Ako vybrať najlepší mestský elektrobicykel – návod (akt.2019)

Ako vybrať najlepší mestský elektrobicykel – návod (akt.2019)

Ako vybrať najlepší mestský elektrobicykel – návod (akt.2019)
4.5 (90%) 4 votes

V článku sa dozviete, ako vybrať vynikajúci elektrobicykel do mesta, praktické rady a skúsenosti, ktoré vám pomôžu vybrať správne, so spokojnosťou až po budúce roky.

Moje tipy pre rok 2019:

  • Dobré elektrobicykle do mesta sú “elektrické skladačky”  (sú malé, dajú sa zložiť, výkon a dojazd majú ten istý..)

Ak potrebujte lepšie poradiť, čítajte info nižšie:

Najprv zistíte čo chcete a potrebujete  :

  1. Kam jazdím na bicykli vs kam chcem jazdiť – (niekedy je to rozdiel) na poštu a do obchodu? alebo aj po okolí mesta.
  2. Kto s ním bude jazdiť ?
  3. Kolko € som ochotný zainvestovať do 1 000€ alebo nad 1 000€.
  4. Aký profil majú trasy v mojom okolí (rovina alebo kopce so stúpaniami)
  5. Ostatné podmienky a kritéria.
Pozrieť ponuku mestských elektrobicyklov

Dojazd a trasa pre mestský elektrobicykel

Ak poznáte trasu, po ktorej budete často jazdiť, máte vyhrané, lebo viete určiť, aký dojazd potrebujte i nároky na elektrobicykel.

Dobrou správou je, že roviny a malé kopce zvládajú všetky elektrobicykle, takže je jedno, aký elektrický bicykel kúpite. Každý vás odvezie. To aj v prípade, že nechcete príliš investovať.

Síce sa nazývajú elektrobicykle “mestké”, ale jazdiť môžete aj mimo asfalt, po spevnených cestách. Každý elektrobicykel má dojazd nad 30 km (bez pedálovania). Teraz sa vyrábajú silné batérie.

Ak môžete, vyberajte si elektrobicykle nad 10Ah batériou, najlepšie 12-14Ah. Naopak pod 10Ah sa radšej vyhnite..

Kto s ním bude jazdiť ?

Chlap alebo dáma ? Aká je kondička? Elektrobicykel môžete vnímať ako násobič sily, ktorý pomôže prekonať prekážky. Napríklad kopec či “skrátiť” dlhšiu trasu. Treba si ale uvedomiť, že mestské elektrobicykle pomáhajú len vtedy, ak šlapete. Čiže musíte byť schopný pedálovať. Je to tak kvôli EU direktíve, nuž, nič sa nedá robiť.. Starším ľudom, dámam, príde vhod, že elektrobicykel je bez stredovej tyče, pekne pohodlne s nízkym nástupom. Ten vyhovuje všetkým.

Cena mestkých elektrobicyklov

Dajú sa kúpiť za 500-600€ schopné elektrobicykle s HUB motorom, so stredovým motorom sa pohybujú okolo 1200€ a viac.

Kupujte :

          • S li-ion batériou alebo olovenou batériou ak je dobrá cena
          • So stredovým motorom sú drahšie ako tie z HUB motorom pretože sú lepšie v kopcoch
          • Cenu ovplyňuje batéria kapacita Ah kupujte 10Ah – viac je lepšie.
          • Kupujte 36V a 48V systémy.

Radšej sa vyhnite:

        •  24V systémy sú dobré len na rovinky, cena takých elektrobicyklov musím byť výrazne nižšia – 60% aby to stálo za zváženie.
        • Všelijaké atypické pohony, motorčeky popri kolesy “ala cranes motor” a pod..
        • Nákupu odležaniny, t.j. elektrobicykel dlho vystavený a ktorý sa nepredal. Pravdepodobne akumulátor nebude 100%.
        • Vyhnite sa atypickým AKU rôznych tvarov napr NIMH, NICD. V malej flaške tažko sa to repasuje.
Pozrieť ceny mestských elektrobicyklov

Ideálny mestský elektrobicykel:

Za 1000€ musí mať elektrobicykel 13Ah batériu a vyššie,  “páčivé” ovládanie a modernú konštrukciu pri ktorej ľahko nasadnete na pohodlnú sedanku.

Profil Trás – na rovinu alebo do kopcov ? – aký motor ?

Na rovinu berte HUB motor – je to efektívny typ motoru, bez starostí a zvládne aj kopce do 10% dokáže dobre pomôcť. Overené sú motory od firmy Bafang (8FUN) tu sú skúsenosti. Jedná sa o čínskeho výrobcu ktorý dbá na kvalitu kvalitná planétová prevodovka a ložiska , na rovine a menších kopcoch je to najlepšia voľba.

 

 

Na kopce, ak je v meste stupák, ktorý dokážete prekonať len s ťažkosťami, kupujte elektrobicykel so stredovým motorom. Ten dokáže zostať v otáčkach pod silným zaťažením. Do mestských silných stúpaní sú vynikajúce motory Maxdrive (Bafang) , Bosch Active. Aj keď Bosch pôsobí ako lepšia známejšia značka, pre mestský elektrobicykel odporúčam Maxdrive od Bafangu, pretože je lacnejší a má vyšší točivý moment a je to otvorený systém v prípade opravy alebo repasu. Ostatné motory alebo systémy napríklad Yamaha Brose, Panasonic, Shimano, sú tiež veľmi dobré, ale skôr na športové horské e-bajky.

 

Akumulátor

Je rovnako dôležitý ako motor. Mnoho ľudí práve tu chce ušetriť s vedomím, že baterka aj tak zostarne a potom si kúpite lepšiu. Už sa nestotožnujem – kúpte hneď batériu takú, akú potrebujete.

Li-ion batérie sú dobré, ak sú články od výrobcov Samsung, Panasonic, Sony, Lg, Sanyo.

Najpredávanejšie modely sú 36V a 12-14Ah. Na mestských elektrobicykloch sú batérie umiestnené na zadnom nosiči, t.j. najrozšírenejšia verzia, potom dosť často je batéria pod sedlom medzi sedlovou tyčou a zadným kolesom.

Elektrobicykle s olovennými akumulátormi – jedine do stredu t.j. pod sedlovú tyč alebo batéria v stredovom ráme.

Odporúčam voliť pre mestský elektrobicykel 12Ah-14Ah. Takéto batérie majú *Raw dojazd cca 30-40km. Výrobcovia a predajcovia uvádzajú dojazd s pedálovaním na rovine. Pod tento údaj sa dá schovať čokolvek. Uvedené dojazdy sú 90 – 120km. Sú len orietačné, preto aj v katalógu časom by som chcel pridať Raw hodnotu … Je to už na inú debatu.

*Raw dojazd sá ráta pre cca 80kg jazdca, rovinkabezvetrie, bez pedálovania.

Nekupujte výstrelky ako sú Nicd, Nimh batérie. Repas je potom problém, rôzne 7.5Ah, rôzne atypické batérie v tvare flašky.

Veľmi dobrú konkurenčnú výhodu majú elektrobicykle Devron, ktoré umožňujú dokúpiť náhradnú batériu za fakt dobrú cenu, čo ocenia najmä tí, ktorí majú radi daľeké jazdenie alebo vysoký stupeň dopomoci v stúpaniach.

 

Rám mechanika a vybavenie mestského elektrobicykla.

Rám je hliníkový a majú značenia Alu … Tie môžem odporučiť, pretože sú ľahšie a vyzerajú modernejšie. Naproti tomu kovový rám je ťažší a pri oškretí začne “kvitnúť”, preto odporúčam elektrobickle s hliníkovým rámom.

Ak kupujete cez internet, je dôležité poznať veľkosť rámu, napríklad 17″bude fajn pre osoby s výškou 150–170 cm, ak meriate 170-180 cm, tak treba zasa väčší rám 19″. Tu je tabuľka veľkostí pre elektrobicykle Crussis a tu je zasa pre elektrobicykle Devron. Charakteristiká črta j,e že rám nemá stredovú tyč a je s nízkym nástupom.

Mechanika prehadzovače Sis, Altus, Acera, Alivio, Deore, Lx/Slx, XT, XTR. Pri mestkých elektrobicykloch je acera pre bežné nezávodné používanie, cenovo aj kvalitatívne optimálne riešenie. Vyššie riešenia by boli asi zbytočné.

Brzdy: Najčastejšie používané sú TEKTRO V-Brake, kotúčové brzdy sú zriedkavé, ale nebudú zlá voľba ani do mesta. Čo sa osvedčilo, je elektronický spínač pri brzdových páčkach. Ten odpojí motor okamžite pri brzdení. Mnoho predajcov však už takéto páčky nemontuje, pretože majú PAS (senzor pedálovania) a zdôvodnujú to tak, že keď brzdím, tak nepedálujem dopredu, a zbytočné káble… v praxi to funguje, no pri náhlom zabrzdení bez senzorov môže bicykel cuknúť. Brzdové senzory nie sú rozhodujúcim kritériom, ale keď ich bicykel má, je to viac dobre ako zle ..(nekazia sa a to je dobre).

LCD displej alebo LED:  skôr LCD displej, pretože na slnku je lepšie vidieť. LED sa už teraz nepredávajú, pretože slúžili len ako indikácia stavu batérie (zelená, žltá,č ervená). Naproti tomu LCD slúži aj ako tachometer, ukazuje mieru podpory, spotrebu elektrickej energie alebo výkon elektrobicyklu a samozrejme stav akumulátoru. Tu je to jasné, berte LCD.

Na záver si pozrite ceny a ponuku mestských elektrických bicyklov.

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *