november 27, 2013 Vyskladanie lionovej batérie zo Samsung článkov

Vyskladanie lionovej batérie zo Samsung článkov

Zaujímavý nápad dostal migueralliart z endless sphere  pre vyskladanie si zvolil lion články , prečo práve tie ?

lebo chcel mať ľahkú batériu čo zaberá málo priestoru , lipol vynehal neľúbila sa mu bezpečnosť. Rozdhodoval sa medzi značkami Samsung a Panasonic, nakoniec bral Samsung pretože už dávnejšie mal dobré skúsenosti .

Články Samsung INR18650-20R  kúpil od predajcu na ebay supowerbattery111 (asi nezasiela na slovensko ale tovar ma celkom zaujímavý).

Parametre  do batérie článkov Samsung

Napätie 3,6 V
Kapacita min/max 1900 / 2000 mAh
 
Nabíjacie napätia 4,2 V
Max vybíjacie napätie 3,0 V
Maximálny vybíjací  10 C / 20 A
Dlžka 65,0 mm
Šírka 18,3 mm
Váha 45 g

Celá batéria ma okolo   390$  56V 8Ah with 444Whr. Planovaný dojazd je okolo 20km , predpokladaná max záťaž 15-20 ampérov pri silnom čelno vetre , aby batériám nepadalo napätie rýchlo.

Vybíjacie  Prúdy

vybíjacie batérie

 

Takto to prišlo zabalené z ebay

zabalené batérie

Pospájané články

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pack už je poskladaný :

zacínovaný pack

 

BMS káble (čierne) pre vyrovnanie

 

vyrovnácacie káble nacínované

 

Ochranný obvod je zapojený

 

BMS

 

Pack je provizórne zabalený , ak by ho dal nejakého puzdra a umiestnil na stred bicykla bolo by to celkom aj dobré

 

Pack je zabalený

 

Tagged on:

24 thoughts on “Vyskladanie lionovej batérie zo Samsung článkov

  1. Nedavno som komunikoval s jednym Rumunom, co preraba opel agila (na youtube sa da najst par jeho videi na EV conversion) a po komunikacii s nim odporuca celkom vynechat tieto monoclanky (Lionove, alebo LifePo4/cena) a pouzit bateire od ABC systems LIFE po4 Prismatic,

    obrazok vybitia / cyklov/ kapacita

    http://i01.yizimg.com/ComFolder/318415/OSN-18650-2.jpg

    on kupoval cez China shop, ktory ma udajne priamo dodavky od vyrobcu ABS systems, OSN powers je to predajca

    link: http://www.osnpower.com/productID/product_detail-6900184.html

    Rumuna stal battery pack na 50km conversion kit necely 2300,-Euro s dopravou (72 clankov), je to minimalne dobra aspolahliva alternativa, ABC systems je dodavatelom aj pre US military appliances

  2. Dakujem za info už som to niekde videl tieto batérie ale nejako som im nevenoval pozornosť , A123 sú tiež velmi dobré batérie , Inak je to docela dobrá cena s keď prihladnem na to že ten rumun elektrifikoval auto a malo dojazd 50km … Blízkom čase sa pozriem tomu na zúbok ,

    mimochodom maš elektrobike ?

  3. Nazdar teslabike,
    zatial zvazujem ist do prestavby, kedze jeden trekovy bike mam v garazi a je to zaujimava tema pre aj okolitych nadsenocv aj technologie aj biking. Avsak chcel by som uz nieco s vysokym vykonom, dojazd do 100km, zvazujem ako prvy project , urcite s zadnym motorom ako BionX (350W minimum)
    rad by som sa zorientoval v technologii conversion na EV hlavne battery a riadiacie jedntky a menice, potom dalsi projekt mame prarabku Hybridu (prius a podobne) na EV plugin auto
    videa toho rumuna:

    http://www.youtube.com/user/iulian207/videos

  4. Na dojazd 100 km bez betálovania bude musieť byť poriadna batéria , Zadný motor je dobrá volba dobre skúsenosti mám s 8fun a roman písal o Crystalyte ktorý je ešte lepší. Moj ciel do budúcna je ziskavat energiu zo solaru, domacnost – osvetlenie notebook a nabíjanie elektrobicykla

  5. poznatok z posledneych “kalibracnych” skusenosti Litiu Ion baterii na notebookoch:

    Powerbook G4 (2009) pocet battery cyklov 89 (vacsinou bol na zdroji) pred kalibraciou 279mAh, prva kalibracia podla postupu apple http://support.apple.com/kb/ht1490, zvysila sa na 1500mAh, druha kalibracia 2900mAh.!

    Fujitsu Notebook (cca rok 2009), Litium Ion battery, tiez vacsinou napajany zo zdroja,
    pred kalibraciou 21 000 mWh
    po kalibracii:
    Description Value
    Current Capacity (in %) 99.0%
    Current Capacity Value 55 620 mWh
    Full Charged Capacity 56 160 mWh
    Designed Capacity 56 160 mWh
    Battery Wear Level 100.0%
    Voltage 12 617 millivolts
    Charge/Discharge Rate 3 197 milliwatts
    Chemistry Lithium Ion

    … samozrejme treba dodrzat pravidlo nedosiahnut napatie pod 2.5V/Clanok ale myslim ze je to dobre pravidlo ako “ozivit” LiIon baterie

  6. Tím kalibraciam batérií nechápem … pritom robím na kalibračnom oddelení ? … je to vymena buniek v batérii alebo nastavenie nejakéj ochrany ?

  7. Ahoj, praveze vyskladanie z 18650 je najlepsia cesta, obrovsky vyber kapacit, vyrobcov a vybijacich prudov.
    Ten graf s vybijacimi prudmi je tvoj ci stiahnuty z netu ?Mal by si vyviest daky servisny konektor aby si vedel zmerat clanky jednotlivo a pripadne ich vybalancovat.Skusil by som tiez na dakej nabijacke co sa da spojit s pocitacom odmerat vybijacie prudy aby som vedel co mi pinpongac poslal. Mne predvčerom prišli 4ks 18650B od panasonicku na prestavbu robotickeho vysavača na lifepo, original nimh odidu po 1,5 roku.
    18650 sa neboj..beha na ne aj TESLA , len ich ma myslim 8000 🙂
    Vyzeraju podla obrazku na originaly, kolko ta vysiel kus? Ja mam 3400mAh od pansonicu ale su to najdrahsie hracky na trhu, po otestovani tych 4ks co mi dosli mi ide dalsi 24ks balik 🙂

  8. Ahoj trud graf mam z endlessphere inak zaujimavé testy sú

    http://lygte-info.dk/review/batteries2012/Common18650Summary%20UK.html

    Zatial som objednal iba 18650 GTL Li-ion 5300mAh 3.7V – sú to také lacne šroty , objednal som 2 kúsky do čelovky tam by boli vydržať ,, spravím záťažové testy – zatial mi nedošli

    Inak som objednával odd allifepo4 36V 20Ah za 380,

    Samsung neviem čo stoja mohol by som ti to vyhladať, to robil jeden týpek na edless sphere mne sa to lubilo tak som dal aj sem ..
    S balancovaním máš pravdu treba lifepo4 balancoať a ochranovať proti zlému nabitiu.

    Tý 3400 mAh od panasonicu jako dopadli testy ? a počom si ich zohnal ..

  9. Mam doma hrbu baterii od ultrafire 4000mAh co maju od 500do 800mAh 🙂 az po tie panasoniky 3400mAh..pri teste som dal stop napetie 3V na clanok, cize som nesiel az na 2,8..pri 3V maju kapacitu cca 2900 (vyb prud 0,8A), mam ich s ochrannym obvodom ktory asi nie je spicka a sam ma daku mili spotrebu, počitam že aj nabijačka nie je presna lebo merak nameria o dakych +0,1V ine napetie.Asi to budu 3400, pochybujem ze by sa pinponagacovi oplatilo prebalovat dake 3100 do obalu 3400 ked rozdiel v cene je 0,7-0,9 usd.Su urcite ok..lebo drzia napetie aj pri vybijacom prude 5A. Ta kapcita co uvadza vyrobca je vybijanie 0,2C a 2,8Volta daktory vyrobca az 2,5V.
    Ak mas celovku s led a slusny vykon tak tie baterie 5300mAh :)))))))) vydrzia par minut..nie je problem ani tak kapacita –odhadujem 800mAh ako neschopnost dodat vysoke prudy…0,8 ampera a viac.Mam elektricky skuter uz cez 3 roky takze s lifepo mam dake skusenosti, u 18650 je len problem ze vydrzia menej cyklov, ale maju vyrovnanejsiu kvalitu..takmer vsetky su z vyroby zhodne co u prismatickych ne je pravidlo..v skutry mam prismaticke ploche a jeden uz vykazuje ine napetie.

