Uverejnené Vložiť komentár

Štvorkolky na batérie pre deti – Skúsenosti

Ak plánujete kúpiť štvorkolesovú elektrobugynu svojim deťom , prečítajte si užitočné info ktoré vám pomôže vybrať dobrý stroj.

V eshopoch sa dajú kúpiť všelijaké varianty od tých čo idú pomaly a rýchlo sa vybijú , po tie výkonnejšie ktoré majú výkon aj dojazd , pár som ich už servisoval tak tu poradím na čo sa zamerať.

Napríklad nekupoval by som tie malé štvorkolky s malými baterkami , niekto môže namietať že je to pre menšie deti ktoré nevedia ani poriadne šoférovať ,, moje skúsenosti sú také že ak chcete svoje malé povoziť je lepšie autíčko na diaľkové ovládanie napríklad lukyho autíčko. Jednoducho zvolil by som to  preto lebo nehrozí pád.

Pozrieť elektrické štvorkolky v obchode

  Vyberáme dobrú štvorkolku pre deti na baterky.

Pri výbere beriete do úvahy bezpečnostné prvky , výkon, kapacitu, a výzor.

Výkon a motor

  predávané štvorkolky nájdete v týchto výkonnostných stupňoch

  • Do 100W – to sú akože štvorkolky pre najmenších , tu sa skôr oplatí to autíčko , je to pre deti od 3 do 6 rokov ,
  • 250W sú už výkonejšie štvorkolky zvládnu slušnú rýchlosť 20km/h , možno majú slabšie odpichy a sú pomalšie do kopca sú okej
  • 500W  už je celkom sila poriadne odpichujú , výkon v teréne obstojí.
  • 800W  sú už dosť silné , môže byť špičkovo namáhaná batéria  ak je tam 36V 12Ah tak musí dať  prúd 22.2A (v špičke ,nie stály ten má normálny podľa nárokov terénu).
  • Tu je recenzia HECHT elektroštvorkolky spider pre deti

Motor je najčastejšie kartáčový – uhlíkový , zatiaľ ma nikto nekontatoval že by bol problém s motorom. Cena samotného elektromotoru zaleží od výkonu  pohybuje sa okolo 100€.

 

Batérie do štvorkolky

  • Malé batérie – tu všetky tie 4.5V,6V batérie ktoré sú určené pre malé pomalé pohony , dojazd bude tiež slabý.
  • Stredné batérie – to je napr riešenie 12V alebo 3x12V so 7Ah ,tu si dajte pozor môžu byť v štvorkolkách ktoré sa v tvária výkonne  ,aj pri predvedení idú dobre ale výdrž je oničom , a s tým ide dole aj životnosť akumulátoru. Ak sú však použité v malých štvorkolkách autíčkach ktoré jazdia pomaličky tak je to okej..
  • Väčšie dobré batérie – tj riešenie 36V 12Ah je asi najlepšie riešenie pre štvorkolky na batériu pre deti od 5-6 rokov. Akumulátory majú výkon aj dojazd , životnosť ťažko predvídať ale sú aku čo vydržia 3-5 rokov.Ak náhodu kupujete batérie kúpte „trakčné“ pre elektropohony , nekupujte staničné tj do záložných zdrojov síce pôjdu ale životnosť nebude bohviečo..   Tu je ukážka trakčných batérii

     

     

    Funkcie ktoré sú dosť užitočné

    Dosť funkcí zaleží od riadiacej jednotky , výmenou controllera môžete zmeniť výkon ovládanie ďalšie funkcie tu je zoznam funkcií ktoré sa určite zídu.

     

    • Ovládanie rýchlopalom resp plynovou rukoväťou je okej  a je to na väčšine detských štvorkoliek
    • Zapnutie štvorkolky , najčastejšie je to prepínačom alebo klúčikom , výhodou klúčiku je že ho môžete schovať pred deťmi ale nezabudnite kde.. (potom musíte spájať káble)
    • Obmedzovač-  štvorkolky dokážu ísť rýchlo , obmedzovač je výhodou aby sa deti mohli naučiť ovládať silu elektropohonu. Obmedzovač je tlačítkový prepínač alebo na klúčik ten má výhodu že deťom to prepínate vy je to bezpečnejšie.
    • Brzdy sú najčastejšie použité kotúčové , niektoré modeli majú páčky vybavené spínačmi brzdenia (také isté ako elektrobicykle) tie odpájajú motor pri brzdení. Iné modeli sú vybavené nožným spínačom ktorý funguje len ak jazdec má nohu na ňom inak odstaví motor. Všeobecne platí že jazdec by nemal pridávať plyn keď brzdí.
    • Svetlá  tie záležia od modelu , väčšina predávaných modelov má predné a zadné svetlá , niektoré modely majú svetlá ktoré reagujú na brzdenie.
    • Spiatočka a „neutrál“  na niektorých modelov niesu riešené,no na tých lepší je to najčastejšie formou prepínaču ktorý otočí póly motora a tak pri otočení plynovej rukoväti pôjde dozadu.
    • Indikátor stavu batérie je užitočný , najlepší je voltmeter ale väčšina predávaných modelov má 3x LED ktorý sem tam klame keď ide štvorkolka zaberá do kopca alebo sa rozbieha ledky môžu zhasínať je to dané poklesom napätia pri väčšej záťaži.
    • Odpojenie batérie pri vybití je dobrá funkcia ktorá ochráni batérie a zlepší životnosť , Vypne elektropohon štvorkolky keď už je vybitá aj tak by už prešla pár metrov.. pre 36V odpája batériu pri 31.5V pri  24V je to okolo 21V. Resp  10.5V na článok.
    riadiaca jednotka z elektro-štvorkolky

     

    Pár skúseností zo života ktoré vám pomôžu

     

    • Neodpájajte  batérie pri jazde z kopca !  motor naidukuje napätie  ktoré môže odpáliť riadiacu jednotku.
    • Nenabíjate to rôznymi nabíjačkami pre notebook… a podobne  autonabíjačkou musíte nabiť každú batériu v packu zvlášť , no môžete rozhodiť ich stavy (potom musíte ich balancovať)
    • Nekombinujte rôzne kapacity ,, odrovanáte batérie
    • Ak ste kúpili elektroštvorkolku pri prvých jazdách čeknite teplotu motora ak sa dá aj teplotu riadiacej jednotky , do kopca sa môžu prehrievať.
    • Voda a mláky nevadia..ale ak plánujete štvorkolku „utopiť“ pozrite predtým vodotesnosť riadiacej jednotky alebo ju vylepšite..
    • Multimeter nieje na škodu, stačí hocijaký za 5euro čo zmeria jednosmerné napätie a má prepípavač , opravíte ním prípadné el chyby. Alebo pre lepšiu indikáciu môžete vybaviť štvorkolku vodotesným voltmetrom.

    Pridaj komentár

    Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *