Ked na cestách je sneh a teploty sú pod nulu cez deň už bicyklistov nevidím tak v hojnom počte.
Na konci sezóny ked už bicykel nevyužívame tak často dáva možnosť prestavby na elektrobicykel ,alebo urobiť údŕžbu na elektrobicykli ,prípadne iné vylepšenia ako pridanie nejakých tlačítok, merania stavu batérií…
Pri teplotách pod nulu najviac trpí batéria ostatné súčiastky nízke teploty zvládajú dobre.
Ak máte olovenú batériu nikdy ale naozaj nikdy nenechajte vybitú batériu na mraze elektrolyt zamrzne ak jeho teplota klesne pod nulunaopak ak je nabitá vydrží aj viac ako -20 stupnov.
Gellové batérie sem tam vybijem a nabijem.. napr 2-4 hodniky necham pustené svetlo na bicykli ktore ma odber 200 mA a potom znovu nabijem
Robím to preto aby gell nezatuhol
Olovené není treba nabíjať na 100% stačí ak sa napätie pre jednu bateriu pohybuje okolo 12.6-12.8V
Lítíové
Li-ion nemajú radi skladovanie v prílišných mrazoch alebo prílišnom teple na skladovanie im vyhovuje teplota 10 stupňov nemala by priesiahnuť tieto limity -20 stupnov a + 40 vtedy sa skracuje životnosť..
Nemali by sa nabíjať v mraze ale pri teplote nad nulou
Pre dlhšie skladovanie ich netreba skladovať plne vybité alebo nabite oboje škodí stačí ak sú nabite na 50-70%
Prevádzka v elektrobicykli v zime problém není väčšina výrobcov udáva plnú kapacitu do -20 stupnov
Li-pol vlastnosti su podobné ako li-ion nabíjať pri teplote 0až +40 stupnov vybíjať pri -20 až +40 stupňov
Odporúčam pri nabíjaní teplotu viac ako 0 napr 15 stupnov a drzať ju až do jazdy
Pri jadze minusové teploty nevadia lebo batéria sa ohrieva tým že sa vybíja.
skladovať možete v chladnej miestnostni nie však v mraze.
Lifepo4 majú podobné vlastnosti prevádzka je od -20 do +70 stupnov
Toľko k batériam
Ostatné súčiastky nehávam tak ak fungovali správne ak niektoré tlačítka „haprovali“ preverím ich multimetrom ten nastavím na prepípanie spoju alebo odpor spoju ak je spoj dobrý multimeter bude pípať skúsim s káblom pohýbať ak by multimeter prestal pípať je tam zlý spoj treba vymeniť preletovať kábel / konektor no to sa nestáva často..
Docentrovať kolesá ak je treba elektrobicykel je trošku tažší a to platí ak sú použite olovené batérie.
Potom rozne vylepšenia napr kúpiť si miesto olovenej batérié ktorá už mele s posledného batériu báze lítia.
Riadiaca jednotka ak tú vymením za silnejšiu získam väčší výkon ale len v prípade ak to bms batérie dovoluje
ak nie som na tom istom ako pred výmenou , možno ešte nové funkcie by mohli byť dovodom na výmenu jednotky..No musím upozorníť že malý a slabý motor može zhoreť ak dám príliš silnú riadiacu jednotku
Dorobit si rozne vymoženosti napr ampermeter na sledovanie spotreby prúdu,alebo voltmeterna sledovanie a diagnostiku batérií ,viac o nom
Ostatné súčiastky elektrobicykla zimu zvládajú dobre