  10. Aha no asi tými mojími batériami budeš mať pravdu čelovka cree t6 výkon je slušný , čo som mal cree t5 tak tá má v stavanú batériu a má akú takú výdrž .. s ňou som spokojný http://ledtest.sk/cree-led-celova-q5-600-700lm/

    Čo sa týka ultrafire 4000mAh naozaj majú kapacitu ? iba 500 mAh 800mAh a udávajú 4000?… dobre tomu rozumiem.
    Jako ja chápem že obal baterky znesie aj 10000 mah :).

    Inak ochraný obvod si vždy nečo potáhne mne BMS takisto cucá na elektrobicykli .. Zaujímalo by ma aké batérie maš v elektroskútri a aký maš dojazd .. ja mám dojazd 30-50km zaleží či je kopec alebo rovinka… dakujem za cenné infom

  11. Ano rozumies tomu spravne..na bateriu napisu 4000 (hoci taku technolgiu nik este nema) a kapcita je od 500-800mAh, a to este len par minut dokazu udrzat prud.
    Čelovky mam tieto ” http://www.aliexpress.com/item/Newest-Cheap-Hot-Sale-1600-Lumens-CREE-XM-L-T6-LED-Headlamp-Headlight-Rechargeable-2x-18650/654937045.html
    Cca 14 eciek..a svietia ako slnko 🙂 Mam take aj baterie ” http://www.aliexpress.com/item/Trustfire-TR-1200-Lumens-Cree-5-Q5-LED-Tactical-Flashlight-Torch-2pcs-18650-rechargeable-battery-charger/510232415.html
    Tie ti vypalia dieru do sietnice, ale odporucam kupit bez bateriek a nabijacky..poslu ti prave tie “4000” 🙂 Baterie a nabku radsej kupujem od otestovaneho predajcu.
    Skuter mam tento ” http://www.burgla.cz/elektricke-skutry-a-prislusenstvi/elektricky-skutr-HANSCRAFT_City_Expert
    Konkretne 30Ah verziu 48Voltov. S mojou vahou 94Kg cca 50-55km dojazd, uvezie v pohode aj dvoch aj do najprudsieho kopca na okoli.
    Uvazoval som nad elektrobajkom..ale taku obchadzku zakona..vpredu 250W motor( to je povolene ) a vzadu 500W , k zadnemu by som nevozil bateriu..to by som braval len do terenu, neviem ale asi by som zelenych poslal dakam keby ma chceli pokutovat..nemozu mi zakazat mat motor ak nie je funkcny.Na normal ceste by som siel len na 250W. Tak ako ta nemozu pokutovat ked prepnes babetu na sliapanie a nemas zapnuty motor.

  12. Ja som dnes dal jednu cree čelovku so zoomom kamošovi , celkovo je snimi veľká spokojnosť , tú ručnú žiarovku čo si poslal link má kamošova sestra celá rodina ju chváli že je to delo.
    Vidíš s tými 18650 budeš mať asi pravdu myslel som si že to není až tak zlé (ani tak dobré než to čo píšu na obale) , zatial ešte nič nedošlo.
    Skúter vyzerá dobre,ak chceš dodržovať zákony tak radšej ostan pri skútri, 250 w je tak na rovinu , a dva rôzne motory nieje dobré riešienie, skor by som to spravil nejako tak aby sa ti dal výkon prepínať na ” riadiacej jednotke”.

    1. Ahojte,
      po prečítaní týchto článkov som zostal skeptický, keďže som si objednal lion 5800m Ah od Ultra fire z Číny. Takže na tú uvádzanú kapacitu môžem zabudnúť…
      Chcem sa spýtať ako spájate jednotlivé články, či bodovým spájkovaní a čím alebo ako?
      Chcel by som vyskladať batériu Lion na bionX systém a myslel som, že s tou kapacitou 5800 mAh by to mohla byť celkom dobrá, ľahká batéria. rátal som 3×5800 mAh po 13 článkov.

