Uverejnené komentáre 3

Repas alebo nová batéria ?

Časom sa stane, že batéria dodýcha. Potom sa rozhodujete, či kúpiť novú komplet alebo dať urobiť repas. Čo je výhodnejšie ?

Koľko vyjde repas ?

Na internete nie je skoro nikto, kto by repasoval Li-ion batérie. Väčšinou to treba riešiť individuálne (napísať im).

V Čechách repas akumulátora robí e-pohon.cz. V prepočte 10Ah Li-ion so Samsung článkami vyjde okolo 240-250€ , s výhodnosťou je to tak na hrane. Nová batéria možno vyjde o niečo drahšie, ale pri repas však za svoje peniaze nedostanete „kasničku“ ,“Bmsko“ a „nabíjačku“.

Výhodou je, že ak viete ktorý typ batérie je dobrý, môžete spraviť zmenu a svoj pack vylepšiť – dať silnejšie batérie.

Alebo radšej novú batériu ?

Ak by ste potrebovali 36V 10Ah a máte elektrobicykel Devron, tak tu vás náhradná batéria vyjde okolo 200-260 €, čo je určite lepšia varianta než repas, lebo vám ostane funkčné BMS aj obal batérie. Cena BMS sa pohybuje okolo 30€ a obal na batériu tiež podobne. V tomto prípade sa oplatí kúpiť radšej novú batériu.

Vybrať baterky v eshope

U drahých značiek by bol repas lepší, ale možno nebude možný.

Máte super batériu od Yamahy alebo od Boschu a treba kúpiť novú? Ceny sa pohybujú medzi 700-800 euro za 500W  (36V 13.88Ah ). Ak by ste repasovali s TOP článkami, repas by vyšiel cca 350-400 euro, čiže polovicu. To už sa oplatí.

Všetko by bolo skvelé… až na to, že tie nové modely môžu mať ochranu. Napríklad ochranný BMS obvod vyhodnotí, že jedna bunka sa odpojila .. a vypne celý obvod. Potom aj keď sa vymenia nové články, nenabehne. Je to treba odblokovať a to vedia len vo výrobcovej firme … aj takýto scénar je možný. Zatiaľ nie je nič podložené, pretože nové batérie sa nejako nekazia ..a sú v záruke. No roky idú, uvidíme čo vymysleli.

Záver:

Je tomu ako u áut. Všetko speje k tomu, aby sa nedali opraviť doma.

Tu je ešte pár dobrých článkov :

Ako predĺžiť životnosť lítiových batérií ?

Multistar lipo z hobykingu

Spájanie článkov batérie (zváranie pajkovanie videá)

3 názory k “Repas alebo nová batéria ?

  1. Ahoj,
    moj bicykel nejde nastartovat. Stalo sa mi to pri jazde do kopca. Z lahkej asistencie som pridal na max. a motor zrazu „skapal“. Myslel som ze je vybita bateria nakolko som predtym presiel asi 25 km za lahsej asistencie motora, no indikator na baterii ukazoval plnu kapacitu ale ovladac na riadidlach nereaguje – neda sa zapnut. Jedna sa o starsi bicykel ktory som dostal a chcel som otestovat kapacitu baterie. V elektrobicykloch sa nevyznam tak bateriu som znova nabil a skusil som ci sa nepreberie. Nic sa nezmenilo. Skontroloval som spojitost konektora na privode do motora ale nezistil som nic podozrive.
    Chcem ta poziadat o radu ako diagnostikovat a pripadne odstranit zavadu. Som elektrikar 🙂 tak mam nejake vedomosti o toku prudu, ale ako pises vo svojich prispevkoch, to nestaci ☺.
    Vopred dakujem za radu.
    Jedna sa o system Trio 24V, 10 Ah, pohon na prednom kolese.

    1. Ahoj miro zrejme klakla riadiaca jednotka …

      1 odmeraj čo ide z batérie do riadiacej malo by tam byť napätie 24V a viac napr .. menej ako 20 už by bola zla batéria a rj by ju vypínala.

      2 Ak nameraš dobré napätie bude to asi zla riadiaca jednotka otestovať to je najlepšie výmenou druhej..

      (ešte ma napadajú hall senzory , 5 tenkých kablikov do motora skús rozpojiť konektor a pridať.. možno pojde..)

      Skús poslať foto či maš 3fazovy motor alebo kartáčový (dva vodiče) .. podla toho skusime nečo vymyslet ..
      nech sa darí

      1. Ještě bych doplnil ať změří zda mu jde nějaké napětí na plynovou páčku 5V a taktéž napětí na výstupu z plynu při plném plynu 4-4,5V.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *