klasicka predna sedacka sa mi videla privelka.
        Ale iste by to slo i s nou poriesit a jednoduchsie.
        Takze dve sedacky a uz len balansovat…

        1. Je to dobrá ukažka využitia elektrobicykla
          myslím že kúpa sa oplatila

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *