Uverejnené komentáre 2

Elektrobicykel v zime II

O elektrobicykli v zime som písal minulý rok a napíšem aj teraz , dnes je 9. december a išiel som na bicykli do roboty všimol som si že batéria ma o 1 volt nižšie napätie a pri pridaní rýchlosti rýchlejšie klesá napätie (čím vyšší prúd tým nižšie napätie)

elektrobicykel v zime
bicykel musím poodmetat lebo ak by som išiel do tepla sneh sa začne topiť , a može zatiecť do elektroniky.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Starý článok o elektrobicykli v zime:

https://teslabike.sk/elektrobicykel-v-zime/

Spät k batérií  pre tých čo nevedia s klesajúcou teplotou menej ako 10 stupňov  klesá aj kapacita batérie, myslel som si že  najviac tento problém zožiera olovené akumulátory  – tie za žiadnych okolností nenehaj vonku vybité vybitý olovený akumulátor zamrzne aj pri -1 -5 stupňoch takéto zamrznutie batériu kompletne odrovná.

Späť k  mojej lifepo4 dnes som išiel a ked som tomu „vykúril“ moj VA ukazoval 36.7 V a 12 Amperov,  pri tom v lete alebo z tepla mam očekované že pokles pri 12 ampéroch je na 37.7V  , hovorím o plne nabitej batérie. Čím kvalitnejšia batéria tým menší je tento pokles. Tipujem že ak je okolo nuly batéria môže mať  o 20% nižšiu kapacitu , na trasu do roboty to stačí.

Najväčšiu výhodu v zime majú tí elektrobicyklisti , ktorých batéria sa dá odnímať – vytiahnuť s bicykla a doniesť domov do tepla. Nemusia tak vláčiť celý elektrobike domov , často je mokrý a špinavý z mokrej cesty.

Ak sa dá batérie dám vždy do tepla , mráz neriskujem .. možno tá  moja lifepo4 by to vydržala , ale čo ak nie ? prídem o baterku za 300 eur ?

V zime ohrev komponentov prestáva byť nepriateľom, pri pridávaní plynu (viac ampérov) sa batéria zohrieva , niekedy to zlepší trošku dojazd, kto jazdí dlhé trasy ktoré alebo využíva 90%  není odveci batériu „zatepliť “ predĺži trochu dojazd..

Ďalšie zistenie sa týka vetru v tomto mesiaci dosť fúkalo taký protivietor spraví aj 5-8 ampérov naviac pri rýchlosti 25km/h.

Sneh a elektrobicykel zažil som aj srandu s elektrobicyklom na snehu , ak by som sa mal rozhodnúť medzi klasickým bicyklom a elektrickým bicyklom s jazdou po snehu by som bral elektrobicykel (najlepšie isť pešo alebo vôbec) z pár dôvodov , pri klasických bycikloch treba betálovať a silu do kolesa prenášam rázovo teda ľahko dostanem šmyk , navyše ani nohy nestihnem spustiť z betálov a fajnovo padnem. Na elektrobicykli nohy nedám na betále ale spustím ich dolu tak aby som prípade šmyku to zrovnal , na elektrobicykli zaradím tempomat a už si bicykel pomaly chrumká po snehu, no na lade nepomôže nič  .

Ďalšia faktor som ja keď je už  moc zima alebo moc fúka veter  radšej idem na aute do roboty. No som nerád 🙁 vlastne mam nato docela nervy platiť za to že chodím do roboty .. a keď vidím v televízori toho s tú štvorcovú hlavu a ceny za naftu a pokiaľ môžem volím elektrobicykel.

2 názory k “Elektrobicykel v zime II

  1. Uvazolvali ste niekto o vyhrievanom obleceni na bikovanie?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *