Test elektrobicyklu pri kúpe
Ked sa rozhodujete či kúpiť alebo nekúpiť daný elektrobicykel zvažujeme viacero faktorov. Rozhodujúce sú peniaze resp to čo za ne dostaneme. Ludia neradi zisťujú že sa nechali otásať obchodníkom.Obchodníci by zas predali vec ,najradšej s čo najvyšším ziskom.
Syndróm doby je že kupca chce byť na svoju kúpu pyšný ,svoju kúpu považuje za dobrú vtedy ak ho niekto potľapká na ramene a povie mu že františek ten tvoj elektrobicykel je ale delo. Alebo z dela sa razom stane hnoj ak kupcovi povedia že Fero čo si to kúpil za hnoj šak tam pri lidli majú akciu na elektrobicykel za 500 eur a ty si kúpil za 800 eur.
Najčastejšie otázky sú koľko to ide a kam to až dosiahne.
1 Koľko to ide ?obchodník odpovie max 25 km za hodinu podla europskej normy.
2 dojazd môže povedať: „hoci koľko 30-120 km zaleží na vašej aktivite“.
Pri kúpe elektrobicyklu by bola chyba na elektrobicykel nenasadnúť a spraviť testovaciu jazdu. Obchodníkovi dajte zálohu nech má dušu na mieste.
Skúste si elektrobicykel na čo najmenšej asistencii či elektrobicykel dokáže v tomto móde asistovať v zápätí prepneme na najsilnejšiu asistenciu tak aby elektrobicykel čo najviac zaberal a vy ste sa namáhal čo najmenej.
Ak máte možnosť chodte trasu ktorú poznáte, odporúčam aby v trase bol kopec.Jazdou do kopca najlepšie overíte elektrobicykel. Ak bude ovládanie rýchlosti riešené asistenciou pri betálovaní .PAS senzorom treba pozerať na to aby bol plynulý najlepšie ak sa dá nastaviť lebo automatický PAS senzor si to môže hádzať ako chce a v kopci tak urobiť z pomoci príťaž. Elektrobicykel do kopcu by mal isť 15-20 km/h myslím kopec 7% stúpaním a vaša sila betálovania by sa mala rovnať betálovaniu po rovine.
Kopec som vytiahol čo ďalej?
skontrolujte teplotu na motore,konektoroch a batérii samozrejme ak to kryt dovolí. Motor by nemal byť horúci ,len trochu teplý.Menšie motory sa zohrejú skôr.
LED indikácia stavu batérie nám bude blikať pri vysokom zaťažení môže skočiť do červeného no zapätí sa obnoví. Takto obehajte terén a baterku vyšťavte, bicykel by mal mať jemné zunenie . Ak má volnobežku tak tak koleso z motorom sa má točiť ľahko no má trochu vyšší odpor ako normálne koleso, ak je motor priamy tak odpor je vyšší no tu pri priamych motoroch sa opýtajte či systém podporuje rekuperáciu tj spätné dobíjanie dolu kopcom bolo by na škodu keby to nepodporovala riadiaca jednotka a motor by bol priamy.
Batérie Lion sú dobre ich životnosť je 700 cyklov no lepšie sú lifepo4 majú vyššiu životnosť.
Obchodníka sa opýtajte kedy bola batéria vyrobená alebo aspoň kedy ju kúpil, a ostáva vám dúfať že neklame. Dobrým ukazovateľom je obchod v ktorom sa elektrobicykle stále točia , nie také čo tam majú popri bicykloch jeden elektrobicykel a ten tam majú tri roky.
Tak isto sa ho opýtajte na záruku resp na to na čo sa záruka vyzťahuje. Na batérie záruku dávať nejak nechcú , skrivený ráf označia za vašu chybu. Jedine kde by záruka mala platiť je rám bicyklu ,ovládanie, riadiaca jednotka a ako tak motor.
Treba sa opýtať či poskytujú servis priamo alebo ho len sprostredkujú.Pri poruche elektrobicyklu to môže byť rozdiel 3 dni alebo mesiac a viac.
Postup kúpy elektrobicyklu
1 Pozerajte na google eshopy ak sa niečo zapáči napíšte im mail, kludne aj viacerým naraz
2 ceny už mate zistené skúste navštíviť cyklocentrá, no tescu sa vyhnite
3 vyberte bicykle ktoré chcete otestovať počet je na Vás
4 Ak nemáte možnosť kvalitného výberu celého elektrobicyklu v blízkom okolí zvolte nákup cez eshop konverznej sady pre elektrobicykel.
5.Vzdelávajte sa študujte info,na tejto stránke je ho viac než dosť ak máte kamoša ktorý má už elektrobicykel tak vyskúšajte to u neho.
Komentáre