      1. Auch … kolko si ich objednal ?
        Otestuj kapacitu s predpokadanú záťažu ,napríklad 0.5C
        Kolko bude mat kapacita výslednej batérie 10Ah alebo viac
        ?
        Spájanie článkov som nemal tu česť ich “pájkovať” no určite konaj tak aby sa nezahriali lebo sa poškodia..

        Test ti odhalí skutočnú kapacitu..možno to nebude taká tragédia a budú mat 3ah kapacitu ktovie..

        1. tu je taký test no však ty budeš mat iné batérie
          ich výroba sa mení ako veter fúkne ale je 100% že 5200mAh mať nebudú a tiež vysoké riziko že ani polovicu …

          Hop som si neprečítal tvoju poslednú vetu cca 15Ah hm.. tak to bude pri 20A odbere vychádzať 6Ampérov to je nad 1C u dobrých lion článkov neni problém ale utrafire…asi ne

          Príloha:

          1. Ďakujem Ti za odpoveď, mojím cieľom je získať batériu na systém bionx, pretože originál predávajú od 699 Eur 6,6 Ah po 995 Eur 11,6 Ah a preto hľadám možnosti a skúsenosti ako sa k dostatočnej kapacite dopracujem nejako lacnejšie. Ako vidím, problematika je dosť zložitá vzhľadom na doplňujúce obvody riadeného nabíjania a vybíjania (BMC), no to nehovorím o falošných kapacitách.

            Mal som ešte nápad, kúpiť, ak sa vôbec dá, nejakú staršiu originál BionX batériu a vymeniť články v nej za články s vyššou kapacitou.

            Preto kúpa tých článkov Ultrafire 5800 mAh, čiže bolo by to 17,4 Ah 48V. V originále odhadujem spojené 4 paralelné články s kapacitou po 2200 mAh a 13 v sérii na požadovaných 48 V. Nemal som to rozobraté.
            Čiže ako z toho von? Každá rada dobrá! A čo z tými, čo som objednal ako ich otestovať, kúpiť nejaký balancer? Ktoré Lionky sú osvedčené s dobrým pomerom kapacita/spoľahlivosť/cena?
            Vďaka za odpoveď!

          2. Tak keď už si objednal počkaj kým to príde
            otestuješ to

            Záťaž može byť nejaký reostat (stara super vecička)

            skrátka niečo z takým odporom ktorý ti bude dávať žiadaný prud

            U=R.I
            3.6V
            /
            5A
            =0,72ohmu
            Alebo skúsiť to cez nejakú 12V žiarovku/ žiarovky.. ako zataž
            Skús čeknúť tento článok ty budeš robiť to isté čo ten týpek
            https://teslabike.sk/ako-zo-starych-baterii-z-notebooku-poskladat-dobru-bateriu-na-elektrobicykel/

            1000 eur za hentakú baterku … je vela no
            dobre články sú panasonic 18650PD (tuším sú aj v mojej bionx sade nepamätam si presne )
            Baterku resp sadu chcem časom predať ale najpv si ju chcem omakať chyba mi displej..

            Spravíš to nasledovne
            Ked už ti prídu krasne činske ultrafire a nebude to uplny šrot ako na tomto videu
            https://teslabike.sk/forums/topic/fake-18650-baterky-s-ebayu/

            Skusiš vyskladať batériu lenže potrebuješ ju napojiť na kanbus tj el obvod v batérii ktorý detekuje či je všetko pospajané
            tu som otom písal:
            https://teslabike.sk/bionx-sada-z-ktm-elektrobicyklu/

            má to len bionx aby išli súčiastky iba bionx
            Naštastie stačí odcviknut članky a dať tam tvoje
            Ak to niečo pojde a bude mať dojazd cca do 20 km z ultrafire bude dobrá dojazdovka ktorú si vyvedieš externe…otom potom
            Ak by články nahodu splnali tvoje kritéria dojazd tak to môžeš tam nehať len o týžden skontoluj napätie v “radoch” a prípadne ich skús nejako dobalancovať ,

            Ak by boli ultrafire zlé skús objednať lipolky ktoré má bob .. alebo spomínanné panasonic pd

            ps ak máš iba motor a konzolu od bionx tak budeš potrebovať aj baterku kvoli obvodu ..

            Zatial som nespojazdnil svoj bionix lebo bez displeja obvod v baterke sa nezapne tak …

  13. Vďaka. Pozrel som si uvedené linky.
    Zatiaľ mám 2 otázky:
    1. Ako mechanicky prepojiť články?
    2. Ako si to myslel, že si dojazdovku vyvediem externe? Z originál BionX akku?

    1. spojíš to asi cínovaním a takýmto pásikom

      2 to som myslel tak že v bionx obale bude nejaká dobra baterka z dobrým dojazdom

      Jak sa zapája na bms tak namontuješ vypínač z ktorého pojdu vyvody na ten ultrafire pack ktorý budeš mať v kabeli alebo na nosiči ako dojazdak …ak pojdeš daleko
      no ale nebudeme to komplikovat zatal nevieme či budu ultrafire zas tak zléé .. to ti potom nakreslím .. otestuješ kapacitu a potom uvidíš vobec či sa tito oplatí letovať

      1. Tak som sa dočkal, Ultrafajry sú už tu! Vyše 50 ks! Náhodne som vybral jeden a cez Imax B6 som mu urobil cyklus a výsledok: 670 mAh!!! Na štítku 5800 mAh. Napísal som Číňanovi, že čo a ako to je s tou kapacitou, odpovedal, že mu je to ľúto, ale že mali by mať aspoň 900 mAh, čo je pre mňa takisto nepoužiteľné!
        Čo s nimi? Budem mať zásobu do svietidiel?
        Takže ako ďalej? Vyskladať si z článkov Samsung alebo Panasonic (3400 mAh) alebo si kúpiť hotový pack v EU alebo v Číne? A vlastne aký druh použiť Li on, LiFePo alebo Lipol?

        1. 🙁 to mi je luto to sa neoplatí ani letovat .. tajne som dufal že to bude aspoň na nahradný pack …nejakých 1800-2400. Kup panasonic 18650 pd ak máš ešte chuť skladať

          http://eclipsebikes.com/battery-cells-battery-packs-cells-accessories-c-77_69.html

          ani skladat nemusiš asi toto je moj tip
          http://eclipsebikes.com/14ah-lithium-frame-battery-samsung-cells-p-1104.html

          a ešte tu je možnost
          https://teslabike.sk/shop/akumulatory/bateria-36v-13ah/

          Tiež bobove riešenie je gut čo sa týka výkonu / ekonomických aspektov, nakúpiť zippy lipolky z hobykingu
          len dobíjanie musiš vyriešiť tak aby to bolo správne bez tvojho zásahu ,,plná automatika..

          Skus nejako dostať prašule spátky od toho čínanca on za ne dal 10 dolarov, Predá kopu veci chybat mu baterky nebudu hlavne ak je kapacita taká aká je .. Tie peniažky použi na kupu lepšiej batérie … z číny nekupuj nikto nevie čo je dobré… (okrem odporúčanych baterek od boba , ping a headway ) radšej to buchni na istotu ,, ak budeš na bicykli jazdiť tak sa ti to vráti po ekonomickej stránke ,

        2. Na druh sa pozeraj takto ak poskladaš resp kupiš predimeznovaný pack
          tj že každu jazdu to nevybiješ do tla tak dobrú životnost majú všetky tie sponínane lion,lifepo aj lipo.
          Ak ti ide najazdit čo najviac km = životnosť tak lifepo4 , kukni si headway…

        3. Je to tu již několikrát uvedeno, za kvalitu zaplatíš nemalý peníz. Bohužel kdo chce ušetřit tak v konečném důsledku prodělá.
          Koupit baterie od nehlídaného číňana je stejné jako ty prachy hodit do kontejneru:-)
          Kupujte jen v prověřených shopech. Linergy by měla být zaručena kvalita.
          když mně odejdou lipolky (15Ah) tak je to méně citelné než lionky za dvoj až trojnásobnou cenu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *