Uverejnené Vložiť komentár

Elektrobicykel v Zime

zima elektrobicykel

Ked na cestách je sneh a teploty sú pod nulu cez deň už bicyklistov nevidím tak v hojnom počte.

Na konci sezóny ked už bicykel nevyužívame tak často dáva možnosť prestavby na elektrobicykel ,alebo urobiť údŕžbu  na elektrobicykli ,prípadne iné vylepšenia ako pridanie nejakých tlačítok, merania stavu batérií…

Pri teplotách pod nulu najviac trpí batéria ostatné súčiastky nízke teploty zvládajú dobre.

Ak máte olovenú batériu nikdy ale naozaj nikdy nenechajte vybitú batériu na mraze elektrolyt zamrzne ak jeho teplota klesne pod nulunaopak ak je nabitá vydrží aj viac ako -20 stupnov.

Gellové batérie sem tam vybijem a nabijem.. napr 2-4 hodniky necham pustené svetlo na bicykli ktore ma odber 200 mA a potom znovu nabijem

Robím to preto aby gell nezatuhol

Olovené není treba nabíjať na 100% stačí ak sa napätie pre jednu bateriu pohybuje okolo 12.6-12.8V

li-ion tube

Lítíové

Li-ion nemajú radi skladovanie v prílišných mrazoch alebo prílišnom teple  na skladovanie im vyhovuje teplota 10 stupňov  nemala by priesiahnuť tieto limity -20 stupnov a + 40  vtedy sa skracuje životnosť..

Nemali by sa nabíjať v mraze ale pri teplote nad nulou

Pre dlhšie skladovanie ich netreba skladovať plne vybité alebo nabite oboje škodí stačí ak sú nabite na 50-70%

Prevádzka v elektrobicykli v zime problém není väčšina výrobcov udáva plnú kapacitu do -20 stupnov

Li-pol vlastnosti su podobné ako li-ion nabíjať pri teplote 0až +40 stupnov vybíjať pri -20 až +40 stupňov

Odporúčam pri nabíjaní  teplotu viac ako 0 napr 15 stupnov a drzať ju až do jazdy

Pri jadze minusové teploty nevadia lebo batéria sa ohrieva tým že sa vybíja.

skladovať možete v chladnej miestnostni nie však v mraze.

Lifepo4 majú podobné vlastnosti  prevádzka je od -20 do +70 stupnov

Toľko k batériam

Ostatné súčiastky nehávam tak ak fungovali správne ak niektoré tlačítka „haprovali“ preverím ich multimetrom ten nastavím na prepípanie spoju alebo odpor spoju ak je spoj dobrý multimeter bude pípať skúsim s káblom pohýbať ak by multimeter prestal pípať je tam zlý spoj treba vymeniť preletovať kábel / konektor no to sa nestáva často..

Docentrovať kolesá ak je treba elektrobicykel je trošku tažší a to platí ak sú použite olovené batérie.

Potom rozne vylepšenia napr kúpiť si miesto olovenej batérié ktorá už mele s posledného batériu báze lítia.

 

 

Riadiaca jednotka ak tú vymením za silnejšiu získam väčší výkon ale len v prípade ak to bms batérie dovoluje

ak nie som na tom istom ako pred výmenou , možno ešte nové funkcie by mohli byť dovodom na výmenu jednotky..No musím upozorníť že malý a slabý motor može zhoreť ak dám príliš silnú riadiacu jednotku

 

Dorobit si rozne vymoženosti napr ampermeter na sledovanie spotreby prúdu,alebo voltmeterna sledovanie a diagnostiku batérií ,viac o nom

 

Ostatné súčiastky elektrobicykla zimu zvládajú dobre

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *