Oprava batérie Yamaha nepodarilo sa

Oprava batérie Yamaha nepodarilo sa

Oprava batérie Yamaha nepodarilo sa
Hodnotenie čitateľov

V článku sa dozviete ako sa nepodarilo opraviť batériu pre elektro-bicykel od firmy Yamaha ktorá je známa hlavne u motorkárov. 

Aj výrobca ktorý si dá zaležať na kvalite má určité percento reklamovaných produktov, takže cieľom článku nieje haniť nejakú značku napríklad Bosch je super , Yamaha je zlo …(obidve značky sú dobré) skôr sa pozreme na to čo tam tí výrobcovia dávajú.

Takže pekne poporiadku toto bol problém:

Zdravím,mam problém s batériou na bicykli. Uz som kúpil aj novu  no problém pretrváva,vložil som tu novu batériu do bicykla tak bolo ok no ked sa vybila uz som ju nemohol a nemozem nabit.Ked napojim bateriu samostatne na nabijačku tak mi ju nechce nabiť blikajú iba prvá a posledná dióda na batérii,na nete som sa dočital aj v manuáli ze to signalizuje že batéria je zla alebo v nejakom móde .

Po pár .. mailíkoch ..

chyba bola v bicykli ten sme reklamovali ten pokazil batérie jednu bateriu vymenili no tu co som otvoril uz nie.neviem si snou rady nepozreli by ste sa nanu ci sa nedá opravit?

 

Tak som sa na to pozrel

Kryt batérie ide rozobrať ľahko ,ak je nato náradie .. to bolo takže pekne pomaly a opatrne som dal kryt dole a tam bolo BMSko a články batérie, na nich bol kryt s pasívnym rebrovaním , ale bol umelý čiže tepla moc neodvede, no to by nemalo vznikať ak je všetko v poriadku.

Bmsko malo naletované články v skupinách v sebe takže všetko vyletovať a naletovať nové BMS (ktoré sa nedá zohnať) je teoreticky možné ale bola by to dobrá zaberačka, navyše hrozí že sa zasa odpáli.

Naletované skupiny článku sú vidieť po kraji sú označené modrou farbou

 

Na článkoch bol ochranný papier ..proti skratu a tak.. nabodované boli naozaj precízne musím pochváliť naozaj kvalitná robota

 

Môj plán opravy batérie bol takýto:

Po odmeraní napätia článkov som zistil že sú vybité mali 2.80V , logika obvodu možno vyhodnotila ako hlboké vybitie resp že články sú zlé , “zakázala” nabíjačke nabíjať (pre istotu) aby nič nebuchlo alebo sa nepriehralo ..pod.. Teda tým že by sa nejako zázrakom články oživili by mal obvod zasa vyhodnotiť že batéria je v poriadku a je možné ju nabiť. Takže som našiel plus a mínus 36V a nabil z nabíjačkou KTM (od bionX) samozrejme všetko som strážil ..

Po nabíjaní však chyba nezmizla , Led dioda stále ukazovala chybu ,čiže články boli super ale  chyba ostala potom som hladal manual ako tú chybu vyresetovať akurát som našiel že je to nezvratná chyba BMS ..kontaktujte dodávateľa..

 

Keby sa to stane mne

Žiadne BMS nikoho by som nezohnal dal na tvrdo 36V na výstup a išlo to aspoň s oem riadiacou jednotkou.

Pozor toto je len moja neoverená domienka
Haibike  možno potrebuje špecialne spúštacie napätie z bat do rj aby povolil štart  narp +5v z batérie, možno je to +36V možno len 12V možno nič, a otom či sa zapne rozhoduje rj v motore

Napríklad tupý CAN bus v bionixe bránil spusteniu ebiku ak sa vymenila baterka.. alebo motor ..tu je celý článok o tom.

Ešte ak by bolo iné napätie pomohlo dať DC-DC napr z 36V na 5V tak by sa aktivovala RJ … Osobne by som BMS obišiel a nabíjal tiež bez BMS na priamo a na batérii jazdil. Paradox je že v iných elektrobicykloch batéria by fungovala ale v samotnom Haibaiku by to bolo problematické.. Takéto premostenie nemôžem dať ako ” opravené ” .. takže druhé možnosti boli..

Konektor kde sa batéria pripaja na elektrobicykel

Kontaktovať dodávateľov predajcov elektrobicyklov ktorý robia so sadami Yahama.

Nežiadali sme vyreklamovať kus za kus to je samozrejme, ale iba aby zabezpečili opravu ktorú bude hradiť užívateľ.

Odpoveď – nevieme , nedá sa ..

Čiže všetci predajci dali ruky preč .. aj keď by dostali zaplatené , možno vedia vyreklamovať iba celý systém (čož není dobré riešenie) kúpený u nich ..

Happy-end nebude

Poznáte to z filmov hlavná postava skúša všetko nič sa nedarí až nejako náhodou sa to podarí a všetci sú šťastní tak toto není ten prípad .. spásonosný nápad neprišiel a všetky tie hodiny prišli na zmar , batéria išla späť majiteľovi (aspoň som mu ju nabil aby pár mesiacov vydržala)

A tak sem dám aspoň pár postrehov hádam niekomu pomôžu.

  • Ak si kúpite elektrobicykel taký lepší napr Haibike alebo Ghost skratka ebiky ktoré majú sady Yamaha,Shimano,Bosch určite ich neotvárajte !!!! stratíte záruku a nikto nepomôže.
  • Yamaha používa 18650 články nemal som komplet rozobraté články boli zelenej farby možno Panasonic ?
  • Nabíjačka potrebuje  na začatie nabíjania povolenie od BMS
  • Predajcu sa spýtajte ako rieši -” keď sa niečo stane ” a čo bude všetko treba..

 

  • Yamaha akumulátory nesú horšie ako Bosch , sú na dobrej úrovni môžem ich odporučiť toto bol iba prípad že “stalo sa”.. sem tam sa také niečo prihodí aj TOP výrobcom.
  • BMS nemusí byť odpálené a môže isť  ” odblokovať ” magickým stláčaním tlačidla ukazovateľa , nikde nie je info ako ho stláčať pre odblokovanie , je to len nepodložená moja domienka.
  • Kto by mal podobný problém alebo mal nápad ako nato prosím koment thanks

3 komentáre

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *