Je leto a jazdím krížom krážom , kopce roviny pekné teplé počasie je super , je to najlepší čas na jazdy s ebikom no raz minulý rok som došiel domov a po vyberaní nabíjačky som zo zadného vaku , ma zarazilo čo to jaká žuvačka je nalepená na nej keď som sa pozrel bližšie zistil som že ide roztavený plast ktorý obaľoval z bočník (meranie prúdu voltampermetra klasika z ebay)
Pravda je že plastová krabička bola trošku improvizovaná z vrtákovej sady (presne sa na to hodila), pretože bočník bol iba holé železo tak nemožem ho nehať v kabeli len tak bez izolácie , riskujem poriadny skrat , podotahoval som kontakty na nom , ale hreje stále v kopci, je ukrytý v kabeli v plastovej krabičke prúdenie vzduchu je malé , no ak ho vytiahnem von tak zasa nehreje vôbec zatial som to neriešil, no bočník môže roztaviť obal keď budem generálkovať ebike budem ho musieť dať von z kabele umiestniť niekde pod rám elektrobicyklu , inak s meraním som spokojný je to jednoduché a lacné a aj presné.
Ďalej môžu hriať všetky prepoje z batérie do riadiacej jednotky , faston konektory stačia len tak tak keby boli vonku tak nemám o ne obavu ale schované v kabele / kapsičke to bohviečo nieje , chcelo by to anderson konektory, Problém je že sa konektory faston sa postupne opaľujú – ampérové špičky ich postupne opália vzniká zlý kontakt ktorý hreje ešte viac , zatiaľ mi slúžia dobre ale neskôr ich vymením za lepšie. Na alibabe som našiel špecifikáciu kde fastony znesú prúd od 15-24 ampérov no podla mňa je to okolo 10 a majú dosť záleží na veľkosti , väčšie znesú viac.Ich výhoda je že sú lacné a dobre sa s nimi pracuje. Možno fastony nahradím tímto konektorom z elifebike
Potom daľšia kritická časť elektrobicykla sú konektory z riadiacej jednotky do motoru , tie pokiaľ som mal schované v kapsičke tak hriali po ak sa dostali na slobodu tak bolo všetko poriadku. Samotná riadiaca jednotka tiež môže hriať odporúčam skontrolovať teplotu na riadiacej jednotke hlavne ak je malá a schovaná , ja sám mám väčšiu riadiacu jednotku a je to v pohode v kopci je vlažná.
Samotný motor pokiaľ nieje malý a nejde doňho moc ampérov tak problém není, problém sa väčšinou prejaví na kopci kedy nepomôže držať naplno plynovú páčku , veľká energia ide do tepla , ja mám 8Fun bpm 500vku je to taký stredný motor v kopcoch sa oňho nebojím ale napríklad menší motor 8 fun SWXB čo som opravoval Andrejovi tak ten sa vedel ohriať aj na rovinke no iba tak vlažno , v kopci ho treba skontrolovať tiež nutno podoktnúť že riadiaca jednotka je silnešia než netreba ale zasa keby bola slabšia bol by to šrot..
Pre toho kto plánuje elektrobicykel do kopcov
Batéria samotná batéria ma netrápi aj keď som postrehol že je jej teplejšie, čo môže byť kameňom úrazu je BMSko , u mna je to tak robené že na plošnom spoji su výkonové tranzistory a na nich je nalepený obyčajný hliníkový plátok všetko je to uložené v plastovej krabičke čiže chladenie 0 bodov,no však Bmsko na počudovanie drží 5000 km takže spokojnosť.
Inak všimli ste si batérie cez leto sú akoby silnejšie s Romanom som o tom hodil pár viet cez mail, skrátka teplo do určitej miery kladne pôsobí na kapacitu , z dlhodobých meraní viem že batéria pri určitých hodnotách Ampérov mala istý pokles na napätí tento pokles je teraz v lete o okolo 0,5V menší čo je super , – čím lepšia batéria tým menší pokles.
Pár tipov na záver ohľadne teploty elektrobicyklu
Kto nemá nech namontuje meranie nemusí to byť zrovna teplomer aj keď už táto myšlienka ma napadla ale stačí nejaký wattmeter , ampére = teplo (okrem toho aj dobrý ťah ) , mne stačí voltmeter kombinovaný s ampermetrom tu je návod ako ho zapojiť
Ak by niekto chcel zvýšiť výkon nech sa uberá zvyšovaním napätia 48V je lepšie ako 36V pri tom istom výkon menej hreje.
V kopci si daj pauzu a opáč motor a ostatné kritické časti ktoré som popísal, ak ti elektrobicykel začne „vynehávať „je predpoklad že niečo už má vysokú teplotu čekni káble od batérie (konektory) a motor.
Do kopcu pomôž betálovaním ak by ebike moc hrial a nedávaj plný plyn , podľa sily káblov je 10A aj tak akurát na dlhý kopec
ešte dodám že mať nastavitelnú jednotku napríklad ako magic pie alebo kelly akú má bob je dobrá výhoda:
http://teslabike.online/nastaveni-rj-kelly-36v20a-k-motoru-cyclone-720w/