Čítajte predtým než kúpite elektrobicykel cez inzerát !
Posledná skúsenosť z opravy eletrobiku mi vnukla napísať tento článok.Myslím že príde vhod si prečítať tento článok pred kúpou používaného elektrobicykla.
Tento článok nemá za úlohu tlačiť nejaký marketing aby sa predávali len nové e-bicykle,myslím že sa dá zohnať dobrý ebike z bazáru ktorý bude slúžiť podobne ako nový len treba si dať pozor na pár vecí.
Tu je pár príkladov ako sa ľudia pri kúpe ebiku dobehli.
Príklad č1
Predávajúci hovorí: „Stačí kúpiť batérie a elektrobicykel pôjde …“ no a nešiel ani s novými batériami , boli odpálené hally v motory tak ebike nešiel predávajúci si myslel že naozaj sú zlé baterky keď ebike má 2 roky a nejde..Kupujúci bol prekvapený že keď si kúpil nové akumulátor ebike nejde..
Príklad č2
Batérie sú staršie ale dojazd je ok … elektrobicykel síce pri skúšaní išiel ,ale dojazd bol 5km.(staré batérie boli nanič) a elektrobicykel už bol doma…
Tažko sa dohodnúť
Predávajúci nechce kupovať nové batérie do elektrobicyklu ktorý chce predať ,pretože aj tak by mu to nikto neveril že sú tam čisto nové batérie..
Kupujúci samozrejme nebude investovať do bicykla ktorý nevlastní ak by sa rozhodol nekúpiť ostal by mu čierny peter..
Ono riešenie je že ak staré batérie ešte ako tak idú ich dať zadarmo ako test..ak sa elektrobicykel pohne s novými batériami ebike pôjde môžete ho kúpiť.
Pozor na staré li-ion batérie
Olovenné akumulátory vymeníte ľahko lebo sú to len obdĺžniky ktoré zapojíte do série tu je príklad dobrých batérií.Ak sú staré lítiové treba kúpiť nové … no to sa ľahko povie zvyčajne majú svoju „kasničku“ a nové sa nevyrábajú už v takomto prevedení teda v tomto prípade môžete ale nemusíte zohnať presnú batériu do vašeho elektrobicykla. Je tu ešte možnosť repasu ale treba dohliadnuť na adekvátne články..a repas víde pomaly toľko čo nový akumulátor.
Príklad č3. Stačí to zapojiť pôjde to !
Tento príbeh hovorí za všetko stalo sa to jednému pánovi ktorý si kúpil elektrobicykel ktorý mal precviknuté káble od motoru (kvoli vymene defektu…) čiže servis sa javil ako „brnkačka“ stačí pospájať káble od motoru k RJ elektrobicykel by mal isť … no a nešiel… Ok zlá riadiaca jednotka alebo hall v motory tak som zapojil svoju motor nešiel len tak nejako cukal..bol zadretý Takže rozobrať a pozreť čo je zle, skrutky už na kryte boli docela strhané a po odklopený krytu zasa trojica šrobov s totálne strhanými hlavami našťastie mám veľa skrutkovačov , skrutky mali zapílené s karbošku do hlavy aby sa dali odtočiť s plochým šrobovákom…ach..
Potom som si všimol že skrutky ktoré držali prevod sú odpílené a vyvrtané nové závity tie sú však nejako tak že voľným okom sú ok ale ak sa nasadia prevody tak v jednom mieste to drhne ak sa zošrobuje kompletne motor. A navyše 2 magnety s rotoru boli odrazené… Volali spolu dokonca aj s predávajúcim , ktorý popísal úkony ktoré na tom motore spravil.. naozaj ho rozobral..
Takže asi všetko sa to stalo takto predávajúci už kúpil ebike so „zasiahnutým“ motorom ktorý ako tak išiel jeho syn dobre rachol napr do jamy až spravil defekt ,aby ho opravil cvikol káble potom mu to nešlo a bike predal , nevedel že motor je vychýlený lebo ebike doteraz šiel..
Tvrdý finiš
Takže čo stým ? vymeniť motor lenže kostra elektrobicyklu bola rozšírená cca 20cm (až sa dobre pamätám) taký motor som nezohnal s dlhou oskou.. Všetko atypické kostra pozváraná priamo pre ten jeden typ.. Navyše batérie sú iba 24V dva staré olováky.. ktorých predajná hodnota je 0 .. Tak mi ten elektrobicykel ostal nakolko pán potom čo som mu problém vysvetlil ,si uvedomil že to nemá ani cenu poštovného (20 euro kuriera).. dal za neho 200 euro… No i ja som natom stravíl dosť hodín robil som na tom od 1 júla do 4 júla cca 35hodín čistého času.. na nič..tak aby to aspoň na volačo bolo som o tom napísal aby ste sa poučili pred kúpou zánovného ebajku..
