O elektrobicykli v zime som písal minulý rok a napíšem aj teraz , dnes je 9. december a išiel som na bicykli do roboty všimol som si že batéria ma o 1 volt nižšie napätie a pri pridaní rýchlosti rýchlejšie klesá napätie (čím vyšší prúd tým nižšie napätie)
Starý článok o elektrobicykli v zime:
https://teslabike.sk/elektrobicykel-v-zime/
Spät k batérií pre tých čo nevedia s klesajúcou teplotou menej ako 10 stupňov klesá aj kapacita batérie, myslel som si že najviac tento problém zožiera olovené akumulátory – tie za žiadnych okolností nenehaj vonku vybité vybitý olovený akumulátor zamrzne aj pri -1 -5 stupňoch takéto zamrznutie batériu kompletne odrovná.
Späť k mojej lifepo4 dnes som išiel a ked som tomu „vykúril“ moj VA ukazoval 36.7 V a 12 Amperov, pri tom v lete alebo z tepla mam očekované že pokles pri 12 ampéroch je na 37.7V , hovorím o plne nabitej batérie. Čím kvalitnejšia batéria tým menší je tento pokles. Tipujem že ak je okolo nuly batéria môže mať o 20% nižšiu kapacitu , na trasu do roboty to stačí.
Najväčšiu výhodu v zime majú tí elektrobicyklisti , ktorých batéria sa dá odnímať – vytiahnuť s bicykla a doniesť domov do tepla. Nemusia tak vláčiť celý elektrobike domov , často je mokrý a špinavý z mokrej cesty.
Ak sa dá batérie dám vždy do tepla , mráz neriskujem .. možno tá moja lifepo4 by to vydržala , ale čo ak nie ? prídem o baterku za 300 eur ?
V zime ohrev komponentov prestáva byť nepriateľom, pri pridávaní plynu (viac ampérov) sa batéria zohrieva , niekedy to zlepší trošku dojazd, kto jazdí dlhé trasy ktoré alebo využíva 90% není odveci batériu „zatepliť “ predĺži trochu dojazd..
Ďalšie zistenie sa týka vetru v tomto mesiaci dosť fúkalo taký protivietor spraví aj 5-8 ampérov naviac pri rýchlosti 25km/h.
Sneh a elektrobicykel zažil som aj srandu s elektrobicyklom na snehu , ak by som sa mal rozhodnúť medzi klasickým bicyklom a elektrickým bicyklom s jazdou po snehu by som bral elektrobicykel (najlepšie isť pešo alebo vôbec) z pár dôvodov , pri klasických bycikloch treba betálovať a silu do kolesa prenášam rázovo teda ľahko dostanem šmyk , navyše ani nohy nestihnem spustiť z betálov a fajnovo padnem. Na elektrobicykli nohy nedám na betále ale spustím ich dolu tak aby som prípade šmyku to zrovnal , na elektrobicykli zaradím tempomat a už si bicykel pomaly chrumká po snehu, no na lade nepomôže nič .
Ďalšia faktor som ja keď je už moc zima alebo moc fúka veter radšej idem na aute do roboty. No som nerád 🙁 vlastne mam nato docela nervy platiť za to že chodím do roboty .. a keď vidím v televízori toho s tú štvorcovú hlavu a ceny za naftu a pokiaľ môžem volím elektrobicykel.
Uvazolvali ste niekto o vyhrievanom obleceni na bikovanie?
no nekúp to…
http://www.emilwaukee.sk/Vyhrievane-bundy-c1_100_2.htm