Pár dobrých rád pre kupujúcich na záver :
Ak chcete kúpiť elektrobicykel cez inzerát tak jednajte podľa nasledovných rád aby ste domov doviezli dobrý kúsok.
- Tu sú rady ako kupovať elektrobike z obchodu.
- Tu sú dalšie rady ako preveriť elektrobicykel pri kúpe z bazáru.
- Ako potrebujete poradiť s elektrobicyklom alebo kolobežkou poradím
- Nekupujte dokiaľ sa neprevezete…čiže kupujte iba osobne.
- Povozte sa poriadne na elektrobickli zvyčajne stačí hodina teda v prípade ak majitel tvrdí že batérie sú okej
- Ak predajca chce predať ebike aj s batériami , nech doloží doklad kedy batérie boli kúpené ak sú nové dajte mu toľko kolko požaduje..Za dvojročé batérie je to už len vec dohody..
- Ak majitel hovorí že treba spojiť „len tento drátik a pôjde to! “ tak nech ho spojí inými slovami ak na elektrobicykli treba niečo spraviť tak nech ho spraví potom predá…
Par rád pre predávajúcich:
- Samozrejme článok trochu pôsobí ako predávajúci by mal byť čert … to mu tak není aspoň vo väčšine prípadov. Tak tu sú rady aby ste svoj elektrobicykel dobre predali aby aj kupujúci bol spokojný.
- Ak sú v inzeráte napíšte závažné chyby , napríklad zlá batéria , zlý motor , no uvedte kde sa to dá kúpiť napríklad „batérie sú už staré , nové zoženete tu“…
- Nové batérie nekupujte predajná hodnota bicykla sa síce zvýši ale nie o moc, novým batériam cez bazár sa nedôveruje , skúste dať odkaz na nové ktoré budú fungovať.
- Ak sú batérie dobré otestujte dojazd na rovine povedzme že bude 28km tak zakazníkovi povedzte že dojazd je 25km..
- Spýtajte sa ho či má vážny záujem resp ak si ho otestuje či ho zebere ak povie že áno dovolte mu pojazdiť napríklad spolu behnite na kofolu, je to časovo dlhé riešenie ale dobré.
- Čo sa dá opravte napríklad spomínané cviknuté káble od motoru vás delia od nepojazdného k pojazdnému elektrobicyklu tento rozdiel niekedy spraví cenu 100-300 eur , to sa oplatí spojiť káblik.
- Ak je poškodená časť napr plynová rúčka tu sa oplatí spraviť servis.. rúčka stojí 10 euro ..
- Nakoniec skúste využiť našu inzerciu,na stránku chodí dosť ľudí ktoré zhaňajú elektrobicykel teslabike.sk
SORRY – Milan ale ten capslock .. si vypni dole som premiestnil post do obrazka pretože obsahuje zavadzajúce info..
ZÁSADY – post ich trocha porušuje (teslabike)
Milan, to snáď nemyslíš vážne… Táto marketingová polievka (mám na mysli celý text na ktorý je odkaz) obsahuje značný podiel neprávd a zavádzajúcich tvrdení, človeku znalému sa z toho až robí nedobre… A chudák človek neznalý, ktorému si to odporučil, ten si ani nevie vybrať z toho čo je pravda a čo nie. Podľa mňa sem toto nepatrí…
No post som musel editovat pretož porušoval zasady stránky
údaje sú skreslené až nepravdivé čo sa týká motorov s prevodovku
ostatné info sú skúsenosti takže to tu neham ako obrázok nech každý posúdi
ps mám bafang 500w s „plastovou“ prevodovkou a je tam nabehané 15000 (nuly sú spravne) a nerobil som žiadnu udržbu.. (serem na to už 3 roky)
Tuším tá plastová prevodovka je vo viacerých motoroch premiovej triedy napr bosh ale lacnejších i 8fun (bafang)
Väčšinu som opravoval motory bez prevodovky čiže priame ale tak to jedno..
napíšem potom svoje skúsenosti do nejakého postu
tu je druha časť postu
„plast je nylon“